1.000 milja na sat – rekord o kojem maštaju u projektu Bloodhound

1.000 milja na sat – rekord o kojem maštaju u projektu Bloodhound

Bloodhound LSR, pretendent na titulu najbržeg automobila na svijetu, ovih dana obavlja svoje pokusne vožnje i priprema teren za narednih godinu ili dvije, kada će, nadaju se, oboriti dugo sanjani rekord i automobilom po tlu voziti preko tisuću milja na sat (1.609 km/h).

Projekt Bloodhound LSR (Land Speed Record), britanski je pothvat u kojem se posebno izrađenim raketnim vozilom želi postaviti novi rekord za najvišu brzinu vožnje po tlu – i to ne za koji kilometar na sad. Ljudi koji stoje iza ovog ambicioznog projekta planiraju sadašnji rekord popraviti čak za trećinu.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Već više od dvadeset godina nema promjene na vrhu najbržih automobila na svijetu. Aktualni rekord postavljen je 15. listopada 1997. godine, a drži ga vozilo Thrust SSC (SuperSonic Car) s postignutih 1.228 km/h. Ovo vozilo postalo je i prvi “automobil” koji je probio zvučni zid. Pogonila su a dva Rolls-Royceova turboventilatorska motora od ukupno oko 102.000 KS. Iza tog su pothvata stajali britanski poduzetnik Richard Noble i vojni pilot Andy Green.

Nakon toga su 2008. godine ista ova dvojica najavila da će s novim projektom, Bloodhoundom, pokušati prijeći novu veliku granicu – voziti se po tlu brzinom od čak 1.000 milja na sat (1.609 km/h), što je za oko trećinu više od aktualnog rekorda. Naredne godine proveli su u pripremama i izradi novog vozila.

Jedva spašeni od bankrota

Bloodhound LSR, za razliku od prethodnika, pokreće jedan Rolls-Royce turboventilatorski motor (poznat iz Eurofightera), a uz njega je tu i hibridni raketni motor nordijskog proizvođača Nammo. Samo za potrebe pumpanja goriva u ovaj motor koristi se Jaguarov turbo punjeni V8 automobilski motor.

Krajem listopada 2017. godine ovo je vozilo odradilo prve testne vožnje na brzinama do 320 km/h, a u svibnju 2018. objavljen je i službeni “napad” na svjetski rekord koji se trebao dogoditi nekad tijekom 2020. godine. Međutim, projekt je tada zapao u financijske probleme a kompanija je otišla u stečaj, da bi tek u proljeće ove godine poduzetnik Ian Warhurst “uletio” s novcem i osigurao nastavak rada na rušenju rekorda.

I gdje smo sada?

Do listopada ove godine ekipa je već uspjela sastaviti sve potrebno, i počela je odrađivati nove testne vožnje u pustinji Kalahari. Na posebno pripremljenom 20-kilometarskom ravnom terenu do danas su odradili nekoliko brzinskih testiranja, dosegnuvši najviše 562 mph (904 km/h). Za volanom je ponovno vojni pilot Andy Green, aktualni vlasnik rekorda i pretendent na titulu prvoga koji će vozilom upravljati brzinom od preko tisuću milja na sat.

Pokušaji obaranja postojećeg svjetskog rekorda i napada na mitsku granicu neće se dogoditi još barem narednih 12 do 18 mjeseci.

Podijeli:
1