Razotkriven Mercedes-Benz GLC  koji dolazi isključivo s elektrificiranim pogonom

Razotkriven Mercedes-Benz GLC  koji dolazi isključivo s elektrificiranim pogonom
tekst: Ivan Cvetković foto: Daimler

Pripremljene su čak tri plug-in verzije, a zanimljivo je kako sve one imaju električni domet veći od 100 kilometara

Svakih nekoliko mjeseci Mercedes nas počasti nekom novom premijerom. Prije koji tjedan u domaće je prodajne salone stigao najprestižniji električni model EQS, a sada je javnosti predstavljena nova generacija modela GLC. U Mercedesu naglašavaju kako je riječ o najdinamičnijem u njihovoj SUV liniji, a o koliko je važnom modelu riječ govore sljedeći podaci. GLC je njihov najprodavaniji SUV modela, a ujedno je i predvodnik u svom segmentu. Od predstavljanja, 2,6 milijuna kupaca odlučilo se na ovaj SUV model. Visoko postavljena ljestvica koju bi i nova generacija, šest centimetara dulja trebala pratiti.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Naglasak je na hibridnoj tehnologiji i 4Matic pogonu

Revno prateći, odnosno namećući trendove u autoindustriji Mercedes-Benz je novi GLC zamislio isključivo uz elektrificirane pogonske sklopove. Sukladno tome GLC će biti dostupan kao blagi hibrid ili plug-in hibrid. Bez obzira govorimo li o benzinskim ili dizelskim inačicama, a riječ je o četverocilindričnim izdanjima. Blagi hibrid sadrži 48-voltnu tehnologiju i integrirani starter-generator druge generacije (ISG).

Plug-in izdanja, a ima ih tri, mogu se prema službenim podacima pohvaliti dosegom većim od 100 kilometara isključivo na električni pogon. Takvim verzijama plug-in hibridi sve više dobivaju smisla, iako ih neke zemlje i ne cijene previše. Više od 100 kilometara električnog dosega vjerujemo kako zadovoljava dnevne potrebe iznimno velikog broja vozača. Idete li pak na dulji put, i dalje možete koristiti sve benefite dizelskog ili benzinskog motora.

Manje promjene u dimenzijama, uz povećanje prtljažnika

Kako sada ovdje ne bi duljili previše o tehničkim podacima motora koji su predviđeni odmah na početku prodaje, na kraju teksta nalaze se tablice s osnovnim tehničkim podacima. Nalaze se tu prvo blagi hibridi, i to dva benzinska i jedan dizelski, a takav je omjer i kod plug-in izdanja. Kod ovih hibrida s mogućnošću vanjskog punjenja, samo slabiji benzinac (204 KS) nema 4Matic pogon na sva četiri kotača. Kod blagih hibrida sve opcije imaju 4Matic pogon.

Spomenuli smo već kako je novi model za 6 centimetara duži od dosadašnjeg, dok su smanjeni retrovizori pa je s njima širina manja za 2,1 cm. Za centimetar i pol narasta je, na 288,8 cm i međuosovinski razmak, lagano je proširen i trag kotača. Putnička kabina negdje nudi milimetar, dva više ili manje prostora, a za pohvalu je povećanje prtljažnika za 50 litara, na ukupno 600 litara obujma.

Bitnije dimenzije

GLC Novi model Prethodni model Razlika
Vanjske dimenzije (mm)
Duljina 4716  4656 +60
Širina 1890  1890   0
Širina (sa zrcalima) 2075  2096 -21
Visina 1.640  1.644 -4
Međuosni razmak 2888  2873 +15
Trag sprijeda 1627  1621 +6
Trag straga 1.640  1617 +23
Unutrašnje dimenzije (mm)
Visina iznad sjedala vozača 1048  1064 -16
Prostor za glavu straga 1007  1006 +1
Prostor za noge, sprijeda 1036  1037 -1
Prostor za noge, straga 950  948 +2
Prostor za lakat, sprijeda 1499  1499   0
Prostor za lakat, straga 1480  1474 +6
Prostor za ramena, sprijeda 1456  1455 +1
Prostor za ramena, straga 1438  1436 +2
Zapremina prtljažnika VDA (l) 600 550 +50

Dorađen ovjes, uz mogućnost zakretanja stražnjih kotača

Dobro znamo kako ovo ipak nisu modeli kojima se njihovi vlasnici upuštaju u istraživanja brojnih bespuća, no činjenica kako su opremljeni pogonom na sva četiri kotača ulijeva više sigurnosti, ali mogućnosti. Tako i Mercedesu navode kako je novi GLC svestran na cesti i izvan nje. Tome u prilog ide pojednostavljeno korištenje off-road zaslona, a koji daje jasnije informacije zahvaljujući ‘prozirnom poklopcu motora’ te još boljem prianjanju i upravljivosti zahvaljujući poboljšanim sustavima upravljanja. Ovo vrijedi i kada se plug-in hibrid vozi potpuno na struju.

Mercedesovi stručnjaci navode kako ključne komponente dinamično dizajnirane šasije GLC-a su novi prednji ovjes s četiri spone i stražnji neovisni multi-link ovjes. Standardni ovjes već pruža visoku razinu udobnosti u vožnji i buci, uz agilno iznimno upravljanje. Opremljen je sustavom prigušivanja koji ovisi o amplitudi. Zračni ovjes Airmatic ima varijabilno podesivo prigušivanje. Novi je GLC i navodno iznimno okretan. To se posebno odnosi na opcijski upravljanje stražnjom osovinom u kombinaciji s izravnijim omjerom upravljanja na prednjoj osovini. Kut upravljanja na stražnjoj osovini je do 4,5 stupnjeva. Ovo smanjuje krug okretanja za 90 centimetara, na 10,9 metara.

Moderna i kvalitetna završna obrada

Kao i kod brojnih drugih modela premium segmenta, Mercedes je i za GLC model pripremio broje moguće doplate. Bilo da je riječ o nekom tehnološkom pomagalu ili pak estetskom dodatku. Tako tu kromirani štitnik postroja, krovni nosači i opcijski pragovi. Oni kombinirani s novim oblikovanim rubovima na bočnim stranama daju ravnotežu između elegancije, sportskog karaktera i off-road performansi. Nova prednja svjetla spajaju se izravno na rešetku hladnjaka i naglašavaju širinu vozila. U kombinaciji s opcijskim Digital Light sustavom, uz dobro poznatu ‘baklju’ imaju dnevna svjetla u obliku elipse. Moguće je i rešetka hladnjaka s kromiranim okvirom.

Poput brojnih elemenata eksterijera, i putnička kabina donosi miks rješenja već viđenih na nekim nedavno predstavljenim modelima. Jasno je i iz samog imena kako se GLC naslanja na C-klasu, a po uzoru na nju tu je i veliki središnji zaslon. On djeluje kao da lebdi na središnjem grebenu. Također, GLC ima nadzornu ploču vodoravno podijeljenu na dva dijela.

Poznati recept uređenja putničke kabine

Dojam upotpunjuje činjenica kako GLC dolazi uz najnoviju generaciju MBUX infotainment sustava s dva velika zaslona i navigacijom preko cijelog zaslona koji čini unutrašnjost digitalnijom i inteligentnijom. Glasovni pomoćnik ‘Hey Mercedes’ postao je sposobniji za dijalog i učenje. Funkcija MBUX Smart Home pretvara GLC u mobilni kontrolni centar za dom. MBUX u potpunosti integrira sve glavne pružatelje streaming, uključujući i osobne postavke servisa. Newsflash je još jedna nova značajka MBUX-a. Uz ključnu riječ Hey Mercedes, omogućuje korisniku pristup individualno odabranim kategorijama vijesti kao što su posao, sport ili kultura. Opcijski Burmester surround zvučni sustav nudi jedinstveno iskustvo slušanja s 15 vrhunskih zvučnika i ukupnom snagom od 710 W.

Trebalo bi nam dosta prostora da pobrojimo brojne sustavi potpore koji dolaze kao dio standardne opreme ili ih je pak moguće naručiti s liste dodataka. Najnovija generacija paketa pomoći pri vožnji sadrži dodatne i dodatno poboljšane funkcije, na primjer Active Distance Assist Distronic, Active Steering Assist, Traffic Sign Assist, novi paket za parkiranje s kamerom od 360 stupnjeva i pomoć pri manevriranju prikolicom. Novi izbornik za kontrolu prikolice i planer rute vuče dvije su značajke GLC-a za rad s prikolicom. Cilj ovih i brojnih daljnjih naprednih funkcija za upotrebu GLC-a kao vučnog vozila je učiniti vuču sigurnijom i ugodnijom. Štoviše, 4Matic pogon na sve kotače pruža izvanrednu vuču na bilo kojoj podlozi.

Brojna serijska i opcijska oprema

Opcijski dostupna Digital Light tehnologija prednjih svjetala pruža nove funkcije kao što suprojekcija pomoćnih oznaka i simbola upozorenja na prometnicu. Komponente i sustavi GLC-a poboljšani su u brojnim detaljima. Tako npr. Energizing Air Control, Air-Balance, Guard 360°, ambijentalna rasvjeta ili novi panoramski krovni otvor s tanjim poprečnim ojačanjem donose poboljšan osjećaj prostranosti. Opcijsko multikonturno sjedalo sada ima proširene funkcije masaže.

U svojoj aerodinamički najpovoljnijoj konfiguraciji, minimalni koeficijent otpora zraka GLC-a je Cd=0,29. To ga čini dvije desetinke boljim od svog prethodnika (Cd = 0,31). Ne treba zanemarivati činjenicu kako je to značajan napredak za SUV s konvencionalnim pogonom. Za pohvalu je i razina tišine. Na još višoj razini, GLC je ugodno tiho vozilo s profinjenim zvučnim potpisom i vrlo niskom bukom podloge i vjetra.

Mild hibridne opcije

GLC 200 4MATIC GLC 300 4MATIC GLC 220 d  4MATIC
Zapremina ccm  1999  1999  1993
Snaga kW/KS  150/204  190/258  145/197
pri   o/min  5800-6100  5800  3600
Dod. snaga (boost efekt) kW/KS  17/23  17/23  17/23
Obrtni moment Nm  320  400  440
pri o/min    1800-4000  2000-3200  1800-2800
Dod. moment (boost efekt) Nm  200  200  200
Komb. potrošnja goriva (WLTP) l/100 km 8,2-7,3 8,2-7,3 5,9-5,2
Kombinirana CO2 emisija (WLTP) g/km 186-167 186-167 155-136
Ubrzanje 0-100 km/h s 7,8 6,2 8,0
Najveća brzina km/h  221  240  219

Plug-in hibridne verzije

GLC 300 e 4MATIC GLC 400 e 4MATIC GLC 300 de  4MATIC
Zapremina ccm  1999  1999  1993
Nazivna snaga benz/dizel motor kW/KS 150/204 185/252 145/200
pri o/min 6100  5800  3600
Nazivni obrtni benz/dizel motor Nm 320 400 440
pri o/min 2000-4000  2000-3200  1800-2800
Nazivna snaga, el. motor kW  100  100  100
Nazivni okr. moment, el. motor Nm  440  440  440
Snaga sustava kW/KS  230/313  280/381  245/333
Obrtni moment sustava Nm  550  650  750
Kapacitet baterije kWh  31,2  31,2  31,2
Najveća brzina km/h  218  237  217
Najveća brzina, električni pogon km/h  140  140  140
Ubrzanje 0-100 km/h s 6,7 5,6 6,4
Komb. potrošnja (WLTP) l/100 km 0,8-0,6 0,8-0,6 0,7-0,5
Kombiniarna CO2 emisija (WLTP) g/km 19-14 19-14 17-13
Kombinirana potrošnja el. energije kWh/100 26,8-24,0 26,8-24,0 27,2-24,4
Električni doseg (EAER komb.) km (WLTP)   km 104-120 104-120 117-102

 

Podijeli:
1