Nissan će u iduće dvije godine za 20% smanjit broj modela i zatvoriti niz pogona

Nissan će u iduće dvije godine za 20% smanjit broj modela i zatvoriti niz pogona

Nissan Motor Co. predstavio je četverogodišnji plan kojim namjerava osigurati održivi rast, financijsku stabilnost i profitabilnost do kraja fiskalne godine 2023. Plan koji uključuje racionalizaciju troškova i optimizaciju poslovanja koja će promijenit strategiju tvrtke koja se dosad fokusirala na intenzivno širenje. Zatvara se niz tvornica, između ostalih u Barceloni i Indoneziji

U okviru četverogodišnjeg plana Nissan poduzima korake kojima će promijeniti svoj način poslovanja. Smanjit će se broj neprofitabilnih aktivnosti i zatvoriti višak pogona te će se provesti strukturna reforma. Tvrtka će smanjiti i fiksne troškove racionalizacijom proizvodnih kapaciteta, palete globalnih proizvoda i troškova. Discipliniranim upravljanjem tvrtka će u prvi plan staviti ona područja poslovanja za koja očekuje snažan povrat ulaganja i održivi razvoj.

Implementacijom plana Nissan namjerava ostvariti profit od 5% i stabilan udjel na svjetskom tržištu od 6% do kraja fiskalne godine 2023., uključujući proporcionalne doprinose od 50%-tnog udjela u zajedničkom pothvatu u Kini.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Makoto Uchida, Nissanov generalni direktor, izjavio je: „Naš plan transformacije osigurat će stabilan rast umjesto prekomjernog rasta prodaje. Sad ćemo se koncentrirati na naše temeljne vrijednosti i povećati kvalitetu svojeg poslovanja, a pritom zadržati financijsku disciplinu te se fokusirati na neto prihod po prodanoj jedinici kako bismo ostvarili zaradu. To se podudara s vraćanjem kulture „Nissanštine” za novo doba.”

Četverogodišnji plan fokusira se na dva strateška područja:

1)    Racionalizacija – mjere kojima se restrukturira poslovanje, smanjuju troškovi i povećava učinkovitost:

  • Dovođenje Nissanovih proizvodnih kapaciteta na pravu mjeru za 20% na 5,4 milijuna primjeraka godišnje, uz rad u standardnim smjenama
  • Povećanje iskoristivosti proizvodnih kapaciteta iznad 80%, što će proizvodnju učiniti profitabilnijom
  • Smanjenjem palete globalnih proizvoda za 20% (sa 69 na manje od 55 modela)
  • Smanjenje fiksnih troškova za otprilike 300 milijardi jena
  • Zatvaranje tvornice u Barceloni
  • Konsolidacija proizvodnje u Sjevernoj Americi oko najvažnijih modela
  • Zatvaranje proizvodnih pogona u Indoneziji i fokusiranje na tvornicu na Tajlandu kao jedini proizvodni centar u regiji ASEAN
  • Partneri iz Alijanse dijelit će resurse, uključujući proizvodnju, modele i tehnologije

2)    Fokus na najvažnija tržišta i najvažnije modele:

  • Fokus na najvažnije Nissanove djelatnosti na tržištima Japana, Kine i Sjeverne Amerike
  • Oslanjanje na Alijansu kako bi se Nissanovo poslovanje zadržalo na zadovoljavajućoj operativnoj razini u Južnoj Americi, Europi i regiji ASEAN
  • Izlazak iz Južne Koreje, Datsuna iz Rusije i optimizacija poslovanja na nekim tržištima u regiji ASEAN
  • Fokus na najvažnije globalne modele, uključujući poboljšanje vozila u segmentima C i D, električna vozila, sportske automobile
  • Predstavljanje 12 novih modela u sljedećih 18 mjeseci
  • Širenje ponude električnih vozila i hibridnih automobila, uključujući e-POWER, uz očekivanu prodaju više od milijun vozila na električni pogon godišnje do kraja 2023.
  • U Japanu, predstavljanje još dva modela električnih vozila i još četiriju elektrificiranih vozila e-Power, čime će se udio elektrificiranih vozila u ukupnoj prodaji povećati na 60%
  • Uvođenje naprednog sustava za pomoć u vožnji ProPILOT u više od 20 modela u 20 tržišta, s ciljem da do kraja financijske godine 2023. tim sustavom bude opremljeno više od 1,5 milijuna vozila godišnje.

Uchida je zaključio: „Nissan mora kupcima diljem svijeta ponuditi visoku razinu vrijednosti za uložen novac. Kako bismo to ostvarili, moramo napraviti iskorak u proizvodima i tehnologijama te na tržištima na kojima smo konkurentni. To je u Nissanovim genima. U ovoj novoj eri, Nissan ostaje orijentiran na kupce, na omogućavanje pristupa tehnologiji širokom krugu korisnika te na svladavanje izazova na način svojstven Nissanu”.

Podijeli:
1