Mazda – benzinski SkyActiv-X bi mogli biti štedljiviji od dizela

Prije nekoliko dana smo vas izvijestili o glasini kako Mazda priprema skoru premijeru nove generacije svojih motora s unutrašnjim izgaranjem, a sada je japanski proizvođač predstavio svoju strategiju održivog razvoja pod oznakom “Sustainable Zoom-Zoom 2030” u kojoj su upravo HCCI motori možda i najzanimljivija stavka.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Podsjetimo, riječ je o verziji HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition) motora, odnosno benzincima koji smjesu zraka i benzina zapaljuju putem pritiska, a ne tradicionalne svjećice. Dakle, riječ je o svojevrsnom hibridnom sustavu koji sagorijeva benzin, a funkcionira slično dizelskom pogonskom stroju. Sve u svemu navodno se može očekivati povećanje ekonomičnosti od oko 30% u odnosu na konvencionalne benzince.
Sada doznajemo kako će ovi motori biti upareni s kompresorima te kako će ustvari zadržati svjećice koje će pak biti zadužene za zapaljivanje smjese pri većim opterećenjima, a vozaču izmjene u radu motora ne bi trebale uopće biti primjetne. Kombinirajući prednosti benzinskih i dizelskih motora SkyActiv-X pogonski strojevi će omogućiti razvijanje 10 do 30% većeg okretnog momenta u odnosu na standardne benzince, dok će ekonomičnost porasti za između 20 do 30% u odnosu na sadašnje SkyActiv-G motore. Također, u Mazdi su uvjereni da će se pokazati boljim i od dizelskih SkyActiv-D motora.
Nadalje, Mazda će ovu novu liniju nazvati Skyactive-X, a tehnologiju koja će stajati iza nje Spark Controlled Compression Ignition. Ovi će se motori na tržištu pojaviti tijekom 2019, što bi trebala biti prva upotreba benzinaca s kompresijskim zapaljenjem smjese na svijetu.
Recimo i kako Mazda planira do 2030. smanjiti prosječnu emisiju ugljičnog dioksida svojih modela za 50% u odnosu na 2010. odnosno za 90% do 2050. Kako bi ispunila ove ciljeve Mazda će nastaviti s unaprjeđenjima motora s unutrašnjim izgaranjem, ali i ponudu proširiti hibridnim te električnim vozilima. Prvi električni modeli će na pojedinim tržištima postati dostupni već tijekom 2019, a kasnije će se njihova dostupnost ovisno o potražnji dalje širiti.
Na kraju dodajmo i kako Mazda planira u svoju ponudu uvrstiti i sustave autonomnog upravljanja, a do 2025. bi ti sustavi trebali postati dio standardne opreme svih modela ovog proizvođača.