Audi Q8 najekskluzivniji je dostavnjak u Hrvatskoj!

Audi Q8 najekskluzivniji je dostavnjak u Hrvatskoj!
tekst: Ivan Cvetković

U prvoj polovici godine na domaće je prometnice stiga 38.156 novih osobnih automobila

Tijekom prvih šest mjeseci bilo je nekoliko lošijih, ali i boljih mjeseci u odnosu na isto razdoblje lani, no kad se pogleda ukupni zbroj, došlo je do pada broja registracija za 73 vozila, odnosno nešto manje od dva posto

Mjesec po mjesec, i za nama je već prva polovica 2019. godine pa je vrijeme da vidimo što pokazuju brojke agencije Promocija plus koja se bavi analizom tržišta vozila. Prema posljednjim podacima, tijekom lipnja je na hrvatske ceste stiglo 8235 novih osobnih automobila, a predvodnik je Opel s 930 registracija. Drugu poziciju je s 866 vozila osvojio Volkswagen, inače ukupno prvi tijekom prvih šest mjeseci ove godine. Treća lipanjska pozicija pripala je Škodi s 595 registracija, a svega devet primjeraka manje ubilježio je francuski Peugeot. Slijedi Hyundai s 549 osobnih automobila, a kojemu je to i ujedno najbolji ovogodišnji rezultat. Još je jedino Dacia ubilježila više od pet stotina primjeraka (511), svega jedan falio je Citroënu (499), odnosno njih devet Renaultu (491). Najbolje ovogodišnje mjesečne rezultate bilježe i Fiat i Ford s 477 odnosno 471 vozilom.

Najpopularnija marka privatnih kupaca, japanski Suzuki imao je 419 registracija. Tijekom lipnja postali smo bogatiji i za nekoliko rijetkih marki. Najekskluzivnija je svakako Ferrari, a tu je i jedan kineski Rario s električnim pogonom.

Najtraženiji model tijekom lipnja bila je Škoda Octavija s 388 primjeraka, dok je drugu poziciju, kao i tijekom svibnja uspio zadržati Fiat 500, iako ne s 408 već 342 primjerka. Treću je poziciju s 334 registracije osvojio Citroën C3, svega šest vozila više u odnosu na svibanj. Među prvih dvadeset modela se s 287 primjerka vratila Suzuki Vitara.

Tijekom lipnja je stiglo i novih osam električnih automobila. Dva su Nissanova te po jedan Volkswagen, Renault, BMW, Tesla, Smart i Rario. Novih je i 116 vozila koji za pogon koriste i plinske instalacije, i to 111 Dacia, četiri Opela te jedan Fiat. Tu su i 172 nova hibridna modela, a od čega se njih 118 odnosi na modele s logotipom Toyote kojoj pripada 774 vozila ili 83,86% svih novih hibrida registriranih ove godine u Hrvatskoj. Drugi je Audi sa 74 primjerka.

Osvrt na prošlih šest mjeseci

Bez obzira na to što je u prvih šest mjeseci bilo daleko slabijih, ali i boljih mjesečnih rezultata u odnosu na isto razdoblje lani, na kraju smo došli do 38.156 vozila, a što je svega 73 vozila manje u odnosu na lanjskih 38.229 vozila. Pogledamo li zbroj za prvih šest mjeseci po markama, kao i lani, prvi je Volkswagen s 4604 registracije, a što je 810 vozila odnosno 14,69 posto manje nego li u istom razdoblju tijekom 2018. godine.

Vrlo veliki postotak u tome imaju automobili koje su uzimale rent-a-car tvrtke, a čiji se proces popunjavanja voznog parka prelio i na netom završeni lipanj. Nešto slabije rezultate u odnosu na prvu polovicu 2018. imaju iduće tri marke, Renault, Opel i Škoda, a pozicije su nepromijenjene. Peti je Peugeot s 2465 registracija, ujedno prvi koji bilježi porast prodaje, i to za 243 vozila. Šesta je Dacia koja ima daleko snažniji rast. S 1646 lani na 2428 do kraja srpnja ove godine. Znači rast od 782 vozila ili čak 47,51 posto, a dobar dio toga može se zahvaliti širenju poslovanja jednog domaćeg taxi prijevoznika.

Pada potražnja za novim modelima premium proizvođača. Njemačka ‘sveta trojka’, Audi, BMW i Mercedes bilježe manje vozila. Audi je s 1206 pao na 956, BMW s 1009 na 812 te Mercedes s 811 na 748 vozila. Pao je i Porsche s 59 na 54 primjerka, dok je Infiniti imao rast s 18 na 38 vozila. Ove smo godine postali bogatiji za četiri nove Tesle, ali i tri Bentleya te jednog Maseratija.

Najtraženiji model ove godine je Škoda Octavia s 1840 registracija, što je 146 manje u odnosu na isti period lani, a čime je ipak bolja od Renault Clija koji je imao 1806 registracija, odnosno 265 manje nego 2018. godine. Lani treći model je s 1354 registracije bio VW Polo koji je sada pao na petnaestu poziciju sa 665 registracija, dok je treće mjesto pripalo nešto većem Volkswagen Golfu s 1173 registracije.

U svakom slučaju, prva polovica godine donijela je tek mali pad prodaje novih osobnih automobila, dok ćemo u drugoj, kada se poveća udio kupnje privatnih osoba, vidjeti hoće li se uspjeti održati trend gotovo iste količine automobila.

Maleni porast dostavnjaka
I dok su osobna vozila pala za 73 primjerka, dostavnjaci su porasli za 85 vozila. Naime, tijekom prvih šest mjeseci, pored 31.156 novog osobnog automobila, postali smo bogatiji i za 5122 LKV modela. Došlo je i do smjene u vrhu. Kao i u segmentu osobnih automobila, lider kod dostavnjaka je Volkswagen s 923 vozila i udjelom od 18,02%, a što je značajan porast u odnosu na lanjskih 719 primjeraka i 14,27%. Drugi je Renault s 919 vozila, svega devet manje u odnosu na isti period godinu ranije. Treći je Opel sa 785 vozila, a četvrti Peugeot s 564 primjerka.

U odnosu na isti period lani, u LKV segmentu smo dobili neke marke kojih tu nije bilo. Spomenimo tako Benimar i Ahorn kampere s po tri komada te jedan Burstner, Hymer, Roller Team, Knaus i Dethleffs. Od kampera je stiglo i osam Adria te pet Rimora.

Tri primjerka je imao i Jeep, koji nudi N1 verziju Wranglera, koju izgleda ima i Audi Q8, jer su čak dva tako luksuzna primjerka uspješno novoregistrirana kao dostavna vozila.

Esagono Energia i Goupil su električna komunalna vozila, a registrirana su isto tako po dva primjerka.

Podijeli:
1