Mazda6 G165 Revolution

6. svibnja 2016.
Test - Mazda6 G165 Revolution
piše: Hrvoje Gattin  foto: Saša Lisjak, AUTONET 

Miss D segmenta

Svaki susret s Mazdom6 je poseban jer, ovo je doista jedan od naj-automobila u svojoj kategoriji. No, nije samo izgled taj koji nas privlači... Izvrsno podvozje, bogata oprema i moderna motorizacija odlike su i testirane Mazde
8094
Bilo je to još tjedan dana unutar kojih smo sve oko sebe (po tko zna koji puta) uvjeravali kako je Mazda6 najbolji automobil u segmentu. Štoviše, neki od nas su u tom uvjeravanju toliko uporni da već i vrane, koje s krhkih grana vrbe "ciljaju" tu istu Mazdu, ponavljaju u isti glas: "Mazda6 je najbolji auto u segmentu. Kre!". No, put do SkyActiv limuzine iz D segmenta bio je dug za Mazdu. Prisjetimo se tek, nikad posebno uvjerljive Mazde 626 pa potom revolucije u svakom pogledu - prve "šestice" i onda njezine ne toliko impresivne druge generacije. No, aktualna je Mazda6 vratila ime svog proizvođača na sam vrh, koji god da vam je argument značajan - dizajn, tehnika ili opremljenost.

U ponudi hrvatskog zastupnika, tvrtke Mazda Motor Croatia, nalazi se široka paleta izvedbi Mazde6. Tako je limuzina dostupna uz pet paketa opreme (Emotion, Challenge, Attraction, Revolution i Revolution Top) te uz tri benzinska (G145, G165 i G192) te dva dizelska (CD150 i CD175) motora čije oznake ujedno upućuju na najveću dostupnu snagu. Konačno, u ponudi su ručni i automatski mjenjač, a napomenimo i kako se na našem tržištu Mazda6 limuzina nudi isključivo s pogonom an prednje kotače. Cijene Mazde6 u limuzinskoj izvedbi kreću od 190.190 kn do registracije.

U teoriji...


8094
Treća je generacije Mazde6, nastala na platformi SkyActiv, nesumnjivo jedan od najprivlačnijih automobila u D segmentu i, usudit ćemo se to reći, jedna od najuspješnije dizajniranih modernih limuzina uopće. Doduše, neki će napomenuti kao moderni japanski dizajn automobila nema dugu trajnost i s time bi smo se mogli složiti. No, izgleda nam da se Mazda6, koja je na hrvatsko tržište pristigla u travnju 2013. itekako dobro nosi s godinama. Dakako, poznavajući automobilsku industriju, unatoč itekao uspješnom dizajnu, za očekivati je skorašnji i prilično nezaobilazni mid-life facelift...

U interijeru je priča ipak nešto manje "blistava" i, premda je moderno dizajnirana, možemo zaključiti kako unutrašnjost Mazde6 svojom estetikom zaostaje za vanjštinom. Također, istina jest da su u Mazdi dosta poradili na uređenju interijera koji u njihovim novijim modelima djeluje kvalitetnije i estetski profinjenije.

8094
Ipak i Mazda (a, pogotovo drugi mainstream japanski proizvođači automobila) ima još mnogo toga za naučiti od europske konkurencije kada je u pitanju dizajn unutrašnjosti. No s druge strane, ukupni dojam ovisi o mnogo parametara, a kožne presvlake sjedala svakako su jedan od onih čimbenika koji znatno podižu opći dojam. Neobično je stoga da ovaj, vrlo visoko pozicionirani, paket opreme ne donosi kožu na sjedalima (posebno uzmemo li u obzir cijenu testiranog automobila).

No, zato kritika nemamo prema pitanju ergonomije i prostranosti. Vozačko je okruženje vrlo dobro osmišljeno, položaj sjedenja i dalje dosta nizak, a sama su sjedala udobna i s odličnom potporom za leđa. Na stražnjoj klupi mjesta za koljena, ali i glavu odraslih putnika ima na pretek tako da Mazda6 s pravom može konkurirati i u kategoriji poslovne limuzine. Konačno, tu je i prtljažnik sasvim solidnog obujma od 480 dm3. Nažalost, u Mazdi su zaključili kako im se više ne isplati proizvoditi klasičnu limuzinu, liftback i karavan pa je drugonavedena karoserijska izvedba izbačena iz ponude, unatoč uvjerljivo najboljoj kombinaciji estetike i praktičnosti.

Komentar opreme


8094
Drugi najbogatiji paket opreme dostupan uz Mazdu6 G165 doista nudi mnogo, kao što smo već i navikli kod bolje opremljenih modela ove marke. Za početak, recimo kako visoku razinu sigurnosti jamče 6 zračnih jastuka, TCS, ESP, sustav za nadzor mrtvog kuta, sustav za upozorenje pri nenamjernoj promjeni vozne trake itd. A, jedini doista praktičan detalj zbog kojeg bi smo ipak razmislili o najbogatijem paketu, Revolution Top, jest izvrsni mazdin aktivni tempomat MRCC kakvim je bila opremljena i nedavno testirana CX-3.

Nadalje, u serijsku opremu spadaju i 19-colni naplaci koji se izvrsno slažu s bijelom bojom s bisernim efektom, napredni infotainment Mazda Connect s Bluetooth podrškom i vrlo praktičnim HMI Commanderom (interfaceom za kontrolu infotainmenta), električna parkirna kočnica i sl. Dodaci koji su testiranu Mazdu6 G165 Revolution učinili skupljom za 11.060 kn predstavljaju skup detalja bez većine kojih bi smo svakako mogli. Uostalom, između već spomenute boje, navigacije s kartama, plastične "kadice" u prtljažniku, podnih tepiha i zaštitne folije ruba prtljažnika (!), odabrali bi smo tek doista lijepu bijelu "perlu" i, dakako, neizostavne tepihe.

U praksi...


8094
Mazda je jedan od rijetkih proizvođača kod kojih nam je doista teško odlučiti se hoćemo li prednost, pri nekom eventualnom izboru modela, pružiti benzinskom ili dizelskom motoru. Uostalom, Mazda6 se nudi uz fantastični 2,5-litreni benzinski motor u izvedbi G192, no tu su i uvjerljivi dizeli koje (prvenstveno zbog velikih zaliha okretnog momenta) u pravilu preferiramo kada je riječ o D segmentu.

Pod prednjim poklopcem testirane "šestice" ovom je prilikom bio 2-litreni benzinski motor snage od 165 KS. Riječ je o doista solidno snažnom i ne odveć rastrošnom modernom pogonskom stroju koji dobro odgovara ovoj limuzini, barem dok se ne upustite u dinamičniju vožnju otvorenom cestom gdje su potrebna učinkovita međuubrzanja. Naime, tu ipak do izražaja dolazi relativno skromna vrijednost najvećeg okretnog momenta koja dostiže tek 210 Nm. Kažemo "tek", jer automobil ove kategorije i mase od 1380 kg ipak zahtijeva nekih 300-tinjak Nm. Dakako, vrijedi spomenuti i kako je navedena masa doista jedna od nižih u D segmentu, što trebamo zahvaliti SkyActiv karoseriji, ali i drugim rješenjima zahvaljujući kojima Mazda uspješno štedi na masi svojih novijih modela.

8094
Nakon tjedan dana provedenih za upravljačem Mazde6 G165 Revolution možemo reći kako je ovo i sasvim primjereno štedljiv automobil. Naime, u gradskoj smo vožnji izmjerili 9,5 l/100 km, a na otvorenoj cesti umjerenih 6,9. Napomene radi, recimo kako proizvođač iz Hiroshime predviđa vrijednosti od 7,7 te 5,0 l/100 km, dok najveća brzina iznosi 216 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h ovom je automobilu potrebna 9,1 sekunda.

Dakako, iskustva iz vožnje i u slučaju ove Mazde6 bit će ocrtana superlativima. Bilo da je riječ o podvozju koje fantastično upija neravnije (ovo je vjerojatno najbolji klasični ovjes koji jasno pokazuje da tradicionalna, ali pametno osmišljena geometrija može biti učinkovitija čak i od skupe, kompleksne hidraulike) ili vrlo preciznom upravljaču, lijepa mazdina limuzina ima se čime pohvaliti. Također, ovo je jedan od rijetkih automobila u svom segmentu koji je vrlo agilan na upravljaču te ostavlja dojam daleko lakšeg automobila. Konačno, ponašanje u zavojima je vrlo primjereno, predvidivo i neutralno što pozitivno utječe na aktivnu sigurnost. Efikasne kočnice te serijski ESP potpisuju ovu priču.

I na kraju...


Premda smo svjesni da postoji nekoliko opremljenijih i luksuznijih automobila, barem ako zavirimo u premium odjeljak ovog segmenta, Mazda6 nas svaki puta iznova oduševi. Upravo stoga smo stava da je ovo vjerojatno (trenutno) najbolji automobil u svojoj klasi, što argumentiramo vrhunskim izgledom, odličnim podvozjem, naprednom ergonomijom, bogatom opremom... Dakako, treća generacija Mazde6 prema prodajnim brojkama na našem tržištu vjerojatno nikada neće sustići onu prvu, no lijepe i kvalitetne stvari nikada nisu bile posebno povoljne, zar ne?

---

Testirali smo još tri izvedbe Mazde6: Mazda6 2.5i A/T Revolution, Mazda6 Wagon CD150 AWD Attraction i Mazda6 Wagon CD150 Attraction
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn +- Sigurnost ++
Oprema ++ Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes ++ Motor ++ Mjenjač ++
Performanse +- Potrošnja goriva ++ Cijena ++
GALERIJA: Mazda6 G165 Revolution

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing