Mercedes-Benz C 180 d Dream Edition

Izazov
Do nedavno nespojiva kombinacija premium segmenta i doista konkurentne cijene postaje stvarnom u obliku Dream Edition edicije ionako popularne C klase. No unatoč tome, ovo nije skroman automobil niti prema jednom kriteriju
Malo je automobila koji se mogu pohvaliti toliko bogatom prošlošću kako to uspijeva modelima Mercedes-Benza. U toj priči niti C klasa ne predstavlja iznimku jer se u sada četvrtoj generaciji postavila kao nevjerojatno uspješan model iz premium kategorije, dostojan nasljednik legendarnog E 190 i jedan od onih automobila koji su u stanju pomiriti zahtjeve kupaca nedostižne skupljim modelima.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
U cijeloj toj priči, testirana C klasa 180 d Dream Edition doista i jest izvedba iz snova jer u okviru posebne akcijske ponude predstavlja solidno opremljen automobil legendarnih mercedesovih osobina, no uz cijenu kudikamo nižu od očekivane. Zapravo, ova je C klasa svojom cijenom izravni konkurent automobilima koji nisu niti blizu premium klase, a to doista nije bilo lako osmisliti. Tako možda i po prvi puta, jedan automobil koji cijenom osjetno izlazi ispod okvira luksuzne kategorije, zadržava sve osobine zbog kojih će netko uopće i posegnuti za katalogom modela iz premium segmenta.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Kada smo se sredinom ožujka 2014. po prvi puta susreli sa C klasom W 205, iznenadio nas je novi dizajnerski smjer njemačke marke. Uostalom, kao što je (dijelom) bio slučaj i s osvježenim W 212, fluidne linije i sportska dinamika snažno su zavladali izgledom automobila nastalih pod legendarnom trokrakom zvijezdom. A, nešto više od dvije godine kasnije, možemo tek reći da je ovo još jedan tipični Mercedes – elegantan, uglađen i ako se to može reći za jedan automobil, doista lijep. No, dizajn Mercedes-Benza krije još jednu vrlinu, nevidljivu na prvi pogled. On je, naime, trajan pa automobili ove marke izgledaju dobro i na samom kraju svog životnog vijeka. Tako je bilo sa svim Mercedesima do sada i, uvjereni smo, ostat će i u slučaju aktualnih modela.
Ipak, elegantan dizajn nije ovdje samo zato da bi se C klasa dopala svojim budućim vlasnicima. Naime, te pomno osmišljene linije kriju i vrhunski koeficijent otpora zraka od niskih 0,25 što itekako doprinosi štedljivosti. Pri tome su upravo dva detalja dodatne opreme znatno unaprijedila izgled ovog automobila: metalik boja je tu stoga što je teško zamisliti Mercedes bez nje (nije li tako?), a lijevani naplaci s deset krakova osim podizanja vizualnog dojma daju testiranom automobilu i jedan lagani retro-izgled te nam vraćaju sjećanja na legendarne i jednako uspješne modele ove marke iz nekih prošlih vremena.
Dok smo dogovarali testni termin Dream Edition izdanja mercedesove C klase, bilo nam je rečeno kako se radi o akcijskom modelu koji je cijenom prilagođen konkurenciji čak i ispod premium segmenta. Mi smo to protumačili riječju “siromašan”, no ta konstatacija nije mogla biti dalje od istine! Tako se u svojoj unutrašnjosti C 180 d Dream Edition zapravo niti ne razlikuje od ostalih testiranih automobila ove marke, osim možda, izostankom kožnih obloga.
Sve na što smo naviknuli je tu – izvrsno oblikovana sjedala koja nude vrlo nizak položaj sjedenja, luksuzno uređen interijer s umecima od aluminija, središnji zaslon infotainment uređaja, višenamjenski upravljač koji odlično leži u rukama… Je li to doista Mercedes s početka ponude?
Dakako, ovaj nam je interijer itekako dobro poznat. Odlikuje se prostranošću na stražnjoj klupi, prtljažnikom koji će s obujmom od 480 litara lako zadovoljiti obiteljske potrebe, a tu je i već poslovična vrhunska ergonomija Mercedes-Benza. Katkada se pitamo, ne bi li neki drugi proizvođači naprosto mogli kopirati dimenzije ovakvih interijera u nadi da će (jednom) početi proizvoditi ergonomski barem mao bolje automobile? No, dok se to ne dogodi, priča o vrhunski osmišljenom interijeru očito ostaje u domeni Mercedes-Benza (i, još rijetkih drugih proizvođača).
Serijska i dodatna oprema
Što nam je Mercedes-Benz pripremio u ovoj ponudi, koja traje do kraja aktualne godine? Posebno izdanje C klase, nazvano Dream Edition sasvim je solidno opremljen automobil što ga čini itekako konkurentnim. Ovdje se, možda i po prvi puta, događa da jedan automobil iz premium segmenta ravnopravno konkurira modelima čijim je proizvođačima premium nedostižna kategorija ili tek želja. Postavimo li stvari tako, Dream Edition je doista dobar zgoditak.
U nabrajanju značajnijih detalja opreme prvo ćemo spomenuti dodatke kojih doista nije mnogo. Naime, u domaćem su zastupništu oblikovali ovaj sasvim solidno bogati paket tako da prosječnom kupcu doista ništa ne bi trebalo nedostajati. Tako je “naša” C klasa 180 d Dream Edition dodatno imala tek lijevane 16-colne naplatke i metalik boju, što cijenu testiranog automobila podiže za ukupno 12 i pol tisuća Kuna.
Od značajnijih detalja serijske opreme tu su sustav aktivne pomoći pri parkiranju sa senzorima Parktronic sprijeda i otraga, tempomat, dnevna LED svjetla, automatski 2-zonski klima uređaj Thermotronic, multimedijski sustav Audio 20 s CD playerom, Bluetooth podrškom za mobilni telefon i streaming glazbe te dva USB priključka, automatski podizači za sva četiri prozora, automatsko aktiviranje svjetala, električna parkirna kočnica…
Za sigurnost se brinu prednji i prednji bočni zračni jastuci, zračne zavjese kao i zračni jastuk za zaštitu koljena vozača, ESP sustav, sustav upozorenja i pomoći pri kočenju Collision Prevention Assist Plus, dok pješake čuva aktivni poklopac motora. Dovoljno? Itekako!
Motor i prijenos
Kada neki testni Mercedes na svom “repu” ne nosi oznaku 220, vrijeme je da dobro protrljamo oči. No, šalu na stranu, ovo ipak nije prvi automobil s trokrakom zvijezdom koji smo isprobali, a kojeg ne pokreće legendarni OM 651 ili novi 654. Zapravo, testirani 4-cilindrični Common Rail obujma od 1598 cm3 svoje podrijetlo ima u ne tako davno započetoj suradnji Daimlera AG i alijanse Renault Nissan. Riječ je o pogonskom stroju najveće snage od 116 KS i najvećeg okretnog momenta od 280 Nm između 1500 i 2800 o/min.
Priča o ovom prilikom testiranom pogonskom stroju nije odveć tajnovita. Naime, motor se proizvodi u renaultovim pogonima u Cléonu, a na završno kompletiranje stiže u mercedesovu tvornicu u Bremenu. Tamo dobiva specifične sustave poput funkcije Start & Stop, kompresora klima uređaja i električnog generatora, zamašnjaka podijeljene mase, elektroničke upravljačke jedinice te sustava za obradu ispušnih plinova. Tako unaprijeđen, ovaj 16V s aluminijskom glavom dobiva oznaku OM 626 i stiže pod prednji poklopac C klase. Izvorno, tako je motorizirani Mercedes C zamišljen kao flotno vozilo, no na našem je tržištu našao još jednu priliku – da postane izuzetno konkurentan model u nižem cjenovnom razredu.
Kao jednu posebnost, brojni izvori navode da se radi o prvom dizelskom motoru za osobna vozila opremljenom čeličnim klipovima, što u slučaju opisanog pogonskog stroja donosi brojne prednosti koje rezultiraju povoljnijim omjerom performansi i potrošnje goriva. A, kada smo već spomenuli istu, recimo kako smo tijekom ovog testa zabilježili vrijednosti od 7,5 l/100 km u gradskoj vožnji, 5,9 na otvorenoj cesti te prosjek od niskih 6,6 litara. Onome tko misli da može bolje, ostavljamo povjerenje u tvorničke podatke (4,9 / 3,7 / 4,2), no uz napomenu da će uvođenje WLTP-a to svakako promijeniti.
Prema pitanju performansi, testirana C klasa se svakako ne treba sramiti najveće brzine od 202 km/h (proizvođač: 205 km/h) i ubrzanja od 0 do 100 km/h za koje nam je trebalo 11,4 sekunde (11,1 s). To su sasvim solidni rezultati, a ono gdje ovako motorizirani Mercedes-Benz C klase ipak malo zaostaje su međuubrzanja. Naime, relativno mala snaga u vozilu mase od 1410 kg i motor skromnog obujma ne mogu uvijek zadovoljiti baš sve želje svojih vozača. Na kraju spomenimo i ručni 6-stupanjski mjenjač koji se odlikuje nešto dužim, no solidno preciznim hodovima. Jedino je položaj za hod unazad pomao nespretno smješten…
Za upravljačem
I dok nas mercedesovi automobili opremljeni AMG estetskim paketima svojim izgledom pozivaju na sportsku vožnju, elegantna C klasa 180 d Dream Edition jasno naglašava kako joj je obiteljska udobnost na prvom mjestu. I, upravo u skladu s tim dojmom naša su iskustva s testiranim automobilom potvrdila da se radi o modelu koji će vas odvesti kamo god želite, bez najmanjeg traga umora. Pri tome, kombinacija podvozja i sjedala nije naglašeno mekana, već pruža dovoljno povratnih informacija (ovjes) i potpore tijelu (sjedala) kako bi duga vožnja protekla upravo onako kako to i očekujemo od jednog automobila iz premium kategorije.
U vožnji je donekle primjetna reakcija stražnje osovine na poprečne neravnine kojih su gradske prometnice, budimo iskreni, prepune. Ipak, sve nedaće naše cestovne svakodnevnice ovaj će automobil proći udobno i bez oklijevanja. A, na otvorenoj nas cesti čeka vrlo izražena stabilnost u zavojima uz tek malo izraženo podupravljanje. Ukupno uzevši, ponašanje podvozja je lako predvidivo kada upoznate njegov karakter pa će i oni željni nešto brže vožnje u modelu C 180 d naći sasvim zabavnog partnera.
Dakako, Mercedes-Benz i u ovom modelu uspješno opravdava epitet proizvođača najsigurnijih automobila. Učinkoviti ESP sustav neće reagirati pretjerano grubo, no njegovo je djelovanje primjerno uz precizno zadržavanje putanje, a četiri diska (prednji su ventilirani) sasvim solidno obavljaju sve zadatke koje pred njih postavimo. Konačno, za maksimalnu sigurnost u gradu tu je i ranije spomenuti sustav Collision Prevention Assist Plus.
I na kraju…
Ionako privlačna C klasa, u obliku modela C 180 d Dream Edition otvorila je nova vrata, mnogim poznavateljima Mercedes-Benza do sada nepoznata. Riječ je o akcijskom modelu koji se bez imalo ustezanja postavlja ispred konkurenata koji, uzgred budi rečeno, niti ne pripadaju premium segmentu. Konkurentna cijena, solidna opremljenost i sve ono čemu težimo gledajući trokraku zvijezdu možda su i najbolje jamstvo isplativosti ove atraktivne kombinacije.
Mercedes-Benz C klasa na hrvatskom tržištu |
U okviru ponude zastupništva Star Import, na hrvatskom se tržištu nalazi čak dvadeset izvedbi Mercedes-Benz C klase u limuzinskom obliku, što podrazumijeva modele pokretane benzinskim i dizel motorima te hibride. Ova bogata ponuda kreće s modelom C 160 za koji je potrebno izdvojiti 35.816 Eura. Vrh ponude, dakako, predstavljaju AMG modeli pa se tako C klasa u najskupljoj izvedbi nudi pod 108.804 Eura vrijednom oznakom C 63 S AMG.
U doba sveopće ekološke osviještenosti spomenimo i hibridne modele. To su C 300 H s dizelskim motorom i cijenom od 51.444 Eura te C 350 e (koji smo u karavanskom obliku testirali krajem protekle godine) pokretan benzinskim motorom, a čija cijena iznosi 53.536 Eura do registracije. |
– – –
C klasa 180 d Dream Edition dio je posebne akcijske ponude Mercedes-Benza u Hrvatskoj koja vrijedi do kraja godine. Više o ovoj, ali i ostalim ponudama pod sloganom Najljepši kraj godine. Ikada. potražite ovdje.