Dacia Dokker 1.6 SCe Life

Dacia Dokker 1.6 SCe Life
tekst: Goran Topić foto: Saša Lisjak

Praktičan i pristupačan

Teško da kojem drugom dacijinom modelu više pristaje nositi ovu značku od Dokkera, jer ako se općenito karakteristike dacijinih automobila mogu najlakše i najbrže svesti pod krilaticu "puno za malo" to ne odgovara nijednom Rumunju više nego li Dokkeru

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1598 cm3 / 102 KS / 170 (168) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 6,2 (7,9) l/100 km / 140 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 93.500 kn (12.585 Eur) / 109.414 kn (14.726 Eur)

Dokker pripada u tzv. LAV (Leisure activity vehicle) segment za kojeg se ponekad može čuti i opis “obiteljski dostavnjaci”. U svakom slučaju, radi se o vozilima koja se ponajviše ističu visokom razinom praktičnosti, ekonomičnošću, robusnom izradom i sličnim značajkama koje prvenstveno privlače one kupce koji ga namjeravaju podjednako koristiti u obiteljske i poslovne svrhe.

Dizajn im je više-manje uvijek bio i ostao boljka pa će tako i Dokker teško osvojiti nagradu za ljepotu, no njegovom proizvođaču tako nešto nikada nije niti bio cilj. Svrha ovog automobila je spomenuta praktičnost i upotrebljivost, a kada svemu tome dodate i pristupačnu cijenu, Dokker se ističe kao izbor kojeg oni plićeg džepa (a većih potreba) jednostavno moraju uzeti u obzir pri kupnji.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Dokker je automobil kod kojeg svrha svakako uzima primat nad oblikom pa stoga kutijastom i pomalo bezličnom dizajnu ne smijemo puno prigovarati jer kod ovakvih automobila tome je to jednostavno tako. Slično je i s interijerom. Robusna izrada, nešto niža kvaliteta završne obrade, osrednja ergonomija te skromnije uređenje kokpita glavne su odrednice uređenja Dokkerove unutrašnjosti.

S druge strane, ono što će svakako privući kupce su ponuda prostora, visoka razina praktičnosti i fleksibilnost upotrebe ovog automobila. Od više pretinaca i mjesta za odlaganje posebno se ističe polica koja se nalazi s prednje strane krova iznad vozača i suvozača, pogodna za odlaganje raznih predmeta koji će ostati skriveni od pogleda, no opet lako i brzo dostupni.

Prostranost je dakle Dokkerov glavni adut, a ona se ponajviše vidi na stražnjoj klupi, asimetrično podijeljenog i preklopivog naslona gdje će se bez problema smjestiti tri odrasle osobe. Pohvalna su i tri ISOFIX priključka. Prtljažnik pak nudi raskošnih 800 dm3 zapremnine u standardnoj, obiteljskoj konfiguraciji, no s preklapanjem naslona stražnje klupe ova simpatična Dacia dimenzija od 4363 x 1751 x 1814 mm će ponuditi čak 3000 dm3 prtljažnog prostora.

Nadalje, jednostavnosti korištenja ovog automobila svakako će pripomoći i bočna klizna vrata te asimetrično podijeljena dvostruka vrata prtljažnika, a testirani je automobil imao i dodatnu plastičnu oblogu kao zaštitu podnice prtljažnika.

Serijska i dodatna oprema

Sukladno svojoj cijeni i položaju na tržištu jasno je da Dokker nije nešto posebno bogato opremljen, no usprkos tome treba reći da ovaj automobil svoje kupce na području opremljenosti neće razočarati. Primjerice, već početni paket Ambiance dolazi sa četiri prednja zračna jastuka, sustavima ABS, BAS, EBD, ESP, ASR (sustav kontrole proklizavanja), HSA (sustav pomoći pri kretanju na uzbrdici), sustavom Start & Stop, električno pomičnim prednjim prozorima i retrovizorima, a standardnu opremu čine i ručna klima, radio CD, MP3, USB, AUX, Bluetooth s komandama na upravljaču…

Sve u svemu sasvim dosta (i više od toga) da zadovolji veliku većinu kupaca koji žele jeftini automobil. Uz navedeno, testirani je Dokker bio opremljen i s nekoliko elemenata dodatne opreme što se dakako odrazilo i na njegovu cijenu. Konkretnije, tu su Paket Plus koji uključuje vozačevo sjedalo podesivo prema visini te lijeva ostakljena klizna vrata, stražnji parkirni senzori, električno podesivi vanjski retrovizori te metalik boja.

Jedina zamjerka je činjenica da testirani automobil nije bio opremljen putnim računalom, a u slučaju bočnog sudara dobro bi došle i zračne zavjese koje su nam pomalo postale očekivani standard, bez obzira na marku i segment vozila.

Motor i prijenos

Testirani je Dokker pokretao 4-cilindrični 1,6-litreni atmosferski benzinski motor snage od 75 kW, odnosno 102 KS pri 5500 o/min te najvećeg okretnog momenta od 156 Nm pri 4000 o/min koji je uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem ne baš savršenog hoda ručice i prijenosnih omjera. No, veći je problem od mjenjača sam motor koji, ruku na srce, teško da će biti prvi izbor onih koji namjeravaju koristiti ovaj automobil za više od običnog obiteljskog vozila.

Naime, za vjerovati je da bi se većina naših kupaca radije opredijelila za štedljivijeg dizelaša, posebno kada u obzir uzmemo da nam se potrošnja tijekom testa kretala iznad 8, a ponekad i do 9 l/100 km. Većinu kilometara smo odradili na gradskim prometnicama, no bez tereta i većeg opterećenja. Vozačima se pored većeg opreza pri pritiskanja papučice gasa za smanjenje potrošnje nude sustavi Start & Stop te Eco način koji usporava reakciju na gasu u cilju smanjenja potrošnje.

Za upravljačem

Na stranu potrošnja, motor je ustvari sasvim dobar. Relativno je tihog rada (Dokker je nešto slabiji na području izolacije od buke) i nudi zadovoljavajuće performanse. Štoviše, testirani Dokker, mase od 1269 kg, zahvaljujući odzivnosti gasa i činjenici da se ovaj pogonski stroj “voli zavrtjeti” može biti vrlo živahno i energično vozilo koje će svom vozaču ponuditi i nešto zabave te s lakoćom svladavati zavoje, uzbrdice, pretjecanja i sl.

Dodajmo kako tvornički podaci kažu da će ovako motorizirani Dokker do 100 km/h ubrzati za 12,7 sekundi, dok će mu najveća brzina iznositi 170 km/h (test: 11,3 s i 168 km/h). Drugim riječima, radi se o performansama koje odgovaraju automobilu, odnosno on njima s obzirom da mjenjač, kako što smo rekli, donekle zaostaje za motorom. Upravljač je zadovoljavajuće precizan, mada mjesta za napredak ima, a kočnički sustav je na razini zadatka, odnosno u skladu sa snagom motora i činjenicom da je riječ o relativno laganom automobilu.

Ovjes bi također mogao biti bolji, no eventualne nedostatke će te zamijetiti tek pri bržoj vožnji manje kvalitetnim prometnicama, a na (pre)brzu vožnju će vas sam automobil na vrijeme upozoriti svojim ponašanjem. Općenito, voznim sposobnostima i sigurnosti će svakako pripomoći i relativno bogata serijska ponuda sigurnosnih sustava koju smo ranije naveli.

Sjedala testiranog automobila, poput ostatka interijera, zadovoljavaju. Dovoljno su udobna da dulja putovanja ne postanu zamorna, a opet nedostaje im malo komfora i učinkovitosti pri bočnom držanju tijela. Ergonomija i preglednost kokpita je zadovoljavajuća iako su neki prekidači teže dostupni, poput onog za podešavanje visine svjetlosnog snopa ili onog za deaktivaciju sustava Start & Stop. Preglednost van vozila je zadovoljavajuća za automobile s bočnim kliznim i stražnjim parom vratiju, a pri parkiranju će od pomoći biti i stražnji parkirni senzori koji su dio dodatne opreme.

I na kraju…

Ukupna cijena testiranog vozila s dodatnom opremom i svim davanjima iznosi 109.414 Kn. Kada u obzir uzmemo sve što testirani Dokker nudi i kakvim se na samom testu pokazao, možemo zaključiti da je riječ o primjerenoj te vrlo konkurentnoj cijeni. Naime, simpatični Dokker je automobil za kojeg imate osjećaj da vam daje nešto više od onog što se za njega platili. Drugim riječima, testirani Dokker je vrlo zahvalno vozilo i upravo je tu velik dio njegovog šarma i privlačnosti.

Dacia Dokker na hrvatskom tržištu
Dokker je prije svega na našem tržištu, u ponudi zastupnika Renault Nissan Hrvatska, dostupan u dvije karoserijske izvedbe, odnosno onoj putničkoj te onoj komercijalnoj pod nazivom Dokker Van. Također, obiteljskim kupcima na raspolaganju stoje četiri paketa opreme Ambiance, Laureate, Stepway i Life, kao i pet motora. Konkretnije, izbor čine dvije verzije 1,5-litrenog dCi pogonskog stroja snage od 75 i 90 KS, kao i dvije izvedbe 1,6-litrenog benzinca, tj. obična i LPG verzija. Vrh ponude pak čini 1.2 TCe turbobenzinski motor snage od 115 KS.

Cijene se kreću u rasponu od 93.500 kn za 1.6 SCe s paketom Ambiance do 112.000 kn koliko je potrebno izdvojiti za 1.5 dCi Laureate. Također, tu su i posebne serije Stepway i Freedom čije cijene kreću od 107.400, odnosno 118.900 Kn.