Tipke protiv touch kontrola: Volvo i VW imaju različite pristupe

Volkswagen je najavio kako će, na temelju povratnih informacija od samih kupaca, početi vraćati fizičke tipke u kabinu vozila. Volvo otkriva novi koncept upravljačke ploče bez tipki. Tko je u pravu?
Nastavlja se određeni sukob filozofija kad je riječ o dizajnu interijera modernih, pogotovo električnih automobila, koji se tiče načina interakcije vozača s vozilom. Tesla i njihovi sljedbenici idu ka potpunoj digitalizaciji, pa se tako već u nekim vozilima može pronaći i sustav koji usmjerava ventilacijske otvore u kabini dodirom po touchscreen ekranu, umjesto da vozač fizički mora pomicati rešetke na njima. Instrumenti se prebacuju na velike zaslone, sve kontrole postaju virtualne tipke, a dodirivanje ekrana zamjenjuje klasične prekidače u mnogim aktualnim modelima.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
U sličnom smjeru sada je krenuo i Volvo, koji će sljedećeg tjedna predstaviti svoj novi SUV EX90. U njemu, kako otkrivaju prve slike, kabina će biti potpuno digitalizirana, s velikim središnjim ekranom, dodatnim ekranom pred vozačem te upravljačem koji na sebi nema (barem koliko je vidljivo) fizičke prekidače.
Zanimljiv je ovo potez od jedne relativno konzervativne marke kao što je Volvo, pogotovo u svjetlu nedavne najave Volkswagena kako će oni krenuti u sasvim drugom smjeru. Na temelju povratnih informacija od samih kupaca, novi će Volkswagenovi električni modeli, počevši s crossoverom ID.4, izbaciti kapacitivne tipke osjetljive na dodir s upravljača. Umjesto njih, vratit će se “klikabilne” fizičke tipke. Kupci to žele, kažu iz VW-a, jer će tako upravljanje vozilom biti intuitivnije i jednostavnije.
Podsjetimo, nedavna je studija pokazala da su fizičke tipke u automobilima i dalje značajno efikasnije za kontrolu funkcija nego touchscreen zasloni. Ironično, u testu švedskog automobilističkog časopisa Vi Bilägare tada je pobijedio prastari Volvo V70, čije su tipke i prekidači omogućili vozačima najkraće vrijeme za uključivanje ili podešavanje raznih funkcija vozila. No, Volvo je ipak sada odlučio krenuti nekim drugim putem.