BMW testira nove tehnike proizvodnje za iNext

BMW testira nove tehnike proizvodnje za iNext

BMW je već ranije započeo najavnu kampanju za svoj budući serijski i električno pokretani model trenutno poznat pod nazivom iNext, o kojem moežte više pročitati ovdje i ovdje. Ovaj automobil bi trebao biti tehnički i tehnološki predvodnik cjelokupne BMW-ove ponude, odnosno kupci bi s njim trebali dobiti sve najbolje što BMW ima. Stoga ne čudi da Bavarci s njim iskušavaju i neka inovativna rješenja za serijsku proizvodnju.

Ovaj budući električno pokretani crossover, odnosno SUV bi u serijsku proizvodnju trebao ući tijekom 2021. u BMW-ovim pogonima u Dingolfingu, u Njemačkoj. Koristi će iste proizvodne linije s modelima s hibridnim i konvencionalnim pogonskim sklopovima.

Do tada BMW će proizvesti stotinjak pretprodukcijskih primjeraka u svom Centru za istraživanja i inovacije (FIZ) prilikom čega će testirati nova inovativna rješenja za serijsku proizvodnju. U BMW-u kao novost posebno ističu tzv. rotacijsko vezivanje (lijepljenje).

Pomoću postupka rotacijskog vezivanja, BMW je u mogućnosti spojiti aluminijski element s čeličnim dijelovima visoke čvrstoće pomoću topline koja nastaje trenjem u trenutku kada čelični element probije aluminijski dio. Zahvaljujući ovoj toplini dva elementa se spajaju, odnosno “zavaraju” jedan s drugim.

Jednom sastavljena konstrukcija prolazi detaljne laserske provjere, eliminirajući potrebu ručnog postavljanja mjernih točaka, što je trenutna praksa. Automatska mjerna tehnologija brzo identificira pojedine karakteristike površine, uvelike skraćujući vrijeme potrebno za cijeli postupak provjere.

BMW također koristi računalnu tomografiju za testiranje novih materijala i tehnika vezivanja. Četiri robota pregledavaju vozilo pomoću rendgenskih zraka. Podaci takvog skeniranja se koriste za stvaranje višeslojne 3D slike, što pak omogućuje inženjerima da detaljno pregledaju sve komponente bez potrebe za demontažom izrađenog prototipa.

Na kraju dodajmo da će produkcijski iNext biti SUV veličinom sličan modelu X5. Pokretat će ga BMW-ov električni pogonski sklop pete generacije. Navodno će mu se autonomija kretati oko 600 do 700 km, a jedna od osnovnih značajki će biti i njegov napredni sustav autonomnog upravljanja minimalno treće razine.

Podijeli:
1