Kupnja rabljenog vozila: kako ne “naletjeti” na stari taksi?

Je li, kao što je uvriježeno mišljenje, loša ideja kupiti automobil koji je korišten kao taksi? I kako možete znati radi li se o nekadašnjem taksi vozilu? Podaci otkrivaju neke moguće tragove
Kupovina rabljenog automobila često je prava avantura, a među raznim zamkama u koje kupac može upasti je i kupnja značajno istrošenog automobila, koji je nekada služio kao taksi. Kupci takve modele obično izbjegavaju u širokom luku, zbog straha da su dodatno “potrošeni”, uslijed česte dugotrajne vožnje po gradu. No je li zapravo loša ideja kupiti automobil koji je korišten kao taksi? I kako možete znati radi li se o nekadašnjem taksi vozilu?
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Tvrtka specijalizirana za povijest vozila carVertical podijelila je popis modela automobila koje preferiraju tvrtke za taksi prijevoz i savjete kako prepoznati taksi na tržištu rabljenih automobila.
Zašto izbjegavati kupovinu taksija?
Taksiji mogu imati stotine tisuća kilometara na odometru, što znači da bi mnogi osnovni dijelovi mogli biti u stanju propadanja. Čak i ako je automobil dobro održavan, velika kilometraža i dalje je glavni problem u potrazi za rabljenim vozilom. K tome, oni većinu prijevoza obavljaju po gradu, što stavlja prevelik pritisak na različite dijelove automobila, posebno motor, kočnice i mjenjač. Vozilo sa sličnom kilometražom, voženo uglavnom na autocesti, bit će u puno boljem stanju.
Unutrašnjost rabljenih taksija također može biti istrošena, posebno stražnja sjedala. Dok većina ljudi pokušava što bolje očuvati svoja vozila, putnici u taksi vozilima ne paze na to.
Iako se flote taksija obično sastoje od pouzdanih vozila s dobrom reputacijom, koja mogu prijeći veliki broj kilometara, zbog svega gore navedenog, bilo bi dobro izbjegavati ove automobile na tržištu polovnih vozila.
“Trebaju li kupci izbjegavati kupnju taksi automobila? Iako je odluka u potpunosti njihova, cijena bilo kojeg automobila trebala bi održavati njegovo stvarno stanje koje ovisi o tome kako je korišten. Taksi automobili mogu biti financijska rupa bez dna jer su često istrošeni”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Kako prepoznati stari taksi?
Provjera povijesti automobila jednostavan je način da saznate je li vozilo bilo korišteno kao taksi. Inače može biti teško saznati te informacije jer sumnjivi prodavači često skrivanju činjenice o automobilu koje im ne idu u korist. Taksi automobili mogu imati veću kilometražu, što ih čini čestom žrtvom vraćanja kilometara – istrošenije vozilo obično će koštati manje.
Mercedes-Benz (29% svih taksi automobila provjerenih na carVerticalu), Volkswagen (14,4%), Škoda (12,3%), Volvo (10,9%) i BMW (5,8%) najpopularnije su marke taksi automobila na tržištu polovnih vozila.
Nadalje, njemački se automobili najčešće koriste kao taksiji. Mercedes-Benz E klase je na vrhu popisa (17,9%), a slijede ga Škoda Superb (7,7%), Volkswagen Passat (6,1%), BMW serije 5 (5%) i Volvo V70 (4,7%).
Boja i naljepnice
Boja automobila također može otkriti njegovu prošlost – u mnogim se gradovima koriste iste boje za sve taksije kako bi se mogli lako razlikovati na ulici. Neki modeli kao što je E klasa proizvedeni su za potrebe taksija, a dobili su čak i posebnu boju karoserije.
Kada kupujete rabljeni automobil, vrijedi pažljivo pregledati karoseriju jer i dalje mogu biti vidljivi ostatci na mjestima gdje su bile naljepnice. Budući da naljepnice prekrivaju veliki dio vozila do kojih ne dolazi sunce, ta područja mogu biti svjetlija i jasno vidljiva, što sugerira da je automobil u prošlosti bio korišten kao taksi vozilo.