U Hrvatskoj je prošle godine porasla prodaje novih automobila za 18,3 posto

U Hrvatskoj je prošle godine porasla prodaje novih automobila za 18,3 posto

Agencija Promocija plus je izvijestila kako je tijekom prošle godine u Hrvatskoj prodano 60.041 novih putničkih automobila što predstavlja osjetan rast od 18,3% u odnosu na 2017. u kojoj je ukupno prodano 50.769 novih automobila.

Za rast prodaje je vrlo zaslužna primjena Uredbe o načinu izračuna i visinama sastavnica za izračun posebnog poreza na motorna vozila iz siječnja 2018. prema kojoj su od oporezivanja prema vrijednosnom kriteriju u cijelosti izuzeta nova vozila čija je prodajna cijena s PDV-om niža od 150 tisuća kuna, što predstavlja dvije trećine svih novih prodanih vozila.

Volkswagen dominira

Najzadovoljniji prošlom godinom može biti Volkswagen koji se sa 14,9% tržišnog udjela i 8.932 prodana automobila može pohvaliti da je najprodavanija marka u Hrvatskoj. Drugo mjesto za zauzeo Renault s udjelom od 9,7% i 5.805 prodanih automobila, dok je treće mjesto zauzela Škoda s udjelom od 8,8% i 5293 prodana automobila. Opel se smjestio na četvrtu poziciju (8,7%; 5212), dok je Suzuki peti (6,3%; 3794).

Zanimljivo je spomenuti kako su tijekom 2018. u Hrvatskoj kupljena i 1.804 Audija, 1.487 BMW-a, 1.216 Mercedesa te 85 porscheovih automobila. Od egzotičnijih marki u Hrvatskoj su prodana 3 Maseratija, te po jedan Ferrari, Lotus i jedan Rolls-Royce. Također, Hrvati su kupili i šest novih teslinih modela.

Škoda Octavia najomiljenija

Što se konkretnih modela tiče najprodavaniji automobil u prošloj godini je Škoda Octavia (2.981 prodanih primjeraka), a slijede ju Renault Clio (2.599), Volkswagen Golf (2.193) i Polo (2162), dok je peto mjesto zauzela Suzuki Vitara (1.720).

Nadalje, benzinci su ostvarili tržišni udio od 54,9% s ukupnom prodajom od 32.940 automobila, dok udio dizela, s obzirom na ukupnu prodaju od 25.618 vozila, iznosi 42,7%. Potom slijede hibridi s tržišnim udjelom od 1,4% (834) te vozila pokretna plinom s udjelom 0,8% (504). Na začelju su električno pokretani automobili koji čine 0,2% novo prodanih automobila s ukupno 145 prodanih primjeraka.

Najviše novih automobila je prodano na području Zagreba i Zagrebačke županije (35,9%; 21.566), a slijede Požeško-slavonska županija (7,7%; 4.634), Splitsko-dalmatinska županija (7,6%; 4.596) te Istarska županija (6,6%; 3.975). Najmanje novih vozila, njih 198 je prodano u Ličko-senjskoj županiji što čini tržišni udio od 0,33%.

Podijeli:
1