Renault Talisman / Talisman Grandtour

2. svibnja 2016.
Vozili smo - Renault Talisman / Talisman Grandtour
piše: Goran Topić  foto: Romeo Ibrišević, Renault Group 

Nacionalna prezentacija

Renault je svoju novu limuzinu i njezinu karavansku izvedbu predstavio krajem prošle godine, a nedavno je na obnovljenom zagrebačkom salonu automobila upriličena i hrvatska premijera ovih modela. Prodaja na našem tržištu upravo započinje, a cijene kreću od 171.900 kn
8079
Nakon nekoć vrlo uspješne Lagune i laganog pada popularnosti klasičnih karoserijskih izvedbi iz D segmenta u posljednjih nekoliko godina, a ponajviše zbog rasta udjela SUV i crossover vozila, u Renaultu su dobro promislili prije nego što su odlučili ponovno krenuti u ovu tržišnu utakmicu. Nakon premijere te sada prvog druženja s Talismanom, izgleda nam kako su u Renaultu pronašli formulu s kojom će postati vrlo ozbiljan igrač kada je riječ o limuzinama i karavanima srednje klase.

Naime, dizajn, tehnologija, ponuda prostora, oprema, vozne osobine, motorizacija… Ma baš svaki aspekt ovog automobila daje za pravo Renaultu očekivati mnogo. Takvo je barem naše mišljenje na osnovi prvih nekoliko stotina kilometara za upravljačem Talismana, a jesu li u Renaultu uistinu pogodili puls kupaca samo će vrijeme pokazati.

Obiteljske crte, a opet nešto novo


8079
Novi renaultov look koji smo imali prilike vidjeti primjerice na modelima Espace i Mégane očito odlično leži i limuzinama pa je Talisman istovremeno moderan, dinamičan i elegantan, ali i robustan što će se posebno svidjeti muškim kupcima. Od detalja vanjštine posebno se izdvajaju svjetlosni potpisi sprijeda i otraga, a obiteljska maska s velikim renaultovim znakom Talismanu leži možda i bolje nego ranije spomenutim novitetima ovog proizvođača. Isto dakako vrijedi i za karavansku verziju koja se od limuzine razlikuje gotovo tek samim završetkom stražnjeg kraja.

Renault Talisman na izbor nudi deset boja karoserije, devet metalik boja (Biserna bijela, bež Dune, plava Cosmos, smeđa Vison, siva Cassiopée, siva Platine, crna Etoilé, crvena Carmin i crna Améthyste - samo za izvedbu Initiale Paris) i jednu nemetaliziranu (bijela Glacier). Također, dostupno je pet vrsta naplataka, u različitim bojama i s različitim vrstama obrade, veličine između 16 i 19 cola.

8079
Unutrašnjost je također napravila nekoliko koraka naprijed u usporedbi s prethodnicom, a sukladno modernim trendovima smanjen je broj prekidača, dobar dio on-board komandi je prebačena na veliki središnji zaslon, a tu je i nova ploča s instrumentima, kvalitetniji materijali i osjetno bolji dojam kvalitete same izrade vozila. Tome svakako pripomažu i odlična sjedala koja sprijeda mogu biti opremljena sustavima masaže, grijanja i prozračivanja te ponuda prostora unutar putničke kabine, ali i u prtljažniku obiju izvedbi.

Točnije, novi je Talisman dimenzija od 4849 x 1868 (s retrovizorima: 2018) x 1463 mm, a međuosovinski razmak mu iznosi 2808 mm. Karavanski je model neznatno dulji s 4865 mm te je 2 mm viši. Unutar putničke kabine je više no dovoljno praktičnih pretinaca (više od 25 l zapremine) i mjesta za ostavu manjih predmeta, dok će prtljažnik ponuditi 608 / 1022 dm3 u limuzinskoj, odnosno 572 / 1681 dm3 zapremine u karavanskoj izvedbi. Putnicima neće nedostajati prostora niti u onim najkritičnijim stavkama poput mjesta za koljena ili glavu otraga, kao niti prema širini, a dodajmo i da su stražnja sjedala preklopiva u omjeru 2/3.

Tehnologija iznad klase


8079
Renault Talisman će na našem tržištu biti dostupan s pet paketa opreme i tri vrste unutarnjeg uređenja. Paketi opreme su Life, Zen, Business, Intens i Initiale Paris. Ovaj posljednji predstavlja najbolje što Renault može ponuditi glede udobnosti, dizajna, opreme usluga i sl, a dostupan je s benzinskim motorom Energy TCe 200 i dizelskim Energy dCi 130 i 160.

Već od početnog paketa kupcima će se nuditi bogata oprema koja će dakako rasti iz paketa u paket, a od pojedinih detalja vrijedi izdvojiti automatski 2-zonski klima uređaj sa senzorom vlage, grijana i ventilirana sjedala s masažnom funkcijom, grijani upravljač, 7 i 8,7-inčne središnje zaslone, mogućnost upravljanja glasom, svim putnicima dostupne razne mogućnosti povezivanja i punjenja mobilnih uređaja, sustav za parkiranje, Head-up zaslon...

8079
Tu je i R-Link 2 koji kao nadzorni sustav vozila upravlja sustavom Multi-Sense i sustavima za pomoć u vožnji te svim uobičajenim sustavima poput navigacije, audio sustavom, klima uređajem i sl. Raznim funkcijama se može upravljati putem zaslona osjetljivog na dodir, multifunkcijskim prekidačem na središnjoj konzoli te tipkama na upravljaču, a velike su mogućnosti personalizacije sučelja koje olakšavaju upravljanje on-board sustavima.

Zahvaljujući novom sustavu Multi-Sense Renault Talisman putnicima nudi niz različitih doživljaja putovanja uz četiri pretprogramirana načina rada (Eco, Comfort, Neutral i Sport) te potpuno prilagodljiv način rada Perso. Svaki od spomenutih način rada stvara i usklađuje jedinstveno vozačko i ambijentalno okruženje unutar vozila, a u Renaultu navode kako na ovaj način Talisman mijenja svoju osobnost u tren oka. Riječ je o jedinstvenom sustavu za upravljanje i koordinaciju rada brojnih sklopova koji je, između ostalog, odgovoran i za rad sustava 4Control, elektroničkog nadzora rada amortizera, upravljača, motora i mjenjača EDC te instrumentne ploče, zvuka motora i ambijentalne rasvjete.

Nadalje, Talisman je jedina limuzina segmenta D opremljena sustavom upravljanja na sva četiri kotača (4Control) s elektroničkim nadzorom rada amortizera. Na ovaj je način Renault uveo inovaciju koja nudi još veći užitak i sigurnost u vožnji, odnosno koja jamči iznimna vozna svojstva što spajaju upravljivost, performanse i udobnost. Naime, prednosti tih tehnologija i njihova upravljanja putem sustava Multi-Sense brojnije su i veće od onih koje donosi uobičajeni pristup s prilagođavanjem snage motora, upravljanja, kočenja, rada amortizera...

4Control

8079
Sustav 4Control stalno je uključen. Na brzinama manjim od 50 km/h, u načinu rada Comfort (60 km/h u načinu rada Neutral, 80 km/h u načinu rada Sport), stražnji se kotači zakreću u suprotnom smjeru od prednjih, do kuta od 3,5 stupnjeva. To stvara dojam kraćeg međuosovinskog razmaka i pogoduje upravljivosti. Na većim brzinama stražnji se kotači zakreću u istom smjeru kao i prednji. Učinak se može usporediti s produljivanjem međuosovinskog razmaka, što povećava stabilnost i sigurnost.

Dok sustav 4Control ima izravan utjecaj na bočno gibanje vozila, elektronički upravljani amortizeri nadziru okomito gibanje i osjećaj u vožnji (tvrd ili mekan). Sustav elektroničkog nadzora neprestano prilagođava rad amortizera uvjetima na cesti i vozačevim naredbama (kut zakretanja upravljača, promjena vozne trake, ubrzavanje, kočenje itd.). Zahvaljujući elektromagnetskim ventilima u svakom amortizeru Renault Talisman prilagođava postavke do 100 puta u sekundi.


Visoka razina sigurnosti


8079
Pored već navedenog, o sigurnosti putnika će brinuti brojni sustavi upozorenja i zaštite te potpore vozaču za najviši stupanj aktivne i pasivne sigurnosti. Od pojedinih sustava valja istaknuti prilagodljiv tempomat (ACC), aktivno kočenje u nuždi (AEBS), svjetla za osvjetljavanje zavoja, upozorenje na nenamjeran izlazak iz vozne trake, upozorenje na sigurnosni razmak, prepoznavanje prometnih znakova s upozorenjem na prekoračenje brzine, upozorenje na mrtvi kut, sustav za pomoć pri parkiranju, prednje, stražnje i bočne parkirne senzore, kameru za vožnju unatrag, automatsko uključivanje kratkih/dugih svjetala, Head-up zaslon, električnu parkirnu kočnicu, sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici, karticu za upravljanje slobodnih ruku, električno pokretani poklopac prtljažnika i sl.

Velika je pozornost posvećena i pasivnoj sigurnosti, a proizvođač navodi kako će Talisman ponuditi ono najbolje od platforme CMF na kojoj se temelji, misleći time na konstrukcijsku čvrstoću automobila. No trebao istaknuti i šest zračnih jastuka, napredni sustav sigurnosnih pojaseva sa sprječavanjem podvlačenja tijela, dva stražnja sjedala s Isofix priključcima i sl.

Racionalna motorizacija


8079
Renault Talisman će biti dostupan s pet motora, a riječ je o dva benzinska i tri dizelska turbo pogonska stroja snage između 110 i 200 KS, koji će dolaziti upareni s tri mjenjača, jednim 6-stupanjskim ručnim te dva automatska EDC mjenjača sa 6 i 7 stupnjeva prijenosa. Oba benzinska motora i sva tri dizelska ispunjavaju normu Euro 6, a u Renaultu su uvjereni i kako će svojim performansama zadovoljiti sve najvažnije zahtjeve europskih kupaca, posebno kada je riječ o ekonomičnosti.

Ponudu dizelaša čine 1,5 i 1,6-litreni motori Energy dCi. Prvi razvija snagu od 110 KS te najveći okretni moment od 260 Nm. Potrošnja goriva kod ovog motora se prema tvorničkim podacima kreće oko 3,6 l/100 km, a emisija ugljičnog dioksida oko 95 g/km. Nadalje, 1,6-litreni Energy dCi 130 razvija snagu od 130 KS te najveći okretni moment od 320 Nm. Potrošnja će mu se kretati oko 3,9 l/100 km, a emisija ugljičnog dioksida oko 102 g/km. Oba motora će biti uparena s ručnim mjenjačem, a potonji će naknadno biti dostupan i sa 6-stupanjskim EDC prijenosom.

8079
Vrh dizelske ponude čini Energy dCi 160 EDC Twin Turbo snage od 160 KS i najvećeg okretnog momenta od 380 Nm. Ovaj je motor standardno uparen s automatskim 6-stupanjskim EDC mjenjačem, a potrošnja goriva i emisije CO2 iznose niskih 4,4 l/100 km, odnosno 115 g/km.

Ljubiteljima benzinskih motora na raspolaganju će stajati izvedbe Energy TCe 150 EDC i 200 EDC. Prvonavedeni motor razvija snagu od 150 KS i najveći okretni moment od 220 Nm, a drugi snagu od 200 KS i najveći okretni moment od 260 Nm. Oba će motora biti standardno uparena sa 7-stupanjskim EDC mjenjačem te će oba ostvarivati potrošnju od oko 5,6 l/100 km te emisiju ugljičnog dioksida oko 127 g/km. Podaci o potrošnji i emisiji karavanskih modela su kod dizelskih i benzinskih motora neznatno viši.

I na kraju...


8079
Model Talisman se proizvodi u renaultovim pogonima u Douaiju, u Francuskoj. Riječ je o tvornici u koju je ovaj proizvođač uložio preko 400 milijuna Eura i koja će, odnosno već jest namijenjena proizvodnji renaultovih top-modela pa se u njoj već otprije proizvodi novi Espace, a sada i Talisman. Proizvođač navodi i kako su tijekom razvoja ovog vozila primijenjeni novi standardi testiranja kako bi se povećala izdržljivost automobila, a podignuti su svi standardni prilikom proizvodnje što će se sve zajedno značajno odraziti na kvalitetu i vijek trajanja.

Knjiga narudžbi za naše tržište je otvorena, a prve isporuke se mogu očekivati već krajem ovog, odnosno početkom idućeg mjeseca. Detaljniji cjenik možete pronaći u našoj tablici, no dodajmo kako je cijena Talismana vrlo konkurentna. Naime, za početnu je dizelsku izvedbu Energy 110 dCi Life potrebno izdvojiti 171.900 kn, a prvi benzinac TCe 160 EDC Business stoji 202.900 kn. Ako ste zainteresirani za Grandtour, cijenama limuzine trebate dodati između 9.500 i 16.500 kn, ovisno o paketu opreme i motorizaciji.

---

Pogledajte i izvještaj s međunarodne prezentacije Renaulta Talisman održane u Firenzi.
GALERIJA: Renault Talisman / Talisman Grandtour

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing