1.000 milja na sat – rekord o kojem maštaju u projektu Bloodhound

1.000 milja na sat – rekord o kojem maštaju u projektu Bloodhound

Bloodhound LSR, pretendent na titulu najbržeg automobila na svijetu, ovih dana obavlja svoje pokusne vožnje i priprema teren za narednih godinu ili dvije, kada će, nadaju se, oboriti dugo sanjani rekord i automobilom po tlu voziti preko tisuću milja na sat (1.609 km/h).

Projekt Bloodhound LSR (Land Speed Record), britanski je pothvat u kojem se posebno izrađenim raketnim vozilom želi postaviti novi rekord za najvišu brzinu vožnje po tlu – i to ne za koji kilometar na sad. Ljudi koji stoje iza ovog ambicioznog projekta planiraju sadašnji rekord popraviti čak za trećinu.

Već više od dvadeset godina nema promjene na vrhu najbržih automobila na svijetu. Aktualni rekord postavljen je 15. listopada 1997. godine, a drži ga vozilo Thrust SSC (SuperSonic Car) s postignutih 1.228 km/h. Ovo vozilo postalo je i prvi “automobil” koji je probio zvučni zid. Pogonila su a dva Rolls-Royceova turboventilatorska motora od ukupno oko 102.000 KS. Iza tog su pothvata stajali britanski poduzetnik Richard Noble i vojni pilot Andy Green.

Nakon toga su 2008. godine ista ova dvojica najavila da će s novim projektom, Bloodhoundom, pokušati prijeći novu veliku granicu – voziti se po tlu brzinom od čak 1.000 milja na sat (1.609 km/h), što je za oko trećinu više od aktualnog rekorda. Naredne godine proveli su u pripremama i izradi novog vozila.

Jedva spašeni od bankrota

Bloodhound LSR, za razliku od prethodnika, pokreće jedan Rolls-Royce turboventilatorski motor (poznat iz Eurofightera), a uz njega je tu i hibridni raketni motor nordijskog proizvođača Nammo. Samo za potrebe pumpanja goriva u ovaj motor koristi se Jaguarov turbo punjeni V8 automobilski motor.

Krajem listopada 2017. godine ovo je vozilo odradilo prve testne vožnje na brzinama do 320 km/h, a u svibnju 2018. objavljen je i službeni “napad” na svjetski rekord koji se trebao dogoditi nekad tijekom 2020. godine. Međutim, projekt je tada zapao u financijske probleme a kompanija je otišla u stečaj, da bi tek u proljeće ove godine poduzetnik Ian Warhurst “uletio” s novcem i osigurao nastavak rada na rušenju rekorda.

I gdje smo sada?

Do listopada ove godine ekipa je već uspjela sastaviti sve potrebno, i počela je odrađivati nove testne vožnje u pustinji Kalahari. Na posebno pripremljenom 20-kilometarskom ravnom terenu do danas su odradili nekoliko brzinskih testiranja, dosegnuvši najviše 562 mph (904 km/h). Za volanom je ponovno vojni pilot Andy Green, aktualni vlasnik rekorda i pretendent na titulu prvoga koji će vozilom upravljati brzinom od preko tisuću milja na sat.

Pokušaji obaranja postojećeg svjetskog rekorda i napada na mitsku granicu neće se dogoditi još barem narednih 12 do 18 mjeseci.

Podijeli:
1