Renault Talisman

23. studenog 2015.
Vozili smo - Renault Talisman
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Renault Group 

Međunarodna prezentacija

Novi, raskošni automobil na velika vrata najavljuje renaultovo osvajanje D segmenta.Nakon dugogodišnje dominacije Lagune, Talisman donosi novi stil, avangardnu opremu i modernu paletu pogonskih strojeva. Ovaj model na hrvatsko tržište dolazi u travnju 2016. uz početnu cijenu od oko 22.600 Eura
7559
U Renaultu jasno naglašavju kako Talisman ne smatraju "novom Lagunom". Naime, napuštajući koncept petih vratiju francuski proizvođač od sada u D segmentu nudi "pravu" limuzinu te njezinu karavansku inačicu. S uzbudljivim smo se Talismanom upoznali u okviru međunarodne prezentacije održane u okolici Firenze. Bila je to prilika da u prekrasnom toskanskom ambijentu otkrijemo sve prednosti automobila kojim Renault nastavlja s obnovom svoje game. Riječ je o, trenutno, jednoj od najmlađih paleta modela bilo kojeg proizvođača, a Talisman ne samo da cilja na vrh francuskog D segmenta već i planira pokvariti račune najuspješnijim "kraljevima" ove automobilske klase.

"U Renaultu svoje automobile oblikujemo promatrajući živote naših kupaca. U slučaju Talismana, rezultat je velika, elegantna limuzina snažne pojave. Njegov je interijer osmišljen kako bi se najbolje brinuo za putnike i njihovu prtljagu. Renault Talisman, sa svojim vanjskim izgledom i interijerom naglašava visoku razinu udobnosti na putovanjima te užitka u vožnji". Riječi su to Laurensa van den Ackera, starijeg potpredsjednika korporativnog dizajna u Renaultu. I, doista, Talisman se već na prvi pogled nameće svojom pojavom koja je istovremeno profinjena i luksuzna, ali i dovoljno dinamična. Uz sve to, ovaj će automobil cijenom ipak biti pravim, vrlo konkurentnim predstavnikom D segmenta.

Atraktivna pojava


7559
Premda je nastao na novoj modularnoj platformi alijanse Renault Nissan, nazvanoj CMF (Common Module Family) koju dijeli s tri nissanova modela te Espaceom i novim Méganeom, a dijeli i brojne detalje opreme sa svojim "rođacima", Talisman je jedinstven i lako prepoznatljiv automobil. Korporativni estetski potpis je vidljiv, no ipak ne na način da bi Talisman izgledao jednako drugim renaultovim modelima što gamu ove marke čini bogatijom, ili ako tako hoćete, zanimljivijom.

Kada dođe na tržišta, Talisman će biti moguće naručiti uz deset boja karoserije: bijelu s bisernim efektom, bež Dune, plavu Cosmos, smeđu Vison, sivu Cassiopée i Platine, crnu Etoilé, crvenu Carmin i crnu Améthyste (samo uz izvedbu Initiale Paris) te jednu običnu boju, bijelu Glacier. Riječ je o bojama čija je tehnika nanošenja razvijena u suradnji s Daimlerom i, kako navode u Renaultu, nudi daleko veću trajnost. "Sve boje visokog su sjaja i premazane lakom otpornim na oštećenja koji jamči dugovječnost.", navode Francuzi.

Nadalje, ovisno o tržištu, uz Renault Talisman bit će dostupno pet vrsta aluminijskih naplataka u različitim bojama i s različitim vrstama obrade, u dimenzijama od 17 do 19 cola. Početna izvedba ovog modela isporučivat će se s čeličnim naplacima od 16 cola.

Interijer koji poziva na putovanja


7559
Renault Talisman će se u ponudi naći uz pet paketa opreme te tri načina uređenja interijera:

Paket Life: crna instrumentna ploča, upravljač presvučen kožom i sjedala s presvlakama od crne tkanine.
Paket Zen: isto uređenje kao u opciji Life, uz multimedijski sustav sa 7-inčnim zaslonom.
Paket Business: isto uređenje kao u opciji Zen, s dodatnom sigurnosnom opremom poput prilagodljivog regulatora brzine, aktivnog kočenja u nuždi i head-up zaslona.
Paket Intens: presvlake sjedala u kombinaciji kože i tkanine ili, uz doplatu, sjedala presvučena kožom Riviera tamnosmeđe ili crne boje s odgovarajućom armaturnom pločom. Šavovi boje čokolade.
Paket Initiale Paris: crna ili siva armaturna ploča s tamnosivim ili srebrnim šavovima, sjedala s presvlakama od zrnate napa kože sive boje koja prelazi iz tamnije u svjetliju ili jednolike crne boje, upravljač presvučen napa kožom.

7559
Unutrašnjost Talismana odlikuje se velikim brojem pretinaca za odlaganje ukupne zapremnine od 25 dm3, a u Renaultu posebno ističu prostor za glavu putnika uz visinu od sjedalnog dijela do krova vozila od 902 mm sprijeda i 855 mm otraga, 262 mm prostora za koljena na stražnjim sjedalima što predstavlja jedan od najboljih rezultata u segmentu kao i 608 dm3 obujma prtljažnika (proširivo do 1022 dm3). Inače, dimenzije Renaulta Talisman iznose 4849 x 1890 (s retrovizorima: 2081) x 1463 mm, uz velik međuosovinski razmak od 2808 mm.

Od ostalih detalja u interijeru svakako treba izdvojiti sjedala koja, ovisno o razini opreme, imaju do deset smjerova podešavanja, naslone za glavu podesive na šest načina, podešavanje lumbalnog dijela, grijanje (za pet minuta mogu se zagrijati od -18 do 30°C), provjetravanje, funkciju masaže (tri pozicije) te mogućnost memoriranja do šest korisničkih profila. Također ovisno o razini opremljenosti Talisman nudi i dvozonski automatski klima uređaj s kombiniranim filterom i senzorom vlage te grijani obruč upravljača (do 35°C).

Infotainment velikih mogućnosti


7559
Od druge razine opreme, Renault Talisman je opremljen vodoravno postavljenim 7-inčnim kapacitivnim dodirnim zaslonom. Okomito postavljeni 8,7-inčni zaslon ugrađen u vrhunskim izvedbama najveći je segmentu (i općenito, izuzevši Teslu), a njegova orjentacija i način upotrebe (swipe) prilagođeni su korisnicima naviklim na sučelje pametnog telefona. Naime, infotainment R-Link II funkcionira poput uobičajenog tableta s istim funkcijama prepoznavanja gesta: zumiranje s dva prsta, listanje stranica, funkcija drag-and-drop, itd.

Grafičko sučelje je jednostavno i posebno prilagođeno za upotrebu u automobilu. Navigacija je opremljena 3D prikazom, a među brojnim funkcijama ističu se upravljanje glasom (navigacija, telefon) i čitanje e-poruka. Povezivanje Bluetoothom omogućuje telefoniranje slobodnih ruku i streaming glazbe, a ovisno o izvedbi, tu su i AUX priključak, dva USB konektora te utor za SD karticu. Također, R-Link II upravlja sustavom Multi-Sense i sustavima za potporu vozaču te navigacijom, audio sustavom kao i klimatizacijom vozila. Moguće je pohraniti do šest profila s različitim postavkama mnoštva funkcija sustava koji, pored navedenog, nudi i izbor nekoliko dizajna glavnih instrumenata (digitalni zaslon), boja osvjetljenja interijera i sl.

U Renaultu s ponosom naglašavaju suradnju s poznatim audio-stručnjakom, tvrtkom Bose. Ovaj audio sustav, namijenjen vrhunskim izvedbama Talismana, uključuje 13 zvučnika, surround raspodjelu zvuka, tehnologiju Centerpoint 2 s boseovim algoritmom koji stereo signal pretvara u višekanalni te digitalnu obradu signala.

Podvozje s upravljanjem na sva četiri kotača


7559
Poznati renaultov sustav upravljanja na sva četiri kotača, 4Control bio je jedan od najprepoznatljivijih detalja koji su privukli kupce Lagune. Također prisutan i u određenim izvedbama Espacea, ovaj sustava sada dolazi i u model Talisman. Sustav 4Control je stalno uključen. Pri brzinama manjim od 50 km/h, u načinu rada Comfort (60 km/h u načinu rada Neutral, 80 km/h u načinu rada Sport), stražnji se kotači zakreću u suprotnom smjeru od prednjih, do kuta od 3,5 stupnja. To stvara dojam kraćeg međuosovinskog razmaka i pogoduje upravljivosti. Na većim se brzinama stražnji kotači zakreću u istom smjeru kao i prednji. Učinak se može usporediti s produljivanjem međuosovinskog razmaka, što povećava stabilnost te time i sigurnost.

7559
Također, kombinirajući sustav upravljanja na sva četiri kotača 4Control i elektroničko podešavanje parametara amortizera koje 100 puta u sekundi analizira prijanjanje na podlogu, Renault je dodatno uskladio ponašanje ovjesa kako bi se ostvarile njegove maksimalne performanse, bez obzira na uvjete vožnje. A, pored vožnje prelijepim toskanskim krajolikom, u napredne osobine sustava 4Control imali smo se prilike upoznati i na posebno pripremljenom poligonu na trkaćoj stazi Mugello.

"Smatram da su načela koja najbolje opisuju karakter Renaulta Talisman 'kontrolirana živahnost' i 'udobna okretnost'. Talisman jamči iznimno udobnu vožnju bez kompromisa glede upravljivosti. Njegova upravljivost usporediva je s onom gradskog automobila, pa mu krug okretanja između rubnika iznosi samo 10,8 metara", rekao je Patrice Boulanger stručnjak za razvoj voznih svojstava vozila u Renaultu.

Pogonski strojevi: učinkovitost i performanse


7559
U ponudi Renaulta Talisman od lansiranja na tržišta naći će se dva benzinska te četiri diesel motora. Riječ je o benzinskim 1,6-litrenim 4-cilindričnim turbo-pogonima koji razvijaju 150 te 200 KS (220, odn. 260 Nm). Obje izvedbe ovog pogonskog stroja imaju izravno ubrizgavanje goriva, a uparene su s automatskim EDC mjenjačem s dvije spojke i 7 stupnjeva prijenosa. Početna benzinska izvedba tako ostvaruje najveću brzinu od 215 km/h te ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,6 sekundi. Potrošnja goriva u mješovitoj vožnji iznosi 5,6 l/100 km, a emisija CO2 127 g/km.

Snažniji benzinski Talisman se može pohvaliti najvećom brzinom od 237 km/h te ubrzanjem do 100 km za 7,6 sekundi. Potrošnja goriva 200 KS snažne izvedbe u mješovitoj vožnji kao i emisija CO2 jednaka je podacima modela sa 150 KS.

7559
Početni dieselski motor u Renaultu Talisman je poznati 1.5 dCi koji razvija 110 KS i najveći okretni moment od 260 Nm. Ovako motorizirani automobil razvija najveću brzinu od 190 KS te do 100 km/h ubrzava za 11,9 s. Potrošnja goriva u mješovitoj vožnji iznosi 3,6 l/100 km, a emisija CO2 95 g/km. Snažniji dieselski motor je 1,6-litreni Energy dCi koji razvija 130 KS (320 Nm). Kao i početni dieselski Talisman i ova je izvedba dostupna uz ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa, ali i sa 6-stupanjskim EDC prijenosom. Obje izvedbe s motorom dCi 130 imaju najveću brzinu od 205 km/h, uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,4 (ručni mjenjač), odn. 10,8 sekundi. Potrošnja u mješovitoj vožnji te emisija CO2 iznose 3,9 l/100 km i 102 g/km te 4,2 l/100 km i 112 g/km za EDC verziju.

Najsnažnija dieselska izvedba Renaulta Talisman također se temelji na 1,6-litrenom dCi motoru, no snage je od 160 KS i najvećeg okretnog momenta od 380 Nm. Ovako je motorizirani Talisman opremljen isključivo 6-stupanjskim automatskim EDC mjenjačem s dvije spojke, a razvija najveću brzinu od 215 km/h te do 100 km/h ubrzava za 9,4 s. Potrošnja goriva Talismana Energy dCi 160 u mješovitoj vožnji iznosi 4,4 l/100 km, a emisija CO2 115 g/km.

I na kraju...


7559
Godišnje se u Europi proda više od milijun limuzina i karavana iz D segmenta, pri čemu za karavanskim karoserijama postoji nešto veća potražnja. Renault Talisman nudi prostranost i udobnost, temeljne kvalitete obiteljskog automobila, a istodobno odražava imidž luksuznog vozila. Povoljni ukupni troškovi vlasništva dopast će se i kupcima koji na godinu prelaze velik broj kilometara pa se tako od Talismana očekuje da privuče značajan postotak flotnih kupaca.

Renault Talisman se proizvodi u tvornici u francuskom Douaiju u koju je za ovaj model uloženo čak 420 milijuna Eura, dok je sam automobil tijekom testiranja prešao više od 900.000 kilometara na ispitnim stazama što je ekvivalentno 2,5 milijuna km u stvarnim uvjetima. U okviru međunarodne prezentacije Renault je u Firenzi, točnije na stazi Mugello, prikazao i karavansku izvedbu Talismana. Ono što već možemo najaviti jest da će prilikom dolaska na hrvatsko tržište, u travnju sljedeće godine, biti ponuđene obje karoserijske izvedbe. Početna cijena od oko 22.600 Eura odnosi se na limuzinu, a automobil će imati 4-godišnje jamstvo.



GALERIJA: Renault Talisman

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing