Peugeot e-Expert na vodik ušao u proizvodnju

Peugeot e-Expert na vodik ušao u proizvodnju

Prvo serijsko vozilo marke Peugeot s vodikovom gorivnim ćelijama izašlo je iz tvornice 13. prosinca, čime je ovaj proizvođač ušao u krug onih koji u električna vozila ugrađuju i ovaj izvor energije

Ovoga ljeta najavljeno prvo serijsko vozilo Peugeota s vodikovom gorivim ćelijama – dostavni kombi e-Expert Vodik – izašlo je iz tvornice 13. prosinca 2021. Peugeot time postaje jedan od prvih proizvođača koji, osim motora s unutarnjim izgaranjem i električnih motora, nudi električnu izvedbu koju pokreću vodikove gorivne ćelije, i to u segmentu gospodarskih vozila.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Linda Jackson, glavna direktorica marke Peugeot, izjavila je: “S vozilom e-Expert Vodik Peugeot je preduhitrio buduće tehnologije s nultom emisijom koje su osobito važne na tržištu lakih gospodarskih vozila: električna tehnologija vodikovih gorivih ćelija omogućuje intenzivnu svakodnevnu upotrebu bez potrebe za pauzama radi punjenja vozila, a to je ključna stavka za poslovne korisnike koji u jednom danu moraju prijeći nekoliko stotina kilometara autocestom, a potom i ući u urbana područja u kojima su na snazi stroga pravila u pogledu emisija štetnih plinova”.

Punjenje za 3 minute

Kombi marke Peugeot s gorivim ćelijama odlikuje se integracijom sustava “mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” u prostor motora i podvozje. Rezultat je dostavno vozilo koje bez ikakvih kompromisa u pogledu tovarnog obujma, nisko težište, jamči istu stabilnost, sigurnost i okretnost kao i klasična električna verzija.

Čim je ušao u proizvodnju, e-Expert Vodik postao je novi simbol strategije “Extended power of choice” koja svakom kupcu daje na izbor širok raspon motora kako bi odabrao onaj koji mu najviše odgovara. e-Expert Vodik prvo se proizvodi u Francuskoj na lokaciji u Hordainu, zatim prerađuje u Njemačkoj u Rüsselsheimu, u stručnom centru grupe Stellantis u kojem rade na razvoju tehnologije vodika.

Novi kombi pogonjen vodikom ističe se sljedećim:
  • mogućnost vožnje na neograničene udaljenosti bez emisija CO2
  • mogućnost punjenja spremnika vodika za 3 minute kojim se postiže 400 km dometa prema ciklusu homologacije WLTP (homologacija u tijeku)
  • utičnica za punjenje za bateriju visokog napona
  • 2 duljine (Standard i Long) s istim tovarnim obujmom kao i kod izvedbi s dizelskim motorom i izvedbi s električnim motorom (s baterijom)
  • do 6,1 m³ tovarnog obujma
  • nosivost do 1000 kg
  • mogućnost vuče do 1000 kg
  • prilagođavanje svim uvjetima na cesti i autocesti, uz postizanje najveće brzine od 130 km/h.

Vodik odsada postaje glavni stup energetske tranzicije, što potvrđuju i brojni međunarodni projekti u najavi. U Europi se ekosustav polako razvija, a ulaganja Europskog saveza za čisti vodik (European Clean Hydrogen Alliance) za promicanje ovog tehnološkog rješenja procjenjuju se na oko 60 milijardi eura.

Zahvaljujući državnim inicijativama broj stanica za punjenje vodikom u Europi stalno se povećava, a marka PEUGEOT surađuje izravno s dobavljačima energije kako bi ponudila različite pakete usluga.

Podijeli:
1