Započela proizvodnja robotaksija Cruise Origin

Automatizirana vozila s autonomijom razine 5 vruća su tema ne samo kod nas, nego i u svijetu. Dok ih mnoge kompanije najavljuju, američki startup Cruise u suradnji s Hondom i GM-om pokrenuo je proizvodnu liniju
Vjerojatno ste proteklih tjedana naletjeli na kakvu raspravu na društvenim mrežama ili u komentarima po raznim portalima, a koja se tiče autonomnih samovozećih taksi vozila. Hoće li ona biti spremna za dvije, pet deset godina ili nikad, tko će ih prvi proizvesti, koju razinu autonomije će posjedovati i hoće li Zagreb biti jedan od prvih gradova s flotom robotaksija – sve to su pitanja na koja još nemamo odgovor. No, s druge strane svijeta, u SAD-u, počela je proizvodnja prvog serijskog namjenskog robotaksija, dakle ne prerađenog klasičnog automobila, već onog izrađenog samo za te svrhe.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Njegov tvorac je ekipa iz startupa Cruise, u suradnji s partnerima iz Honde i General Motorsa, pokrenula je proizvodnu traku i počela sklapanje prve tranše od stotinjak vozila Cruise Origin. Ovaj robotski minibus bez vozača i volana, namijenjen isključivo potpuno autonomnom prometovanju, predstavljen je lani, nešto prije pandemije. Sada je spreman za testiranje u stvarnim uvjetima koje će se provoditi na prvim proizvedenim primjercima ovoga ljeta.
Plan Cruisea je u GM-ovoj tvornici u blizini Detroita sastavljati ova vozila masovno, u desecima tisuća primjeraka, i to već početkom 2023. godine. Nakon toga plan je poslati ih u gradove koji će prigrliti ovaj oblik prijevoza. Za sljedeću fazu razvoja i proizvodnje putem GM-ovog sustava financiranja uzeli su zajam od čak 5 milijardi dolara.
U pripremi za komercijalizaciju svojeg električnog autonomnog minibusa tako imaju preko 10 milijardi dolara i planiraju ih pametno utrošiti. Osim Honde i GM-a, u projektu financijski sudjeluje japanski investicijski fond SoftBank Vision Fund, američki lanac supermarketa Walmart te tech div Microsoft.