Citroën ima najmanji dostavni automobil ikada

Citroën ima najmanji dostavni automobil ikada

Novi Citroën Ami, minijaturni električni automobil izrađen od jeftine plastike i s elektromotorom od tek 8 KS, vizija je francuskih dizajnera koja pokazuje kako bi gradska mobilnost trebala izgledati. Sada su se pozabavili i gradskom dostavom

Citroën Ami predstavljen je prošle godine, a od lani ga se u Francuskoj može nabaviti u okviru najma, koji košta tek 20 eura mjesečno. Vozilo se i prodaje po osnovnoj cijeni od 6.000 eura, a za tu cijenu, pretpostavljate, ne nudi mnogo. Ami je, naime, u Francuskoj moguće registrirati kao kompaktni četverocikl, pa ga se može voziti i bez vozačke dozvole. Baterija mu nudi kapacitet od 5,5 kWh, što je uz elektromotor snage tek 8 KS dovoljno za oko 75 kilometara gradske vožnje. Najviša brzina mu je 45 km/h.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Kako bi uštedjeli na izradi, karoseriju ovog automobila Francuzi su izradili od stakloplastike, i to na način da je potpuno simetrična – prednja strana istovjetna je stražnjoj, a lijeva desnoj. Koliko je ušteda bila bitna, pokazuje i činjenica da su baš svi paneli simetrični, pa se tako i vrata s obje strane otvaraju neobično, jednako. Suvozačka se otvaraju klasično, kao kod većine automobila, a vozačeva “naopako”, na način koji se naziva i “suicide doors” – naravno, sve iz razloga što su dijelovi karoserije simetrični pa se šarke uvijek, gledano izvana, nalaze na desnoj strani vrata.

Teretni mališan

Ovih dana najavljen je početak prodaje ovog mini vozila u Ujedinjenom Kraljevstvu i SAD-u, a istodobno je Citroën predstavio i njegovu dostavnu verziju, nazvanu Ami Cargo. Ona zadržava karakteristike i kompaktne dimenzije Amija (2,41 m dužine, 1.39 m širine i 1.52 m visine), no u unutrašnjosti je načinjena manja promjena. Izbačeno je suvozačko sjedalo, na čijem mjestu se sada nalazi prostor za teret.

Ovakav mini dostavni automobil ima cilj zamijeniti dostavne motocikle ili tricikle u gradskim okruženjima, pružajući vozačima zaštitu od vremenskih prilika uz zadržavanje agilnosti i fleksibilnosti vožnje (krug okretanja mu je širok samo 7,2 metra).

Ako gledamo mogućnosti za dostavu “posljednjeg kilometra”, zapremnina korisnog teretnog prostora od ukupno 400 litara i nosivost tereta do 140 kilograma trebali bi biti dovoljni za mnoge koji dostavljaju male pakete. Najduži komad tereta koji se može smjestiti u Ami Cargo može biti dug 1,2 metra, a teretni prostor potpuno je modularan i može se prilagoditi potrebama korisnika.

Cijena dostavnog Amija Cargo je tek 400 eura viša od osnovne inačice, prodaja počinje sljedećeg mjeseca, a bit će dostupan i za mjesečni najam po cijeni od 24 eura.

 

Podijeli:
1