Moderni McLaren F1 s preko 650 KS, manje od 1000 kg i onim famoznim ventilatorom

Moderni McLaren F1 s preko 650 KS, manje od 1000 kg i onim famoznim ventilatorom

Gordon Murray, tvorac legendarnog modela F1, radi na razvoju novog sportskog automobila tzv. duhovnog nasljednika spomenutog McLarena. Razvoj tog modela, koji bi na tržište trebao stići tijekom 2022, se vodi pod kodnom oznakom T.50, a Murray ga najavljuje kao “najčišćeg, najlakšeg super sportskog automobila koji će ikada biti proizveden.”

T.50 će pokretati cosworthov atmosferski 3,9-litreni V12 snage između 650 i 700 KS te najvećeg okretnog momenta od 450 Nm. Ono što će biti vrlo posebno za ovaj automobil je činjenica da će se motor moći “zavrtjeti” do 12100 o/min.

Nadalje, pogonski je stroj uparen s laganim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, jer ipak je ovdje riječ o purističkom automobilu za “prave vozače.” Mjenjač je još uvijek u razvoju, a taj je posao povjeren Xtracku. Pogon će dakako biti na stražnje kotače, a za zaustavljanje će se brinuti lagani monoblock kliješta s carbon keramičkim diskovima.

Temelj modela T.50 će činiti monocoque izrađen od ugljičnih vlakana, a isti materijal će biti i osnova za izradu karoserijskih površina. Sve zajedno će rezultirati masom od oko 980 kg. Recimo i kako će dimenzijama ovaj automobil biti nešto manji od Porschea 911, a Murray jamči i zadovoljavajući prtljažni prostor te dovoljno praktičan interijer.

T.50 će biti trosjed, kao i F1, a vozač će biti smješten u središte vozila. Raspodjela mase na osovine će biti 50 naprema 50, a uz napredni aero paket za odličan downforce će se pobrinuti i elektronički nadzirani ventilator promjera 400 mm koji će “usisati” automobil za cestu.

Radi se o naprednijoj izvedbi sustava kojeg je Murray osmislio za Brabham BT46B Formula 1 ‘Fan Car’ iz 1978 (drugi video). Taj je F1 bolid odradio samo jednu utrku, švedski Gran Prix, koju je Nikki Lauda s lakoćom pobijedio pa je uz velike proteste drugih momčadi odlučeno kako se Fan Car više ne smije nastupati. Murray i danas tvrdi kako je vozilo bilo sukladno tadašnjim pravilima.

Proizvodnja modela T.50 će biti limitirana na svega 100 primjeraka, a cijena svakog pojedinog primjerka će kretati od oko 2,25 milijuna eura. To možda i nije tako puno za vozilo koje će biti konstruirano i proizvedeno “prema novom pravilniku za superautomobile” kojeg će napisati Gordon Murray.

Podijeli:
1