Svjetska premijera novog Volkswagen Multivana

Novi Multivan debitira kao prvi iz te serije s plug-in hibridnim pogonom. Lakši je, digitaliziran, multifunkcionalan, temeljen na platformi MQB, a na tržište dolazi u početkom iduće godine
Svjetskom premijerom sedme generacije modela Bulli Volkswagen Gospodarska vozila najavljuju ulazak u novo doba – sljedećem desetljeću koje će biti obilježeno kompleksnom elektrifikacijom pogona i početkom automatizirane vožnje. U tom kontekstu, spektar modela Bulli ubuduće će biti podijeljen na tri stupa: serije Multivan, Transporter 6.1 i serijske verzije potpuno električnog modela ID.BUZZ koji se uvodi od 2023. godine.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
U toj slici VW-ovog asortimana novi će Multivan od ove godine preuzeti ulogu višenamjenskog vozila: u verziji kao Multivan eHybrid s plug-in hibridnim pogonom privremeno će postati vozilo s nultom stopom emisije, kao monovolumen pogodan je za duga putovanja, a uz prtljažnika od 4053 litre pogodan je i za prijevoz značajnijih tereta. Dodatno, zahvaljujući najvišem opterećenju prikolice od čak 2000 kg novi Multivan postaje i ozbiljno teretno vozilo.
Prvi puta kao vozilo bez emisija
Multivan će biti dostupan s do sedam sjedala te u dvije varijante – običnoj i produženoj. Najveća novost bit će plug-in hibridni pogonu verziji eHybrid. Sistemska snaga e-motora i benzinskog turbomotora (TSI) u toj inačici iznosi 160 kW / 218 KS. Zahvaljujući litij-ionskoj bateriji od 13 kWh Multivan eHybrid savladavat će tipične dnevne udaljenosti (do 50-ak km) na isključivo električni pogon, a TSI će se uključivati samo pri brzini većoj od 130 km/h.
Osim s plug-in hibridnim pogonom, Multivan s prednjim pogonom također će biti dostupan s dvama četverocilindričnim benzinskim turbomotorima. Njihova snaga iznosi 100 kW / 136 KS i 150 kW / 204 KS. Četverocilindrični turbodizelski motor (TDI) snage 110 kW / 150 KS upotpunit će ponudu sljedeće godine.
Duži i širi, ali niži
U odnosu na prethodni model osnovna je verzija produžena i proširena. Istodobno je neznatno smanjena visina, i to uz gotovo identičnu ili čak poboljšanu unutrašnju visinu s novim panoramskim staklenim krovom. Novi Multivan bez opcijskih električno preklopivih vanjskih zrcala širok je 1941 mm (+37 mm u odnosu na Multivan 6.1), dugačak 4973 mm (+69 mm) i visok do 1903 mm (-47 mm). Međuosovinski razmak iznosi 3124 mm (+124 mm). U dugoj verziji dimenzija između branika uz isti međuosovinski razmak iznosi 5173 mm; time je za 131 mm kompaktnija od prethodne verzije.
Kada se natovari do krova iza trećeg reda sjedala, u osnovnu verziju Multivana može stati 469 litara prtljage; kada se natovari iza drugog reda sjedala, zapremina se povećava na 1844 litre (1850 litara s panoramskim staklenim krovom). Ako se iskoristi puni volumen utovara do krova iza prvog reda sjedala, zapremina iznosi 3672 litre. Odgovarajuće dimenzije za produženu verziju karoserije iznose 763, 2171 i 4005 litara (4053 litre s panoramskim staklenim krovom).
Automatsko otvaranje i interaktivno svjetlo
Karoserija Multivana je i tehnički iznova osmišljena. Tako je, primjerice, u ovom modelu prvi puta moguće otvoriti električni stražnji poklopac pomoću upravljanja gestama, jednostavnim pokretom noge. Isto vrijedi i za električna klizna vrata koja se izvana također mogu otvoriti pokretom noge, a otvaranje i zatvaranje iznutra moguće je pomoću tipki u instrumentnoj ploči na infotainment sustavu.
Još jednu novost predstavljaju interaktivna „IQ.LIGHT – LED matrix glavna svjetla”, koja su također opcijski dostupna kao alternativa serijskim LED svjetlima. Svi novi modeli Multivana također su serijski opremljeni LED stražnjim svjetlima.
Nova generacija Multivana na tržištu će se pojaviti početkom iduće godine.