Volkswagen T-Roc 2.0 TDI Sport

Volkswagen T-Roc 2.0 TDI Sport
tekst: Hrvoje Gattin foto: autonet.hr

Ispunjena očekivanja

Bez obzira promatrali ga kroz prizmu praktičnosti ili dinamičnosti, volkswagenov mali SUV sigurno će biti prvi na listi popisa želja mnogih kupaca u ovom segmentu. Osnovni model pritom je dostupan širem krugu i to je za svaki pohvalu stoga što je već u startu dobro opremljen. Testirali smo izvedbu s vrha ponude

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1968 cm3 / 150 KS / 200 (196) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 5,1 (6,2) l/100 km / 134 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 233.608 kn (31.483 Eur) / 289.943 kn (39.075 Eur)

Htjeli to priznati ili ne, niti jedna klasa automobila zapravo se ne može smatrati potpunom dok u njoj nema predstavnika Volkswagena. Voljeli je preko mjere, (kako to često biva u ovim krajevima), ili ne, no bez realno važnog razloga, njemačka "narodna" tvrtka referentna je točka među mnogim segmentima automobila.

Zato je sasvim jasno da je i cijela industrija i pripadajuća joj publika s nestrpljenjem očekivala vidjeti kako će izgledati prvi subkompaktni SUV iz Wolfsburga. I, T-Roc je konačno stigao, a ukoliko ste u nedoumici glede njegove popularnosti, samo pogledajte kroz prozor. Već sada, naše su ih ceste prepune.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

U klasi u kojoj se unatrag nekoliko godina pojavilo doista mnogo toga, od pionirskog, izrazito hrabrog Jukea i linije koja slijedi njegov primjer pa do nekih neočekivano konzervativnih primjeraka poput Kie Stonic, u vizualnom smislu ne treba očekivati ništa neviđeno. To pogotovo vrijedi ako pridošlica stiže iz Volkswagena. U ovom je smislu T-Roc svojevrsno iznenađenje, jer iako ne ide nimalo revolucionarnim putem, mora mu se priznati da donosi dobrodošlo osvježenje i korak u pravom smjeru.

Odmak od ostatka kućne game ipak je primjetan i to u onoj mjeri, ako ovdje možemo povući tu analogiju, u kojoj se Q2 svojedobno odmaknuo od ostatka audijeve SUV ponude. Ako nas pitate, taman dovoljno, uzmemo li u obzir sve navedeno.

U unutrašnjosti, međutim, govorimo li o dizajnu, gotovo da nema nikakvih iznenađenja i kao da se sva dizajnerska inovativnost zadržala samo na T-Rocovoj vanjštini. Tome se međutim i nema što prigovoriti, s obzirom da je obrazac koji je primijenjen na oblikovanju putničke kabine već više puta potvrđen u praksi na ostalim kućnim modelima i pritom je uvijek osvajao visoke ocjene za svoju funkcionalnost i ergonomiju.

Ne manje značajno, uz paket opreme Sport ovaj interijer izgleda posebno dobro, jer se između ostaloga može pohvaliti detaljima poput 10,25-inčne digitalne instrumentne ploče s brojnim mogućnostima individualizacije. Eh, sada... Čuli smo do sada, nebrojeno puta, komentare vezane uz "tvrdu plastiku" kakvu nalazimo i na vrhu prednje armature T-Roca. No, ako po njoj ne pipate svakodnevno (a, zašto uopće i bi?) taj detalj postaje potpuno nebitan. Izgled je sve samo ne loš pa stoga mekane obloge i inu "šminku" ostavljamo višim klasama. Točka.

Dvobojna prednja, ali i stražnja sjedala dosta su mekša nego što izgledaju, no uz dobru bočnu potporu u njima podjednako uživaju i vozač i putnici. Istina jest da je Volkswagen, negdje od Golfa VII FL počeo ugrađivati nešto mekša sjedala i to se možda neće dopasti naviklima na ranija rješenja. Mjesta u kabini ima i više nego dovoljno i sprijeda i straga, što više nego 2593 mm dugačkom osovinskom razmaku valja zahvaliti pametnoj SUV-ovskoj shemi. Nije mu naškodio čak ni doplatni panoramski krov, koji zajedno s ostatkom staklenih površina u kabinu donosi dodatnu količinu uvijek dobrodošle svjetlosti.

Prtljažnik koji inače nudi 445 litara, a preklapanjem naslona može se povećati sve do 1237, ovdje ima nešto manjih 392 dm3 jer je ostatak žrtvovan da bi se u njega smjestio dio doplatnog ozvučenja Beats audio. Inače je lako pristupačan i vrlo upotrebljiv, s dosta ravnim bočnim stranicama i podnicom koja nema stepenicu ni kada se koristi u punom obujmu.

Serijska i dodatna oprema

Što se osnovne i doplatne opremljenosti tiče, pohvalno je da kod T-Roca ne treba zazirati ni od slabijeg od dva osnovna dostupna paketa opreme. Svaki T-Roc tako se može pohvaliti da je već u startu dobro opremljen te da, primjerice, posebno dobro stoji prema pitanju sigurnosti, s automatskim održavanjem razmaka ACC odnosno Front Assistom, tempomatom, City funkcijom kočenja u nuždi, funkcijom prepoznavanja pješaka...

Nadalje, tu su i parkirni senzori, pomoć pri kretanju uzbrdo, automatska 2-zonska klima, središnji zaslon od 8 inča dijagonale, kožni upravljač i još štošta. Odabere li, međutim, kupac T-Roca ovaj bogatiji paket opreme, Sport, mjesta za neispunjene želje ima još manje, jer on podrazumijeva još i ambijentalno osvjetljenje, zatamnjena stražnja LED svjetla i još puno, puno toga.

Kome, međutim, niti to ne bude dovoljno pa primjerice poželi automobil opremljen baš poput ovom prilikom testiranog, s popisa doplata može odabrati posebni lak i alu-naplatke, navigaciju Europe, elektrificirani prtljažnik, sportski ovjes, zimski paket s grijanim sjedalima i mlaznicama... I kad se sve to uzme u obzir, ne čudi da je cijena s redovnih 233.608 uz opcije skočila sve do 289.943 Kune.

Motor i prijenos

Dvolitreni TDI sa 150 KS jedini je dizelski motor u ponudi T-Roca i ako kupac želi baš njega, treba odmah znati da ga može dobiti samo u kombinaciji sa 4Motion pogonom na sva četiri kotača. Opcije s pogonom isključivo na prednje kotače rezervirane su, dakle, samo za benzinske motore i to one slabije (1.0 sa 115 KS i 1.5 sa 150 KS), dok 2.0 TSI sa 190 KS dolazi samo u 4Motion-om.

Sad kad smo to razjasnili, vratimo se našem TDI-ju: uz sve navedeno, u testnom smo ga vozilu imali prilike isprobati u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem koji vozačima nudi i mogućnost izmjene stupnjeva putem tipki na upravljaču. Iako je ta opcija nesumnjivo pohvalna, moramo priznati da smo se vrlo brzo, nakon što smo se zadovoljili njezinim iskušavanjem u različitim načinima rada, vratili potpuno automatskom načinu, jer ga ovaj DSG obavlja bez ikakvih zamjerki i to bez obzira koji od nekoliko ponuđenih načina vožnje odabrali.

Potrošnja je stavka koja nas posebno veseli, jer se čini prilično ujednačenom te ne donosi neka prevelika iznenađenja. Gotovo uvijek se u prosjeku kreće negdje između pet i pol i sedam i pol litara, što je za ovakvu vrstu pogona, mora se priznati, vrlo dobar podatak. Koliku točno ulogu u cijeloj toj priči ima sustav Start & Stop teško je reći, ali moramo priznati da nije odveć uglađen pa smo većinu testnih kilometara proveli s njime isključenim. Motor je, pak, prilično uglađen i zadovoljavajuće izoliran i tu nema nikakvih problema s eventualnim vibracijama, bez obzira na njegov itekako solidan obujam za jedan automobil iz B segmenta.

Za upravljačem

Volkswagenov najmanji SUV, T-Roc se u vožnji doima izuzetno čvrstim i otpornim na sve vrste manevara, a uvijanja karoserije prilikom silaska s ceste i vožnje težim terenima gotovo da su mu potpuna nepoznanica. U kombinaciji s očito niskim težištem vozila, nižim no što bi se moglo očekivati, T-Roc se i prilikom brže vožnje ponaša više kao kompakt, a manje kao SUV. Pri tome, 4Motion pogonu na sve kotače, temeljenom na spojki Haldex, treba zahvaliti dobar dio stabilnosti i osjećaja uravnoteženosti u vožnji kroz zavoje.

Glavni dojam za upravljačem Volkswagena T-Roc, na poslijetku, ostaje svojevrsna predvidljivost: ma što mu radili i koliko god se možda trudili izbaciti ga "iz takta", teško da će vam to uspjeti. Odabrali Sport ili Comfort način vožnje, T-Roc će zadatak obaviti kvalitetno u jednakoj mjeri, i gotovo bez ikakvih iznenađenja. Želite li, dakle, automobil kod kojega ćete baš u svakom slučaju znati na čemu ste i koji je jednako ugodan pri niskim i visokim brzinama, baš ovakav je pravi izbor. Još da upravljač s električnim servoojačivačem, pruža malo više povratnih informacija...

I na kraju...

Istina jest, T-Roc je ispunio sva naša očekivanja. Bez obzira promatrali ga kroz prizmu praktičnosti ili dinamičnosti, volkswagenov mali SUV sigurno će biti prvi na listi popisa želja mnogih kupaca u ovom segmentu. Osnovni model pritom je dostupan širem krugu kupaca i to je za svaki pohvalu zato što je već u startu dobro opremljen.

Ipak, poželi li netko više, bez obzira radilo se o jačim motorizacijama koje za sobom nerijetko povlače i obavezni integralni pogon ili o opcijama koje su brojne te ponekad dosta skupe, treba računati s eksponencijalnim porastom troškova. No, to nije nikakva novost niti iznenađenje, samo realno stanje stvari. Na tome T-Roc sigurno neće gubiti kupce kojima ostaje uživati u njegovoj praktičnosti, svestranosti ali i doista atraktivnom izgledu.

Volkswagen T-Roc na hrvatskom tržištu
U cjeniku tvrtke Porsche Croatia Volkswagen T-Roc zastupljen je kroz samo dva paketa opreme, Design i Sport, no ako bi netko zbog toga pomislio da je njegova ponuda ograničena, našao bi se na sasvim krivom putu. Paleta raspoložvih modela pokriva benzince i dizelaše, izvedbe pokretane putem prednje, ali i obje osovine, kao i ručne 6-stupanjske ili automatske mjenjače s dvije spojke i 7 stupnjeva prijenosa.

Mogućnosti opremanja putem opcijske ponude gotovo su podjednako bogate za oba navedena paketa, a o T-Rocu može se početi razmišljati sa 142.000 Kuna, koliko stoji početni model sa 1,0-litrenim benzinskim motorom snage od 115 KS. Gornja cjenovna granica vrlo je fleksibilna, pa je model poput testiranog, sa čitavim nizom doplata, došao do gotovo 290.000 kn, dok kataloška cijena izvedbe 2.0 TDI Sport koja, s DSG mjenjačem i 4Motion pogonom predstavlja sam vrh ponude, iznosi 233.608 kn.

- - -

Još o Volkswagenu T-Roc pročitajte u rubrici Premijere

1