U Mercedes-Benzove salone stigli A-klasa Limuzina i CLA Coupe

U Mercedes-Benzove salone stigli A-klasa Limuzina i CLA Coupe
tekst: Ivan Cvetković foto: autonet.hr

Iako se mnogi pitaju trebaju li Mercedesu ova dva vrlo slična modela ili bi bilo dovoljno da imaju samo jedan, pomnijom analizom lako je uvidjeti koliko su različiti i koliko privlače različite kupce

Gledajući neke stvari kao običan promatrač, mnogo nam se puta učini da pojedini proizvođači neke stvari rade nepromišljeno i bez previše logike. Naravno da to nije tako i da se proizvodnja pojedinog modela temelji na brojnim istraživanjima koja daju signale koliko ima smisla neki proizvod lansirati na tržište. Tako je i sa najnovijim Mercedes-Benzovim modelima koji su dosta slični, a ipak i dovoljno različiti da bi svaki za sebe, napravili uspjeh koji će ih i opravdati. Tako je prije nekoliko godina prvi čovjek Mercedesa, Dieter Zetsche rekao da će proizvoditi modele koji se traže, koji prolaze na tržištu, a vjeruje se da oba nova modela, A-klasa Limuzina i CLA Coupe imaju dovoljno potencijalnih kupaca.

A-klasa Limuzina ili sedan kako se naziva na brojnim tržištima, nastavak je palete A-klase, te ujedno predstavlja ulazak u Mercedesov svijet limuzina. Model je to koji se temelji na racionalnosti, te možemo lagano ustvrditi kako je riječ o hatchbacku s povećanom stražnjicom.

Unutrašnjost ne otkriva razlike u odnosu na već poznatu izvedbu A-klase, s time da je prtljažnik porastao na 420 litara obujma, a kojem se pristupa kroz otvor širine 950 milimetara. Putnicima na stražnjoj klupi na pripremljeno je 944 mm prostora za glavu, dok je vozaču na raspolaganju poznat MBUX kokpit.

Mercedes-Benz već dulje vrijeme mnogo pažnje posvećuje sigurnosti vožnje, ali što većoj ekonomičnošću, pa ne čudi da se hvale brojnim sustavima podrške vozaču, od Distronica s kontrolom brzine, Active Steering Assista s Active Lane Change Assistom + Active Emergency Stop Assistom, Active Speed Limit Assistom, Active Brake Assistom s poprečnim prometom, Evasive Steering Assistom… Također, naglašavaju veliku aerodinamičnost, kao i na dosadašnjem modelu CLA sa koeficijentom otpora 0,22, a što pomaže nižoj potrošnji goriva.

Ponuda motora identična je onoj kao kod hatchbach verzije A-klase, pa su tu A 200 sa 163 KS, A 220 4MATIC sa 190 KS te A 250 sa 224 KS, koji može biti i u verziji s pogonom na sva četiri kotača. Ubrzo stiže i osnovni A 180 sa 136 KS.

CLA Coupe drugi je model koji su nam predstavili u Hrvatskom Zagorju, a čiji je dolazak u prodajne salone isto tako upravo obilježen. Kao što smo već spomenuli, na prvi pogled riječ je o vrlo sličnim modelima, ali koji su ipak i dosta različiti. I dok A-klasa Limuzina predstavlja racionalnu kupnju, kupnja modela CLA Coupe ipak je emocionalnija. Model je to koji je više namijenjen mlađoj publici, odnosno onima koji se vole pohvaliti i pokazati, i nije im najbitnije da imaju dovoljno prostora za glavu na stražnjoj klupi.

CLA Coupe je napredniji automobil od A-klase Limuzine, donosi posljednju verziju MBUX kokipta, onaj koji će tek nakon redizajna u A-klasu. Zahvaljujući dosadašnjim iskustvima korištenja MBUX kokpita poboljšava se njegova umjetna inteligencija, odnosno sve je više više funkcija, koje postaju i jednostavnije za korištenje.

Tako sada MBUX kokpit u CLA Coupe modelu već prepoznaje je li naredba stigla od vozača ili suvozača. Ako suvozač traži korekciju temperature, MBUX će sam prepoznati da je to uz dvozonski klima uređaj potrebno napraviti na suvozačevoj strani, a neće dirati i vozačevu stranu. Razumije kompliciranije komande, kao i pitanja općeg znanja.

Puno je više Siri nego li je bio, pa tako možete zatražiti i da vam pokaže otvorene restorane u kojima ima dječjih menua, a da nisu kineski ili tajlandski. Mogu mu se i preddefinirati neke funkcije i gestikulacije, pa ponekad nije niti potrebno izgovaranje naredi već samo napraviti određene pokrete rukom. Uz Energizing Paket Plus napravljena je integracija s Garmin uređajima, smart satovima gdje se osobni podaci kao što su razina stresa ili kvaliteta sna optimiziraju u točnost preporuka.

Cilj je da se putnici osjećaju dobro i opušteno čak i tijekom zahtjevnih ili monotonih putovanja. Nadalje, broj otkucaja srca koji se dobivaju iz integriranog Garmin uređaja prikazuju se na medijskom zaslonu pa se u slučaju prevelikog stresa vozaču može predložiti odabir manje zahtjevne i manje stresne rute. Sve su to funkcije kojima se cilja ma mlađu, urbaniju publiku koja se voli pokazivati i dokazivati.

U odnosu na A-klasu Limuzinu, za 30 milimetara povećan je međuosovinski razmak, a za koliko je porasla i ukupna duljina. Za čak 53 mm je širi, a na što je utjecalo povećanje traga kotača za 63, odnosno 53 mm. CLA Coupe ujedno je i 2 mm niži. To bi mu trebalo donijeti i bolje, dinamičnije vozne karakteristike, a to su detalji koje ćemo kasnije imati prilike isprobati, tijekom testa.

Krase ga jednaki sustavi podrške kao i A-klasu Limuzinu, s time da je koeficijent otpora zraka 0,23. Okvirna razlika u cijeni je 20-ak tisuća kuna više. Spomenimo i da se Shooting brake izdanje očekuje tijekom lipnja.

modelmjenjačsnagacijena do reg.
izvedbe s benzinskim motorima
A 1806 brzina mehanički100 kW (136 KS)207.970 kn
A 2006 brzina mehanički120 kW (163 KS)226.875 kn
A 220 4Matic7 G-DCT automatski140 kW (190 KS)276.826 kn
A 2507 G-DCT automatski165 kW (224 KS)276.603 kn
A 250 4Matic7 G-DCT automatski165 kW (224 KS)299.510 kn
CLA 1806 brzina mehanički100 kW (136 KS)222.600 kn
CLA 2006 brzina mehanički120 kW (163 KS)241.560 kn
CLA 2207 G-DCT automatski140 kW (190 KS)268.800 kn
CLA 220 4Matic7 G-DCT automatski140 kW (190 KS)291.271 kn
CLA 2507 G-DCT automatski165 kW (224 KS)285.698 kn
CLA 250 4Matic7 G-DCT automatski165 kW (224 KS)308.284 kn
izvedbe s dizel motorima
A 180 d7 G-DCT automatski85 kW (116 KS)230.935 kn
CLA 180 d7 G-DCT automatski85 kW (116 KS)251.025 kn

Podijeli:
1