Toyota Yaris 1.3 VVT-i R&B
31. ožujka 2010.
9
0

Štednjom protiv gradske gužve
Godina proizvodnje: 2005; Stanje putomjera: 116.362 km; Snaga: 87 KS; Moment: 121 Nm; Zapremnina: 1298 ccm; Najveća brzina 175 km/h; Ubrzanje 0-100 km 12,1 s; Cijena: 49.900 Kn
Predstavljena u siječnju 1999. godine, kao zamjena za model Starlet, Toyota Yaris je na tlo Starog kontinenta dospjela u ožujku iste godine, a od početka je bio zamišljen kao automobil za europskog kupca. Već pri prvom predstavljanju Yarisa bilo je jasno kako se radi o gotovo posve novoj vrsti automobila. Malen izvana, no prostran iznutra, oplemenjen velikom okretnošću i praktičan u gradu, Yaris će tijekom godina svojeg postojanja postati jedan od najpopularnijih gradskih automobila.
Njegova je snaga nastala u spoju praktičnosti, simpatičnog izgleda i solidne opremljenosti što je uvijek bio dobar prodajni recept, a brojnost ovih automobila na našim cestama dokazuje kako su i hrvatski kupci uspjeli prepoznati Yarisove kvalitete. Ovom prilikom testirali smo Yaris prve generacije pokretan štedljivim 1,3-litrenim benzinskim motorom s promjenjivim upravljanjem ventilima i paketom opreme koji bi doista trebao zadovoljiti sve gradske potrebe.
Karoserija
Japanska solidnost izrade vidljiva je na svakoj komponenti automobila koji dolaze iz te zemlje, pa stoga niti Yaris ne predstavlja iznimku u ovoj priči. Dakako, za posljedice manjih oštećenja koja mogu nastati posebice u zimskim uvjetima kada su ceste posipane šljunkom, doista nebi trebalo kriviti proizvođača. Kod modela s trojim vratima potrebno je pripaziti na rub vratiju. Naime, kako su kod 3v karoserija vrata dosta dugačka, povećana je mogućnost oštećivanja laka na rubovima, posebno s obzirom da Yaris nije opremljen zaštitnim letvicama.
Motor
Kakvu god filozofiju da smo pokušali razviti, kada je riječ o toyotinim motorima posebne priče doista nema. Poznati prema trajnosti i kvaliteti, ovi pogonski strojevi su tijekom godina stekli vrhunsku reputaciju i to se odnosi na sve kategorije, odnosno zapremnine. Dakako, redoviti pregled uvijek preporučamo, no testirani 1.3 VVT-i (Variable Valve Timing - intelligent, ili promjenjivo upravljanje ventilima) doista nikada ne pokazuje znakove umora. Ovaj potpuno aluminijski motor koristi razvodni lanac, što je svakako dugotrajnije rješenje od zupčastog remena, a jedna od ponajboljih karakteristika njegova je niska potrošnja - tek 6,8 l/100 km ukoliko ne pretjerujete s gasom u gradskoj vožnji.
Mjenjač
Toyotini su mjenjači, posebno u malim automboilima, još jedan primjer dugotrajnosti. Doduše, nemojte očekivati neku posebnu preciznost ili kratke hodove, no ovo je na prvom mjestu gradski automobil. Nešto tvrđi hodovi mjenjača, posebno kada je ulje u mjenjaču hladno, uobičajena su pojava i premda se nekome neće svidjeti, nisu znak problema s prijenosom.
Podvozje
Udobnost stoji na prvom mjestu kod gradskih automobila i u tome se Yaris doista može pohvaliti. No, dugotrajnost, još jedna od kvaliteta testiranog vozila, značajna je osobina i nakon mnogo kilometara prijeđenih na uobičajeno lošim gradskim prometnicama. Pri kupnji preporučamo tek kratku probnu vožnju kako biste provjerili ispuštaju li zglobovi podvozja kakve "sumnjive" zvukove. Ipak, mogućnost za to gotovo da i ne postoji. Upravljački sustav i kočnice u stanju su izdržati i mnogo više od broja prijeđenih kilometara testiranog automobila.
Unutrašnjost
Kako je riječ o malenom i jednostavnom gradskom automobilu, niti unutrašnjost nije posebno bogata. No, riječ je o solidno napravljenom interijeru koji će izdržati mnoge godine bez značajnijih znakova trošenja. Pažnju treba obratiti tek presvlakama sjedala koje su kod nekih primjeraka Yarisa malo više istrošene. Također, kupcima modela s trojim vratima pažnju skrećemo na brtvu vratiju koja katkada možće biti oštećena kao posljedica ulazaka i izlazaka iz vozila.
Njegova je snaga nastala u spoju praktičnosti, simpatičnog izgleda i solidne opremljenosti što je uvijek bio dobar prodajni recept, a brojnost ovih automobila na našim cestama dokazuje kako su i hrvatski kupci uspjeli prepoznati Yarisove kvalitete. Ovom prilikom testirali smo Yaris prve generacije pokretan štedljivim 1,3-litrenim benzinskim motorom s promjenjivim upravljanjem ventilima i paketom opreme koji bi doista trebao zadovoljiti sve gradske potrebe.
Karoserija
Japanska solidnost izrade vidljiva je na svakoj komponenti automobila koji dolaze iz te zemlje, pa stoga niti Yaris ne predstavlja iznimku u ovoj priči. Dakako, za posljedice manjih oštećenja koja mogu nastati posebice u zimskim uvjetima kada su ceste posipane šljunkom, doista nebi trebalo kriviti proizvođača. Kod modela s trojim vratima potrebno je pripaziti na rub vratiju. Naime, kako su kod 3v karoserija vrata dosta dugačka, povećana je mogućnost oštećivanja laka na rubovima, posebno s obzirom da Yaris nije opremljen zaštitnim letvicama.
Motor
Kakvu god filozofiju da smo pokušali razviti, kada je riječ o toyotinim motorima posebne priče doista nema. Poznati prema trajnosti i kvaliteti, ovi pogonski strojevi su tijekom godina stekli vrhunsku reputaciju i to se odnosi na sve kategorije, odnosno zapremnine. Dakako, redoviti pregled uvijek preporučamo, no testirani 1.3 VVT-i (Variable Valve Timing - intelligent, ili promjenjivo upravljanje ventilima) doista nikada ne pokazuje znakove umora. Ovaj potpuno aluminijski motor koristi razvodni lanac, što je svakako dugotrajnije rješenje od zupčastog remena, a jedna od ponajboljih karakteristika njegova je niska potrošnja - tek 6,8 l/100 km ukoliko ne pretjerujete s gasom u gradskoj vožnji.
Mjenjač
Toyotini su mjenjači, posebno u malim automboilima, još jedan primjer dugotrajnosti. Doduše, nemojte očekivati neku posebnu preciznost ili kratke hodove, no ovo je na prvom mjestu gradski automobil. Nešto tvrđi hodovi mjenjača, posebno kada je ulje u mjenjaču hladno, uobičajena su pojava i premda se nekome neće svidjeti, nisu znak problema s prijenosom.
Podvozje
Udobnost stoji na prvom mjestu kod gradskih automobila i u tome se Yaris doista može pohvaliti. No, dugotrajnost, još jedna od kvaliteta testiranog vozila, značajna je osobina i nakon mnogo kilometara prijeđenih na uobičajeno lošim gradskim prometnicama. Pri kupnji preporučamo tek kratku probnu vožnju kako biste provjerili ispuštaju li zglobovi podvozja kakve "sumnjive" zvukove. Ipak, mogućnost za to gotovo da i ne postoji. Upravljački sustav i kočnice u stanju su izdržati i mnogo više od broja prijeđenih kilometara testiranog automobila.
Unutrašnjost
Kako je riječ o malenom i jednostavnom gradskom automobilu, niti unutrašnjost nije posebno bogata. No, riječ je o solidno napravljenom interijeru koji će izdržati mnoge godine bez značajnijih znakova trošenja. Pažnju treba obratiti tek presvlakama sjedala koje su kod nekih primjeraka Yarisa malo više istrošene. Također, kupcima modela s trojim vratima pažnju skrećemo na brtvu vratiju koja katkada možće biti oštećena kao posljedica ulazaka i izlazaka iz vozila.
Potražite više: Toyota Yaris na Automobili.hr |
![]() |
- Ponuda koja se ne propušta: Peugeot 208 i 308 u veljači
- Novi Peugeot 3008 s vrhunskom ponudom u siječnju
- Novi Citroën C3 s posebnom ponudom financiranja u siječnju
- Auto Krešo pokrenuo rasprodaju kaciga AGV i rukavica Garibaldi
- Osvježeni Peugeot 2008 u rujnu je u ponudi s 0% kamate i 4 godine produženog jamstva