Sprema li se povratak čelika?

Upotreba aluminija, ugljičnih vlakana i drugih lakših materijala je ranije bili ograničena na tzv. high-end automobile, no u posljednje vrijeme “spuštaju” se i do dostupnijih vozila. Prijelaz prema aluminiju, ugljičnim vlaknima i sličnim materijalima je bio potaknut željom za smanjivanjem mase vozila, odnosno povećavanjem njihove ekonomičnosti
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Posljedično, u auto industriji se smanjila potražnja za čelikom. Točnije, predviđa se kako će čelik činiti oko 62% mase prosječnog novog automobila u 2025, dok je taj postotak 2017. iznosio 70%. To je dakako loša vijest za proizvođače čelika koji sada smišljaju nove načine da svoj proizvod učine konkurentnim. Prije svega, rade na lakšim vrstama čelika i novim tehnikama izrade vozila.
Kao primjer treba posebno istaknuti japanski Nippon Steel koji je ranije ove godine predstavio koncept NSafe Auto. Predstavljen je kao “koncept nove automobilske konstrukcije”, a u izradi je korišteno šest različitih vrsta čelika. Dio čelika bio je znatno jači od onoga što se obično koristi u automobilima, ali to je omogućilo Nipponu da uštedi na težini na drugim dijelovima automobila. Zahvaljujući ovom pristupu, koncept je bio približno 30% lakši od tradicionalnog čeličnog vozila i to ga je izjednačava s modelima temeljenim na aluminiju.
Nippon Steel nije pojasnio je li ovakvo vozilo jeftinije za izraditi od aluminijskog, ali su otkrili da eksperimentiraju s raznim drugim rješenjima. Jedan uključuje miješanje čelika s “malim količinama plastike”, ali u ovom trenutku to je samo eksperiment.
Ostaje nejasno hoće li novi materijali i tehnike na kraju naći svoj put u buduće automobile, ali je sasvim jasno da će proizvođači automobila nastavit tražiti načine kako smanjiti troškove i olakšati svoja vozila. Čelik bi u toj priči ipak mogao imati važnu ulogu, mada su mu mnogi predviđali izlazak iz auto industrije.