Mercedes-Benz predstavio novu G klasu

Mercedes-Benz predstavio novu G klasu

Mercedes je u Detroitu pred samo otvaranje ovogodišnjeg NAIAS-a predstavio novu generaciju svoje ikone, odnosno G klase koja će uz to što utjelovljuje duh svog prethodnika, svojim kupcima ujedno ponuditi najnapredniju tehnologiju. Najveće promjene i novosti su “ispod kože”, dok dizajn predstavlja evoluciju u odnosu na prethodnika pa stoga ne čude mnogi otprije poznati elementi.

Primjerice, prednjim krajem dominira poznata maska motora s okruglim svjetlima, a tu je i slično dizajniran poklopac motora, dok je prednji branik zaobljeniji što je vjerojatno posljedica želje a se unaprijede aerodinamične sposobnosti. Općenito nova je G klasa zadržala svoje proporcije, kutijasti oblik i uspravne staklene površine, kao i položaj rezervnog kotača. Otraga se ističu novi branik i redizajnirana svjetla.

Što se dimenzija tiče nova je generacija narasla u duljinu za 53 mm, u širinu za 121 te 7 mm u visinu, a to se pozitivno odrazilo na ponudu prostora za putnike, posebno otraga. Masa vozila je smanjena za 170 kg što je prvenstveno posljedica veće upotrebe lakih materijala, ponajviše aluminija.

Nešto veće novosti su u unutrašnjosti gdje prije svega uočavamo novi upravljač, razne nove ukrase, još bogatiju standardnu i opcijsku opremu, a kod ove potonje se posebno ističe opcijska 12,3-inčnu instrumentnu ploču. Inače, iste je veličine i središnji zaslon. Putnicima će na raspolaganju biti više pretinaca i mjesta za ostavu manjih predmeta, razne mogućnosti personalizacije vozila i sl.

Prilikom lansiranja G klasa će biti dostupna s 4,0-litrenim bi-turbo V8 motorom snage 310 kW, odnosno 422 KS i najvećeg okretnog momenta od 609 Nm. Ovaj će pogonski stroj biti uparen s 9-stupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača, a vrijedi spomenuti i da je za novi ovjes bio zadužen i AMG.

Nova G klasa nastavlja s korištenjem H šasije te je opremljena s 3 diferencijala s mogućnošću 100%-tnog zaključavanja i reduktorom koji se može aktivirati do brzine od 40 km/h. U suradnji s AMG-om je razvijen novi prilagodljivi prednji i stražnji ovjes, a u Mercedesu nadalje ističu da se ovaj model može pohvaliti pristupnim i odlaznim kutom od 31, odnosno 30 stupnjeva, kao i prijelaznim kutom od 26 stupnjeva te visinom podnice od 241 mm. Također, njegovi vlasnici će s njim moći prolaziti kroz vodu dubine od 70 cm.

Nadalje, ovaj će model biti opremljen novim G-Mode sustavom koji će se aktivirati čim vozač aktivira reduktor ili jedan od tri diferencijala. U osnovi riječ je o načinu rada pogonskog sklopa koji je namijenjen upotrebi prilikom off-road vožnje te će automatski modificirati karakteristike gasa, upravljača i prilagodljivog ovjesa kako bi se osigurale najbolje moguće off-road sposobnosti.

Prodaja nove G klase će u Njemačkoj krenuti u lipnju, a cijena joj kreće od 107.040 Eura.

1