Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure

Crossoveri su zavladali
Simpatični predstavnik jedne od danas najpopularnijih kategorija automobila, Peugeot 2008 nam se ovog puta predstavio u osvježenom izdanju. Pokretan je malim benzinskim motorom i opremljen doista solidnim paketom
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1199 cm3 / 110 KS / 182 (177) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 5,2 (6,8) l/100 km / 121 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 154.273 kn (20.578 Eur) / 192.043 kn (25.616 Eur) |
Peugeot je rano prepoznao u kojem smjeru (s)kreće ukus automobilske scene te za 2013. predstavljeni crossover možemo reći da je doista ostvario pun pogodak. Tri godine kasnije, na ženevskom je salonu 2016. predstavljena i (blago) osvježena izvedba čija je prodaja na hrvatskom tržištu počela 20. lipnja prošle godine.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Praktičnost i privlačan izgled neosporni su argumenti Peugeota 2008 zahvaljujući kojima nije izostao niti tržišni uspjeh. Naime, do predstavljanja facelift edicije u svijetu je prodano 585.000 primjeraka Peugeota 2008 koji praktički od svog predstavljanja drži uvjerljivu, vodeću poziciju među crossoverima iz B segmenta. A, premda je negdje na polovini svog životnog vijeka, 2008 se i dalje nameće kao automobil koji igra vodeću ulogu u svojoj kategoriji.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Crossoveri su, premda je teorija o tome što zapravo predstavlja ovaj pojam bezbroj, uvjerljivo vodeći “igrači” u današnjem svijetu automobila. U toj svakim danom sve bogatijoj ponudi, Peugeot 2008 uvjerljivo drži vodeću poziciju zahvaljujući argumentima poput privlačnog izgleda, ugodne unutrašnjosti i solidne opreme.
Privlačan izgled vanjštine Peugeot 2008 treba zahvaliti karakterističnim obiteljskim detaljima koji su u osvježenoj ediciji tek blago unaprijeđeni – postavljena je nova maska hladnjaka, tu je i nov poklopac motora, otvori blatobrana su dobili plastične obrube, a manje su izmjene doživjela i svjetla, stražnja vrata, krovni nosači… Tako ovaj automobil, u osnovi hatchback, uspješno uspijeva pomiriti želju za robusnijim izgledom s praktičnošću gradske kombilimuzine.
U interijeru, testirani Peugeot 2008, pored izbora materijala koji ukupni dojam podižu na doista solidnu razinu, uvjerljivo najatraktivniji detalj predstavlja (na modelu 208 prvi puta uvedeni) i-Cockpit. Riječ je o rješenju obruča upravljača manjeg promjera i iznad njega postavljenih glavnih instrumenata što ne djeluje tek atraktivno, već je doista i funkcionalno. Zapravo, teško je opisati dok ne isprobate neki od automobila s i-Cockpitom, koliko je ovaj mali obruč upravljača praktičan u gradskoj vožnji!
Ostatak priče o unutrašnjosti slijedi ono što i očekujemo od automobila koji svoju osnovu “povlačI” od malenog 208. Dakle, tu su udobna prednja sjedala te stražnja klupa od koje ne treba očekivati previše, no gdje će se na kraćim relacijama bez problema smjestiti i dvoje, prosječno visoke odrasle osobe. Zahvaljujući gotovo jednovolumenskom obliku karoserije, zapremnina prtljažnika modela 2008 za 65 je litara veća od one 208-ice te iznosi itekako upotrebljivih 350 dm3.
Serijska i dodatna oprema
Uz drugi najbogatiji paket opreme dostupan uz Peugeot 2008, osnovni je 2008 1.2 PureTech Allure solidno opremljen gradski crossover. Od značajnijih detalja serijske opreme izdvojit ćemo šest zračnih jastuka, ESP, nadzor pritiska u pneumaticima, prednja svjetla za maglu s funkcijom osvjetljavanja zavoja, progresivni servoojačivač upravljača, automatski 2-zonski klima uređaj, stražnje park. senzore, lijevane 16-colne naplatke Aquila, elektropodizače za sva 4 prozora, putno računalo, infotainment s Bluetooth podrškom, 3D LED stražnja svjetla…
Od dostupnih opcija, testirani je automobil bio opremljen crvenom metalik bojom Ultimate, sustavom Active City Brake + paketom Vidljivost (uključuje automatsko aktiviranje svjetala i brisača te unutrašnji elektrokromatski retrovizor), CD čitačem (u pretincu za rukavice), staklenim panoramskim krovom s električno pomičnim sjenilom i osvjetljenjem, prednjim senzorima za pomoć pri parkiranju + stražnjom kamerom + sustavom Park Assist, sustavom Grip Control, Hi-Fi sustavom JBL (100W), navigacijskim sustavom i funkcijom Mirror Screen te alu-naplacima Eridan Anthra.
Sve navedeno podiglo je cijenu testiranog Peugeota 2008 1.2 PureTech Allure za neskromnih 37.770 kn, na ukupno 192.043 kn.
Motor i prijenos
Vjerujemo da bi i najmanje upućeni vozač brzo mogao prepoznati bilo koji 3-cilindrični motor, zahvaljujući njegovom karakterističnom zvuku. To vrijedi za sve marke automobila, a niti ovom prilikom testirani primjerak istinskog downsizinga ne predstavlja iznimku. Naime, za pogon ovog Peugeota 2008 odabran je benzinski 3-cilindrični motor obitelji PureTech koji iz obujma od 1199 cm3 “izvlači” 110 KS pri 5500 o/min te 205 Nm pri 1500 o/min.
Ovakve, dosta niske vrijednosti brojeva okretaja nesumnjivo su zasluga turbopunjača, a dijelom i izravnog ubrizgavanja. No, očekivano, mali obujam unatoč solidnoj najvećoj snazi ostaje upravo to što jest – mali obujam. Stoga će se i na svom najuobičajenijem “radnom mjestu”, gradskim prometnicama, ovaj pogonski stroj nerijetko naći u nešto višim okretajima. To, u kombinaciji s automatskim mjenjačem rezultira neminovno višom potrošnjom.
Tako smo tijekom ovog testa zabilježili vrijednost od 8,0 l/100 km u gradskoj vožnji te 6,0 na otvorenoj cesti. Ovakve vrijednosti, dakako, nisu posebno blizu onome što proizvođač predviđa, no vjerujemo kako će uvođenje Real-Life rezultata, koje grupacija PSA glasno promovira, ali i postepen odmak od downsizinga u dogledno vrijeme doista početi donositi realnije tvorničke vrijednosti potrošnje.
Ono što nas je u pogonsko-prijenosnoj shemi testiranog peugeota 2008 doista ugodno iznenadilo svakako je 6-stupanjski automatski mjenjač EAT6. Riječ je o prijenosu koji koristi Quickshift tehnologiju i koji je razvijen u suradnji grupacije PSA s poznatijm proizvođačem prijenosa, japanskom tvrtom Aisin Seiki. Ovaj se prijenos odlikuje doista brzim i jedva osjetnim promjenama stupnjeva u automatskom načinu rada, s posebno nas je oduševio u ručnom “modu”. Zapravo, ako mu išta nedostaje, onda su to tek poluge uz upravljač za potpuni vozački užitak, no i ovako, mjenjač EAT6 predstavlja snažan argument pri izboru Peugeota 2008.
Za upravljačem
Gradski automobili su, kako i sam naziv ove kategorije govori, namijenjeni urbanom prometu i kroz tu ih prizmu trebamo gledati. Nema tu mjesta za ocjenjivanja nekih posebnih sposobnosti u vožnji ili ponašanja u zavojima jer će i ovaj 2008 veći dio svog životnog vijeka provesti u sporijem ritmu. No, zato do izražaja dolaze njegova udobnost i okretnost, kako smo već spomenuli, znatno potpomognuta kompaktnim obručem upravljača.
Uz navedenu motorizaciju, testirani je 2008 itekako dinamičan automobil u gardskoj vožnji čak i s obzirom da (očekivano) neće ostvariti neke posebno visoke brzinske prosjeke. Ono što nam ostavlja prostora za raspravu možda je podešenje ovjesa koje bi ipak moglo biti donekle čvršće, a kako bi se smanjila određena naginajnja karoserije ali i donekle izraženo podupravljanje. Također, upravljač opremljen progresivnim servoojačivačem pruža doista minimalan otpor, no nekako smo uvjereni da će se to posebno dopasti pripadnicama nježnijeg spola. Uostalom, parkiranje u gradu nije “mačji kašalj” za svakoga, čak niti uz itekako praktičnu stražnju kameru…
Peugeotov je sustav Grip Control (dodatna oprema testiranog modela) zamišljen tako da prilagođavanjem karakteristika pogona na izvjestan način “premosti” jaz između automobila s pogonom na prednje i onih s pogonom na sva četiri kotača. Selektor Grip Control-a tako nudi pet načina rada: standardni (default na koji se sustav uvijek vraća pri ponovnom pokretanju motora), način za vožnju po snijegu, za vožnju po neravnom terenu izvan asfalta, za vožnju po pijesku te način rada s isključenim ESP / TCS sustavima. Dakako, jasno je da niti ovakav sofisticirani elektronički sustav ne može zamijeniti pogon na sva četiri kotača, no neki će ga zasigurno smatrati bitnim argumentom pri kupnji 2008-ice.
I na kraju…
Praktičan, simpatičan i solidno opremljen, Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure će mnogima pružiti duge bezbrižne sate kretanja kroz zagušene gradske prometnice. Njegova udobnost i sasvim solidna prostranost za jedan automobil iz B segmenta, pored privlačnog izgleda uklopljenog u danas možda i najpopularniji podsegment, jamstvo su da će se 2008 održati još dugo na samom vrhu svoje kategorije.
Peugeot 2008 na hrvatskom tržištu |
U ponudi zastupništva P Automobil Import, na hrvatskom je tržištu dostupna široka paleta od čak 15 izvedbi Peugeota 2008. Ova ponuda podrazumijeva četiri paketa opreme: Access, Active, Allure i GT Line te dva benzinska i tri dizelska motora. Benzinsku motorizaciju popunjava 1,2-litreni PureTech u izvedbama snage od 82 i 110 KS, dok dizelski 1,6-litreni BlueHDi dolazi uz razine snage od 75, 99 i 120 KS.
Konačno, dostupni su 5-stupanjski ručni mjenjač, 6-stupanjski automatski te ETG – automatizirani mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa. Cijene Peugeota 2008 na hrvatskom tržištu kreću od 118.717 kn koliko je potrebno izdvojiti za izvedbu 1.2 PureTech (82) Access, a završavaju na 174.663 kn koliko stoji model 1.6 BlueHDi (120) Start & Stop GT Line. |