Svi novi modeli Nissana u Europi od sada 100% na struju

Kompanija koja je na našem tržištu među prvima ponudila električne automobile želi biti i predvodnik u potpunom prelasku na struju. Više neće nuditi nove modele pogonjene benzinskim i dizelskim motorima
“Električni automobili krajnje su rješenje za mobilnost. Više od milijun kupaca već se pridružilo našem putovanju i iskusilo zabavu Nissanovog električnog vozila, a sada više nema povratka” – rekao je Makoto Uchida, predsjednik uprave i generalni direktor Nissana, objavljujući bitne vijesti za europsko automobilsko tržište. Nissan, naime, više u Europi neće lansirati niti jedan novi model, koji nije pogonjen isključivo električnom energijom.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Ta je najava u skladu s ranije objavljenom strategijom elektrifikacije, koja kaže da će ova marka najkasnije do 2030. godine postati potpuno električna u Europi. Do tada, vidjet ćemo samo nove BEV modele, a klasični će pogoni ostati dostupni tek u postojećoj gami. Sve to dogodit će se pet godina prije roka (2035.), koji si je Europska unija zadala za zabranu prodaje novih benzinaca i dizelaša.
Concept 20-23
Istodobno su iz Nissana predstavili i novi koncept, nazvan “Concept 20-23”, nastao u njihovom europskom razvojnom centru u Ujedinjenom Kraljevstvu. Kako bi obilježili 20. obljetnicu otvaranja svojeg studija u Londonu, izradili su model sportskog urbanog automobila, kompaktnog “hot hatcha“.
Ideja je predstaviti viziju električnog gradskog vozila, spremnoga za izazove elektromobilnosti i namijenjenoga mlađoj urbanoj publici. Naglašen sportski karakter ističe se spojlerima, difuzorom, velikim kotačima, pa čak i stražnjim krilom, nalik onome kod trkaćih bolida. Ispod svih tih dodataka vjerojatno se krije i “obični” automobil, koji Nissan ima u planu – lako je moguće da, kada se ogoli, ovaj koncept posluži kao model za dizajn nove, električne Micre.
Ona će, prema sada dostupnim informacijama, u serijsku proizvodnju ući 2026. godine, a bit će najvjerojatnije zasnovana na platformi CMF-BEV, nastaloj u sklopu matične grupacije Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance. Na istoj platformi razvijaju se i Alpine A290 te novi Renault 5, također kompaktni sportski modeli. Do 2030. će Nissan, uz nasljednika Micre, predstaviti ukupno 19 potpuno električnih automobila, a planiraju u sve ugrađivati i baterije bez kobalta, čime žele sniziti trošak izrade baterija za čak 65% do 2028. godine.