Opelova paleta LPG vozila

22. listopada 2013.
Predstavljamo - Opelova paleta LPG vozila
piše: Hrvoje Gattin  foto: Opel Southeast Europe LLC 

Ušteda s ekološkim predznakom i tvorničkim jamstvom

S najširom ponudom vozila pokretanih ukapljenim naftnim plinom, Opel na hrvatskom tržištu nudi čak sedam modela s tvornički ugrađenom instalacijom. Odnedavno je cijena ovih automobila značajno smanjena, zahvaljujući nižim troškovima ugradnje i novim trošarinama
4892U vrijeme kada je potrošnja, prvenstveno zbog galopirajućeg rasta cijena goriva, postala možda i ključnim čimbenikom pri odabiru novog automobila, Opel na naše tržište dovodi trenutno najširu paletu LPG modela. Posebnost ove ponude čini potpuno tvorničko jamstvo na svim modelima, omogućeno zahvaljujući činjenici da se plinska instalacija ugrađuje na mjestu proizvodnje. Također, takva je ugradnja osigurala i smanjenje doplate za LPG vozila, a snažan argument pri kupnji predstavlja i novi sustav trošarina koji pogoduje vozilima niskih emisija, kao što su opelovi modeli pokretani ukapljenim naftnim plinom.

Niže emisije CO2 jamče i niže trošarine za LPG vozilaNiže emisije CO2 jamče i niže trošarine za LPG vozila
Ukapljeni naftni plin - jeftinije i čišće rješenje

LPG (Liquefied petroleum gas - UNP, ukapljeni naftni plin) jedini je energent u Hrvatskoj čija proizvodnja značajno premašuje potražnju. Upravo stoga, cijena ovog pogonskog goriva privlači sve više vlasnika vozila koji se odlučuju za kupovinu LPG automobila ili naknadnu ugradnju plinske instalacije.

S ekološkog stanovišta, UNP nudi manje emisije CO2 u usporedbi s benzinskim i dieselskim gorivom, no što je posebno značajno, ovo gorivo nudi i do 80 posto niže emisije dušikovih oksida (NOx) te nema emisija benzola i krutih čestica. LPG vozni park u Republici Hrvatskoj trenutno obuhvaća između 70 i 80 tisuća vozila koja se gorivom mogu opskrbiti na oko 300 prodajnih mjesta. U vrijeme objave ovog članka, cijena UNP-a na hrvatskom tržištu iznosi 5,09 Kn /l, što je 50% cijene benzina te 52% cijene dieselskog goriva. Razlog je to, pored sve povoljnijih cijena instalacije, zbog kojeg se sve više vlasnika vozila okreće upravo ovom pogonskom gorivo.

4892
Tvornička instalacija jamči kvalitetu i nižu cijenu

Opel već nekoliko godina nudi tvorničku ugradnju UNP instalacije u svoja vozila. No i dok su do nedavno svi automobili nakon proizvodnje slani u opelovo središte u Rüsselsheimu na doradu, sada se ugradnja plinske instalacije vrši na mjestu proizvodnje samog automobila što je značajno smanjilo cijenu ove dorade. Uostalom, Opel je tijekom posljednje dvije godine ukupno isporučio 60.000 LPG vozila koja su svoje kupce pronašla na mnogim tržištima.

U svom programu automobila pokretanih UNP-om, Opel koristi opremu talijanskog proizvođača Landi Renzo, koja slovi za najkvalitetniju svoje vrste. Cijeli paket, pored spremnika UNP-a koji zauzima mjesto rezervnog kotača (plin prelazi u stanje tekućine pri 5 - 10 bara, pri čemu obujam tekućine iznosi 1/260 obujma plina), obuhvaća i izdržljivije ventile s novim ležištima (zbog povećanih termičkih opterećenja ventila), prilagođeni sustav nadzora rada motora s modulom za ubrizgavanje plina te tipku, integriranu u ploču s instrumentima, za promjenu načina rada UNP / benzin. Zanimljivo je da je u svim opelovim modeliam zadržan standardni pokazivač količine goriva, koji pokazuje raspoloživu količinu benzina ili UNP-a, ovisno o odabranom gorivu.

4892
Prednosti opelove ponude LPG automobila

Korištenje ukapljenog naftnog plina u automobilima pruža ekološke, praktične te ekonomske prednosti u usporedbi s adekvatnim automobilima pokretanim benzinom ili dieselskim gorivom. Ekološke prednosti podrazumijevaju nižu emisiju CO2 (time i niže trošarine pri nabavci LPG automobila), do 80% niže emisije NOx te lako zadovoljavanje norme Euro 6 koja će postati standard od sljedeće generacije LPG vozila.

Praktične se prednosti očituju u idealnoj integraciji sustava u vozilo, zahvaljujući tvorničkoj ugradnji prema pojedinom modelu prilagođenih dijelova, višoj kvaliteti (pri "običnoj" tj. naknadnoj ugradnji nema npr. zamjene ventila izdržljivijima) te punom opelovom tvorničkom jamstvu na LPG vozilo, dostupnim u cijeloj mreži opelovih partnera.

Dakako, tu su i ekonomske prednosti. Kao prvo, troškovi goriva su niži, no niži su i troškovi nadoplate u odnosu na naknadnu ugradnju LPG instalacije (npr. samo atest stoji oko 1.000 Kn). Također, tu su i dugoročne uštede koje jamče niže troškove posjedovanja ovakvog automobila. U konačnici, nakon 12 mjeseci i 30.000 prijeđenih km Astra 1.4 Turbo LPG donijet će svom vlasniku uštedu od 5.235 Kn, dok će nakon 5 godina i 150.000 km ta ušteda iznositi čak 41.168 Kn. U usporedbi dieselskog modela i LPG verzije, Astra s petorim vratima osigurava uštedu od 25.597 nakon 5 godina i 150.000 prijeđenih km.

> Pogledajte primjer ukupnih troškova posjedovanja opelovih LPG vozila

4892

* doplata za Adam LPG bit će niža nakon što se plinska instalacija počne ugrađivati na mjestu proizvodnje
** kasnije će biti dostupna i Mokka 1.4 LPG, od modelne godine 2014.

Na kraju, navedimo kako Opel očekuje da će s vremenom prodaja LPG modela na hrvatskom tržištu dostići oko 20 posto ukupne prodaje modela ove marke. Prodaja automobila iz opelove LPG palete započela je s danom objave ovog članka.

> posjetite: opel.hr
GALERIJA: Opelova paleta LPG vozila

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing