Koronakriza ima velik utjecaj na tržište električnih automobila

Koronakriza ima velik utjecaj na tržište električnih automobila

Tek što se prodaja električnih automobila u Europi i svijetu počela uspinjati do nešto značajnijih udjela na cjelokupnom tržištu, stigla je kriza izazvana pandemijom koronavirusa. Proizvodnja je stala, prodaja isto tako, a električna vozila posebno su pogođena

Kraj 2019. godine obilježio je optimizam kad je riječ o prodaji električnih vozila, no s početkom 2020. godine i razbuktavanjem pandemije koronavirusa očekivanja su značajno splasnula. Pandemija je zaustavila proizvodnju u velikoj većini tvornica, a pod velikim je pritiskom prodaja svih automobila – samo u Hrvatskoj zabilježen je pad od oko 50% novih registracija.

Ako govorimo o električnim automobilima, situacija u svijetu mogla bi biti još i gora. Naime, analitičari kažu kako je u Kini zabilježen pad prodaje istih od 54% u siječnju, te preko 90% u veljači. Za to je vrijeme Europa bilježila porast od 50% u prosincu, čak 121% u siječnju – no tada je stigla kriza. Nakon velikog uzleta očekuje se i dramatičan pad prodaje, pa trenutačne prognoze govore da će najveći pad biti u svijetu u drugom kvartalu, kada bi prodaja mogla biti za preko 70% manja nego lani.

Ono što posebno izdvaja električne automobile kao “žrtve” koronakrize je i opskrba sirovinama potrebnima za njihovu izradu. Litij, kobalt, nikal i grafit ključni su za izradu baterija a sada ih je sve teže nabaviti u dovoljnim količinama. Granice zemalja iz kojih se ove sirovine dobavljaju zatvorene su, a proizvodnja i rudarenje su gotovo pa zaustavljeni. Sve to moglo bi značiti da će 2020. biti još izazovnija proizvođačima električnih vozila – a uz pad cijena goriva moguće je da i kupcima neće biti toliko zanimljiva i isplativa kao do prije samo nekoliko mjeseci.

Podijeli:
1