Kia predstavila novu limuzinu K5

Kia predstavila novu limuzinu K5

8-stupanjski mjenjač, dvostruko kvačilo, najnoviji infotainment, hibridni pogon, 2. stupanj autonomne vožnje i automatsko daljinsko parkiranje neki su od noviteta nove Kijine limuzine koja nažalost neće tako skoro stići u Europu

Nova limuzina Kia K5 je evolucija Kijine globalno najprodavanije limuzine koja donosi nešto agresivniji dizajn s vozaču podređenom unutrašnjošću, najnovije tehnologije i nove motore.

Pored prikaza Kijinih budućih dizajnerskih smjernica K5 će kao prvi Kijin model ponuditi opciju pogona na sva četiri kotača (AWD), uz standardni pogon na prednji par kotača. Snagu modelu daju učinkoviti benzinski motori ‘Smartstream’ s novim 8-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim (mokrim) kvačilom. K tome, bolji materijali u kabini, visokotehnološka pomagala i nova šasija znače da K5 vozačima nudi opušteniju, samouvjereniju i zabavniju vožnju nego prije, smatraju u Kiji.

Prodaja novog Kia K5 počinje u prvoj polovici nove godine na većini globalnih tržišta, među kojima (zasad) ipak nema Europe.

Redizajn vanjštine

Sprijeda je novi model doživio evoluciju ‘tigrovog nosa’ s LED farovima, integriranim u masku. Dnevna svjetla doprinose agresivnijem prednjem dijelu, a svoj udio daju i donja maska sa zračnom zavjesom i širi otvori za protok zraka. Gledajući iz profila K5 donosi moderniji dizajn, bočne strane rastu, što sa suženim staklenim površinama prema kraju vozila pruža “naprijed nagnut stav” i više sportski izgled.

U odnosu na prethodnika, K5 je niži za 20 milimetara (sada 1.445 mm), duži za 50 mm (4.905 mm), širi za 25 mm (1.860 mm) i ima 45 milimetara duži međuosovinski razmak (2.850 mm). Duži, niži i širi nego prije K5 na cesti pruža veću stabilnost i veći užitak u vožnji.

K5 bit će raspoloživ s 16-, 17- ili 18-inčnim aluminijskim naplacima i različitim bojama karoserije. GT izvedbe nudit će posebne 19-inčne naplatke i agresivniji prednji i stražnji odbojnik, posebne ‘GT’ oznake i dvije ispušne cijevi.

Unutrašnjost s više prostora

Kabina donosi minimalistički izgled s Kijinim najsuvremenijim sustavom infotainmenta, s novim dizajnerskim jezikom koji će ubuduće preuzeti i ostali modeli. Pored 10,25-inčnog zaslona na dodir nudit će se i Kijina nova 12,3-inčna digitalna instrumentna ploča na kojoj se jasno prikazuju informacije točno ispred vozačevog vidokruga i ceste.

Pored toga je kod K5 na raspolaganju i ambijentalno osvjetljenje, kao i bežično punjenje mobilnih uređaja. Za zvuk u kabini zadužen je audio sustav BOSE s 12 zvučnika. Ovisno o tržištu, novi će K5 pružati mogućnost izbora jedno- ili dvobojnog tapeciranja kabine tkaninom, umjetnom kožom i različitim kombinacijama kože. Armaturna ploča nudit će se u metalik boji ili s drvenim umecima za profinjeniji izgled i osjećaj.

Manja potrošnja i emisija CO2

Kia će prvi put u D razredu na nekim tržištima ponuditi AWD pogon, dok će K5 standardno imati pogon na prednji par kotača. U domaćoj Južnoj Koreji i u Sjevernoj Americi, Kia će nuditi 1.6 T-GDI benzinski motor s tehnologijom vremenski promjenjivog otvaranja ventila (Continuously Variable Valve Duration – CVVD). Tehnologija upravljanja ventila regulira vrijeme trajanja otvaranja i zatvaranja ventila u skladu s uvjetima vožnje, zbog čega CVVD ostvaruje poboljšanje performansi od 4 % i 5 % manju potrošnju goriva, dok su emisije smanjene za čak 12 posto.

1.6 T-GDi ima najveću snagu 180 KS pri 5.500 okr./min, dok najveći okretni moment iznosi 265 Nm u intervalu od 1.500 do 4.500 okr./min. Najsnažniju izvedbu K5 GT, koja će biti raspoloživa samo u Sjevernoj Americi, pokretat će 2.5 T-GDi turbo benzinski motor s 290 KS i okretnim momentom od 422 Nm, kojem će od 0 do 100 km/h biti potrebno 6,6 sekundi.

Kao i prošla generacija modela i novi K5 će biti raspoloživ i s hibridnim pogonom. Svi motori standardno imaju 6-ili 8-stupanjski automatski mjenjač, dok će 2.5 T-GDi imati Kijin novi 8-stupanjski mjenjač s dvostrukim (mokrim) kvačilom (8DCT). K5 nudi sustav izbora načina vožnje (Drive Mode Select), koji s različitim podešavanjima ubrzanja, upravljivosti i mjenjačkih odnosa vozačima nudi različite načine vožnje – ‘Smart’, ‘Comfort’, ‘Eco’, ‘Sport’ i ‘Custom’, od kojih svaki nudi drugačije iskorištenje goriva, drugačiju upravljivost ili odzivnost vozila na vozačeve inpute.

Najnovija povezivost i infotainment

Program za prepoznavanje glasa vozačima omogućava posredovanje različitih naredbi vozilu, kao npr. upravljanje klima uređaja, električno podizanje stakala, grijanje upravljačkog obruča, sjedala i stražnjeg stakla, kao i upravljanje audio sustava. Tako vozač K5 može imati obje ruke na volanu i oči na cesti ispred sebe.

K5 nudit će i 8,0-inčni head-up zaslon, koji projicira putne informacije na malom staklu ispred vozača. Sustav prikazuje upozorenja brojnih sustava asistencije, detalje o brzini vozila, navigacijske upute zavoj za zavojem.

Daljinsko automatsko parkiranje

K5 donosi brojne pasivne i aktivne sigurnosne i asistencijske sustave, koji štite putnike i ostale sudionike u prometu u vožnji. Kijin napredni sustav asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) smanjuje rizik od povreda i stresa tijekom vožnje. Ovisno o tržištu i stupnju opremljenosti ADAS će nuditi sljedeće sustave: sustav za sprječavanje naleta (FCA), sustav za upozoravanje na vozila u mrtvom kutu (BVM) s prikazom okoline vozila (SVM) i sprječavanjem sudara s vozilima u mrtvom kutu (BCA), radarski tempomat (SCC) ili navigacijski radarski tempomat (NSCC), sustav za održavanje vozila na voznoj traci (LFA), sustav za upozoravanje vozača na dekoncentriranost (DAW), i sustav asistencije na autocesti (HDA), koji automatski prilagođava podešenu brzinu radarskog tempomata ograničenjima brzine na autocestama s upravljanjem i kontrolom ubrzavanja i kočenja vozila.

Model K5 je Kijin prvi model s daljinskim navođenjem automatskog parkiranja (RSPA), koje vozačima omogućava autonomno pomjeranje vozila pomoću gumba na pametnom ključu. To olakšava pomjeranje vozila naprijed i natrag na uskim parkiralištima ili ako je drugo vozilo parkirano preblizu i vozač ne može sjesti u vozilo.

Prodaja nove limuzine K5, čiji će glavni globalni konkurenti biti Nissan Altima, Toyota Camry, Honda Accord i Hyundai Sonata, počinje u prvoj polovici godine na većini globalnih tržišta, a za sada još nije poznato hoće li (i kada) među njima biti i Europa.

Podijeli:
1