Prvi automobil s kaznom za prebrzu vožnju

Da bi vam mogli ispričati priču o junaku ove vijesti, odnosno automobilu Arnold Benz iz 1896, koji će nastupiti na ovogodišnjem Concours of Elegance Hampton Court Palace u Londonu ovog rujna moramo vas upoznati s nekoliko vrlo zanimljivih činjenica.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Prvo. U siječnju 1896. u Velikoj Britaniji za one rijetke koji su imali automobil ograničenje brzine je bilo svega 2 milje na sat, odnosno 3,2 km/h. Pored toga, ispred automobila je za vrijeme vožnje morao hodati čovjek mašući s crvenom zastavom kao upozorenje za ostale sudionike u prometu.
Drugo. Walter Arnold je bio pravi automobilski revolucionar. Naime, ne samo da je bio značajan za ranu povijest Daimlera, bio među prvima koji je imao dozvolu za prodaju benzovih vozila i sl, već je i osoba koja je krajem 19. stoljeća redefinirala pojmove brzine kod automobila.
Priča. Gospodin Arnold je 1896. vozeći kroz Paddock Green u Kentu brzinom od oko 13 km/h četverostruko prekoračio najveću dozvoljenu brzinu. Možda još gore od toga, zamislite, ispred njega nije hodao (trčao) “mahač” s crvenom zastavom. Kada je to uočio revni lokalni policajac dao se u potjeru za Arnoldom na svom biciklu i, koliko nam je poznato, odrapio Arnoldu prvu kaznu za prebrzu vožnju na svijetu! Jedan šiling plus troškovi postupka.
Nedugo nakon toga, najveća dozvoljena brzina je povećana na oko 14 m/h, odnosno 22,5 km/h, što je dakako značilo da više niste morali ispred sebe natjeravati čovjeka s crvenom zastavom. Podizanje ograničenja brzine je proslavljeno utrkom Emancipation Run od Londona do Brightona u kojoj je Arnold bio pobjednik. Ista postoji i danas kao parada automobila iz razdoblja prije 1905.