Citroën C4 Picasso 1.6 BlueHDi Intensive

Avangardni član obitelji
Hrabro dizajniranom C4 Picassu nije dugo trebalo da osvoji cijelu vojsku poklonika. Prostran i praktičan te pokretan štedljivim dizelašem, ovaj bogato opremljeni jednovolumen dobar je izbor za zahtjevne obitelji
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1560 cm3 / 120 KS / 188 (182) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 3,9 (6,2) l/100 km / 103 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 193.615 kn (26.131 Eur) / 222.010 kn (29.963 Eur) |
Neće biti suvišno prisjetiti se kako je citroënova priča o jednovolumenu imena doista neobičnog za jedan automobil, započela 1999. s modelom Xsara Picasso, a s novim je modelom stigla do svoje treće generacije. Recimo i kako ovaj automobil još od 2006. i dolaska druge generacije na tržište, nosi naziv C4 Picasso.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Uspjeh prethodnika ne stavlja lak zadatak pred ovaj obiteljski model, no čini se kako su toga bili itekako svjesni u Citroënu pa je Picasso doista opremljen svime što bi i najrazmaženije obitelji mogle poželjeti na putovanju. Drugom polovinom studenog prošle godine na naše je tržište pristigla i osvježena edicija aktualnog C4 Picassa koja, kako je i uobičajeno kod facelifta, donosi veću razinu opreme, a ovaj je privlačni obiteljski jednovolumen sada dostupan isključivo s dizelskim motorima.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Kratki prevjesi i neobičan vanjski izgled temeljni su elementi za priču o izgledu aktualne generacije Citroëna C4 Picasso. No, činjenicom jest da je francuska marka s ovakvim izgledom uspješno nadišla monotoniju “kutijastog” oblika od koje pate mnogi jednovolumeni te ponudila dizajn koji je istovremeno funkcionalan koliko je i futuristički.
Osvježena edicija donosi veće mogućnosti personalizacije, bogatiju komfornu i sigurnosnu opremu te veća razina udobnosti. Ipak, zar je Picassu uopće i trebalo više? Ovaj se praktični gradski jednovolumen odlikuje prostranim stražnjim dijelom, a na duljim putovanjima svakako treba cijeniti činjenicu da se otraga nalaze tri zasebna sjedala što jamči maksimalnu udobnost (tu su i uvijek praktični rasklopni stolići). Također, svako je od ova tri sjedala opremljeno Isofix priključcima što dodatno povećava praktičnost i povećava broj mogućih konfiguracija interijera.
Obiteljski udoban, C4 Picasso nudi već uobičajeno mekana prednja sjedala uz zadovoljavajuću razinu ergonomije i dosta visok položaj sjedenja koji jamči dobru preglednost iz vozila. Prednja sjedala, koja su u testiranom automobilu bila opremljena električnim podešavanjem lumbalnog dijela i masažom te doista praktičnim pretincima ispod sjedalnog dijela, nude osrednju potporu tijelu. No, ipak, ovo ionako nije automobil za jurcanje po zavojima.
Spomenimo i prtljažnik koji standardno zaprima ionako velikih 537 dm3, dok sa stražnjim sjedalima pomaknutim unaprijed taj obujam raste na čak čak 630 litara. Rezervni kotač smanjenih dimenzija, kakvim je dodatno bio opremljen testirani automobil, uštedjet će još poneki kubični decimetar.
Serijska i dodatna oprema
S trećim od četiri ponuđena paketa, testirani je C4 Picasso Intensive doista bogato opremljen obiteljski jednovolumen. Popis značajnije serijske opreme započet ćemo onom sigurnosnom, koja uključuje: prednje i prednje bočne zračne jastuke te zračne zavjese, ESP, sustav za nadzor nad pritiskom u pneumaticima, prednja svjetla za maglu s funkcijom osvjetljavanja zavoja te tri Isofix priključka na stražnjim sjedalima.
Komforu, toliko neophodnom u obiteljskom automobilu pripomoći će navigacijski 3D sustav Connect Nav (Mirrorscreen, WiFi, Bluetooth), 12-inčni zaslon s mogućnošću personalizacije izbornika, kamera za pomoć pri vožnji unatrag, automatski 2-zonski klima uređaj, automatsko aktiviranje svjetala i brisača, brojni pretinci u interijeru itd. Nadalje, u paketu Intesive serijski su i 16-colni lijevani naplaci, tempomat, pokretanje motora bez ključa, prednja LED dnevna svjetla te kožom presvučeni višenamjenski obruč upravljača.
Testirani je automobil imao i solidan popis dodatne opreme koja njegovu cijenu podiže za 28.395 kn. U navedeno spadaju 17-colni lijevani naplaci, električno podizni poklopac prtljažnika, xenon prednja svjetal s funkcijom zakretanja, rezervni kotač za privremenu uporabu, prednji senzori za pomoć pri parkiranju te sustav za mjerenje raspoloživog parkirnog mjesta uklopljeni u paket Park Assist.
Motor i prijenos
U obiteljskom svijetu posebno značajan adut testiranog jednovolumena je provjereni turbodizelaš koji nosi oznaku BlueHDi te svakako spada u sam vrh svog segmenta. S najvećom snagom od 120 KS, uz to što je izdržljiv, isto tako je i štedljiv te se bez problema možemo voziti s prosječnih sedam litara na 100 km u gradu. Ovaj pogonski stroj raspolaže i okretnim momentom od 300 Nm koji je dostupan već od 1750 o/min. S obzirom da se masa C4 Picassa kreće oko 1300 kilograma, navedeni se BlueHDi odlično nosi s težinom samog automobila, a problem mu neće predstavljati niti tri osobe uz ponešto prtljage.
Testiranom Picassu BlueHDi 120 za ubrzanje do 100 km/h treba 11,2 sekunde (test: 11,5 s), a postiže maksimalnu brzinu od 188 (182) km/h što je i više nego li dovoljno za ugodna obiteljska putovanja. Konačno, tu je i automatski mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa koji je opremljen onom neobičnom citroënovom polugom smještenom iza upravljača. Tu je i položaj za ručne izmjene ostvarive isključivo papučicama iza upravljača pri čemu su promjene stupnjeva doista zadovoljavajuće brze.
Dakako, s obzirom na načelno obiteljsku namjenu ovog jednovolumena uvjereni smo da će mjenjač oznake EAT6 većinu svog životnog vijeka provesti u automatskom načinu rada. Na kraju spomenimo i autonomiju koja je za obiteljski automobil itekako bitna. Naime, uz spremnik goriva koji zaprima 55 litara i potrošnju na otvorenoj cesti od skromnih 5,9 l/100 km ovaj je automobil u stanju prijeći čak 932 km na otvorenoj cesti – sasvim dovoljno za put do obale i natrag.
Za upravljačem
Glavni zadatak testiranog Picassa je vozaču i putnicima ponuditi udobno i sigurno putovanje. Upravo je stoga automobil bogato opremljen sigurnosnom opremom, a podešenje ovjesa je nešto mekše. Ovo potonje može predstavljati određeni nedostatak pri bržoj vožnji zavojima kada dolazi do osjetnijeg naginjanja karoserije, a primjetno je i poskakivanje stražnjeg kraja prilikom prelaska preko poprečnih neravnina. No, radi se o obiteljskom automobilu pa u ovom testu možda i ne bi trebalo biti mjesta za takve kritike…
Spomenimo i kočnice očekivane sheme (ventilirani / puni disk) koje doista zadovoljavajuće učinkovito usporavaju ovaj automobil. A, kako bi sigurnost bila na najvišoj razini tu je i serijski ESP sustav koji će brzo riješiti sve eventualne “škakljive” situacije. Automobil je serijski opremljen i električnom parkirnom kočnicom te sustavom pomoći pri kretanju na uzbrdici (Hill-holder) što će vožnju učiniti bezbrižnom.
I na kraju…
Citroën je pomalo neobično dizajniranim C4 Picasso treće generacije jasno pokazao kako vodi u priči u avangardnom dizajnu i tu mu doista nema ravnog. Prostran, štedljiv i bogato opremljen, testirani C4 Picasso 1.6 BlueHDi Intensive sa snagom od 120 KS uspijeva zadovoljiti sve obiteljske potrebe. Konačno, ne zaboravimo niti njegovu cijenu koja je, već uobičajeno za Citroën, doista konkurentna u ovom segmentu.
Citroën C4 Picasso na hrvatskom tržištu |
Hrvatski zastupnik, C Automobil Import, u programu citroënovih automobila nudi standardnu te produženu (Grand) izvedbu modela C4 Picasso. Uobičajeno za ovu marku, ponuda je itekako bogata pa je tako (kraći) Picasso dostupan u ukupno 11 verzija, podijeljenih na pakete opreme Attraction, Seduction, Intensive i Exclusive.
Sve izvedbe Citroëna C4 Picasso dostupne na našem tržištu, u ponudi su s dizelskim motorima BlueHDi. Riječ je o pogonskim strojevima snage od 99, 120 i 150 KS koji mogu biti upareni s ručnim 5 ili 6-stupanjskim te automatskim 6-stupanjskim mjenjačima. Cijene počinju od povoljnih 151.281 kn do registracije koliko stoji izvedba C4 Picasso BlueHDi 100 Attraction, dok je najskuplja izvedba vrijedna 234.369 kn i krije se iza oznake BlueHDi 150 EAT6 Exclusive. Napomene radi, recimo kako početni C4 Grand Picasso BlueHDi 100 Attraction stoji 161.217 kn. |