Novi Volkswagen Golf bez karavanske izvedbe?

Novi Volkswagen Golf bez karavanske izvedbe?

Prema posljednjim glasinama koje stižu iz Wolfsburga postoji mogućnost da se nova generacija Golfa na tržištu pojavi bez poznate Variant, odnosno karavanske izvedbe. Tako barem tvrdi Autocar koji se poziva na insajdere koji kažu da u VW-u žele pojednostaviti ponudu modela Golf.

Konkretnije, iz ponude će navodno biti isključena izvedba s trima vratima i takve najave nikoga ne bi trebale iznenaditi s obzirom da potražnja za takvim modelima opada i u B i u C segmentu te je opći trend izbacivanja tih automobila iz ponude. No, glasine o tome da osmi Golf neće dobiti karavanski Variant, a time ni Alltrack izvedbu, su neočekivane pa se nadamo kako je riječ samo o glasinama.

Što se općenito novog Golfa tiče podsjetimo kako je početak proizvodnje tog automobila potvrđen za lipanj sljedeće godine, što znači kako će prve isporuke na europskim tržištima krenuti najkasnije do kraja ljeta, odnosno početka jeseni. Službena premijera će se pak održati najkasnije u prvoj polovici godine, vjerojatno na ženevskom auto salonu.

Osnovu nove generacije Golfa će činiti temeljito dotjerana modularna platforma MQB koju koristi i današnji model, a insajderi javljaju o većoj upotrebi lakih materijala što će doprinijeti ukupnom smanjenju mase ovog vozila za oko 50 kg i to unatoč očekivanom rastu dimenzija. Također, konstrukcijske izmjene će doprinijeti pojednostavljenju proizvodnog ciklusa, odnosno sniženju troškova proizvodnje i povećanju zarade.

Spomenuti rast dimenzija bi prvenstveno trebao ići u smjeru rasta međuosovinskog razmaka i širine traga kotača kako bi se osigurala veća ponuda prostora unutar putničke kabine te prtljažnika. Oštriji dizajn će zadržati prepoznatljivost pa možemo slobodno reći da će se u VW-u držati prokušane formule evolucije dizajna prethodnika, a u ovom slučaju to znači nešto čišće površine, oštrije i jasnije linije, poznate proporcije i sl.

U unutrašnjosti se očekuje veći iskorak u odnosu na prethodnika, odnosno veće promjene. Tako bi primjerice viši paketi opreme mogli biti ponuđeni gotovo bez klasičnih prekidača jer bi velika većina komandi bila prenijeta na zaslone osjetljive na dodir i sl, a čak bi i dobro poznati prekidač za prednja svjetla mogao biti zamijenjen novim prekidačima osjetljivim na dodir. Bogata i napredna oprema, posebno kada je riječ o sigurnosti i infotainmentu je očekivana, a vrijedi reći i da bi novi Golf trebao napraviti određeni iskorak kada je riječ o sustavima pomoći vozaču.

Veliko iznenađenje u novom Golfu će biti dva mild-hybrid pogona. Konkretnije, u Golfu bi se navodno trebali naći tzv. blagi hibridi temeljeni na 12V i 48V električnim sustavima. Prvi će biti dio standardne motorizacije, a potonji, koji je do sada ugrađen samo u premium marke Grupe VW poput Audija i Bentleya, će se kod Golfa ugrađivati u izvedbe GTI i R. Nadalje, u Golfu će se ugrađiati nova i pojednostavljena te cijenom pristupačnija izvedba ovog sustava koja će doprinijeti dodatnom smanjenju potrošnje.

Konkretnije, što se tiče motorizacije u ponudi će naći već poznati 1,5-litreni TSI sa sustavom deaktivacije cilindara, kao i novo razvijeni 3-cilindrični 1.0 koji bi, zahvaljujući sustavu SGM (starter/generator motor – remenom pokretani elektropokretač-generator) koji će razvijati dodatnu snagu i okretni moment, trebao doći bez turbopunjača.

Grupa Volkswagen još vjeruje u dizele pa će tako u novi Golf biti ugrađivan i novi 1,5 te 2,0-litreni TDI motori koji će se odlikovati još nižom potrošnjom te još nižim emisijama štetnih plinova. Uz pomoć blagog hibrida, novog turbopunjača te raznih drugih dorada ovi će motori razvijati oko 10% više snage i okretnog momenta u odnosu na motore koje će zamijeniti.

Dotjerana motorizacija će biti uparena sa 6-stupanjskim ručnim te 7-stupanjskim DSG mjenjačima. Standardnu će ponudu činiti pogon na prednje kotače, no očekuje se kako će uz pojedine izvedbe biti dostupan i 4Motion sustav pogona na sva četiri kotača. U ponudi će se naći i plinski 1.5 TGI Evo snage oko 135 KS, dok električne izvedbe neće biti s obzirom da će električnu ponudu činiti linija I.D.

Očekuje se dakle kako će 48-voltni sustav biti korišten za high-end modele poput Golfa GTI, koji bi trebao svojim kupcima ponuditi performanse slične onima Golfa GTI Clubsport. Drugim riječima, radit će se o najsnažnijem serijskom GTI-u do sada, čija će se snaga kretati oko 270 KS. Osnovu njegovog pogonskog sklopa će činiti dorađeni benzinski 2.0 s električnim turbopunjačem, a elektropokretač će omogućiti i dodatni boost.

Više bi trebali saznati u bliskoj budućnosti.

1