Dacia - nova paleta modela

12. prosinca 2016.
Vozili smo - Dacia - nova paleta modela
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Renault Group 

Međunarodna prezentacija

S temeljito osvježenom paletom modela, rumunjska je marka pokazala da može ostati itekako konkurentan igrač na europskoj, ali i svjetskoj automobilskoj sceni. Novosti, koje se razlikuju ovisno o modelu, obuhvatile su Sandero, Logan, Lodgy, Dokker i Duster
8800
Na ovogodišnjem pariškom salonu automobila Dacia je predstavila osvježeni dizajn četiriju svojih najvažnijih modela - Sandera, Sandera Stepway, Logana i Logana MCV. Sada ih krasi još suvremeniji dizajn, naglašen novim svjetlosnim potpisom, novom unutrašnjošću, novim rješenjima za odlaganje tereta i opremom, sve to i dalje prema pristupačnim cijenama.

Dacia je neka od tih rješenja primijenila i na modelima Dokker, Dokker Van i Lodgy kako bi se cijela paleta modela odlikovala prepoznatljivim izgledom. Nadalje, ponuda motora Sandera, Sandera Stepway, Logana i Logana MCV dodatno je obogaćena, a prvi se puta u dacijinoj ponudi našao posve nov, suvremeniji, povoljniji i štedljiviji benzinski motor, SCe 75. Konačno, ponuda modela Duster obogaćena je automatskim mjenjačem EDC.

8800
Ovoliko novosti, vjerojatno, nismo upoznali nikada u okviru tek jedne prezentacije za medije. A, ono što je posebno bitno vezano uz predstavljanje novosti u paleti Dacije jest činjenica da je Grupa Renault za mjesto održavanja ovog značajnog međunarodnog događanja odabrala upravo Hrvatsku. Točnije prezentacija je održana u Šibeniku i njegovoj okolici.

Napomenimo i kako su osvježeni modeli Dacie već dostupni na hrvatskom tržištu, a cijene kreću od 69.000 kn (Sandero), 70.000 kn (Logan) te 91.400 kn (Duster). Više informacija o ponudi modela i cijenama potražite na stranicama Dacie.

Izmjene vanjštine za veću dinamičnost


8800
Osvježeni Sandero, Sandero Stepway, Logan i Logan MCV krasi novi izgled prednjeg dijela. Odlikuju se novim svjetlosnim potpisom sprijeda i straga koji im daje dinamičniji i suvremeniji izgled. Nova LED dnevna svjetla prerađena su i sada izgledaju suvremenije. Izgledom podsjećaju na četiri pravokutnika koji su postali dacijin novi svjetlosni potpis. Sve modele odlikuje i širi prednji kraj koji im daje dinamičniji izgled.

Stražnji svjetlosni potpis također čine četiri pravokutnika. Novi dizajn prednjeg branika s kromiranim otvorima za zrak i obrubima svjetala za maglu dodatno ističe njihove linije. Ti novi elementi dizajna krase i Sandero Stepway. Dizajn prednjeg dijela tog modela nadahnut je onime Dustera.

8800
Crne nijanse odbojnika elegantno se nadopunjuju s kromiranim pravokutnicima prednje maske i prednjem kraju vozila daju dinamičan izgled. Povišeni razmak od podloge, zaštite podvozja sprijeda i straga od mat kroma te uzdužni krovni nosači ističu karakter SUV-a. Kromirana ispušna cijev naglašava karakter vozila. Bogatija je i ponuda pokrova kotača i aluminijskih naplataka (ovisno o pojedinim tržištima i modelima), a profil automobila istaknut je ugradnjom naplataka Flex.

Suptilne promjene u interijeru


8800
Unutrašnjosti obnovljenih modela Dacie sada izgledaju luksuznije zahvaljujući mat kromiranim umetcima na obruču upravljača, obrubima ventilacijskih otvora, instrumentima i armaturnoj ploči te ručicama vrata i ručice mjenjača. Na novome upravljaču s četiri kraka u sredini se ističe logotip marke Dacia. Upravljač u vrhunskim inačicama krasi završna obrada Soft Feel koja je iznimno izdržljiva i mekša na dodir.

Svi su modeli dostupni s novim presvlakama koje unutrašnjosti daju svjež izgled i pridonose većoj udobnosti. Presvlake novog Sandera Stepway krasi 3D uzorak za veći dojam dubine, dodatno naglašen ukrasnim šavovima.

Novosti u opremi čine vožnju još opuštenijom


Osvježeni su modeli Dacie opremljeni praktičnim sustavima za pomoć u vožnji osmišljenim da vožnju učine jednostavnijom, uključujući kameru za vožnju unatrag (ovisno o inačici) i sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici. Podizači prednjih i stražnjih stakala premješteni su na rukohvate. Podizači stakala na vozačevoj strani imaju impulsnu funkciju, a u vozačevo sjedalo ugrađen je i pomični naslon za ruke (ovisno o izvedbi) koji olakšava pristup komandama između prednjih sjedala i organizaciju prostora.

Putnički je prostor uvjerljivo prostran, ali je sada još praktičniji zahvaljujući brojnim pretincima za odlaganje, među ostalim i džepu za odlaganje mobilnog telefona na bočnoj stranici suvozačeva sjedala (Sandero Stepway), pretincu u bočnoj strani konzole te novom držaču boca u stražnjem dijelu središnje konzole. Novost je i 12-voltna utičnica koja putnicima na stražnjoj klupi omogućuje punjenje mobilnih uređaja.

Još novosti za Dokker, Dokker Van i Lodgy

8800
Dacia je preuzela neke od novih dizajnerskih elemenata svoje osnovne palete modela i prenijela ih na osvježeni Dokker, Dokker Van i Lodgy. Sva tri modela krasi nova, kromirana maska otvora za hlađenje koja ističe njihov dinamičan izgled. Inačice Stepway dostupne su s novim naplacima Flex tamnosive metalik boje, a novi 16-inčni naplaci Altica zamijenit će one koji su dosad bili dostupni za ostale modele. Poklopac prtljažnika modela Lodgy krasi elegantan kromirani umetak. Unutrašnjost preuzima neka obilježja dizajna glavne ponude dacijinih modela, uključujući umetke od mat kroma na novom četverokrakom upravljaču, središnjoj konzoli i obrubima ventilacijskih otvora te podizačima stakala s impulsnom funkcijom na vozačevoj strani. Dvobojnu izvedbu armaturne ploče zamijenila je profinjena izvedba tamnosive boje. Konačno, nove presvlake unutrašnjosti daju svjež i suvremen izgled.


Novi benzinski motor predvodi štedljivu ponudu


8800
Dacia je prva marka iz Grupe Renault koja kupcima nudi posve novi atmosferski benzinski motor SCe 75. Taj jednolitreni 3-cilindrični motor koji razvija snagu od 75 KS i 97 Nm okretnog momenta osnovni je motor u ponudi. Smanjuje emisije CO2 za gotovo 10 posto i troši manje goriva od prethodnika, motora 1.2 16V sa 75 KS.
Ta je ušteda ostvarena smanjenjem mase motora za 20 kilograma zahvaljujući posve aluminijskom bloku i naprednoj tehnologiji koja uključuje pumpu za ulje promjenjivog obujma te dva bregasta vratila u glavi motora sa sustavom za promjenjivo upravljanje ventilima (VVT).

Motor SCe 75 u potpunosti ispunjuje standarde kvalitete Alijanse Renault Nissan. Ovaj moderan, štedljiv i pristupačan motor u skladu je s dacijinim temeljnim vrijednostima, a njegova prodaja počinje početkom 2017. (ovisno o tržištu). Uz osnovni motor SCe 75, Dacia u svojim najvažnijim modelima nudi i široku paletu kombinacija motora i mjenjača.

Benzinski motori u paleti su: TCe 90 s funkcijom Start & Stop, TCe 90 Start & Stop LPG i TCe 90 Start & Stop povezan s robotiziranim ručnim mjenjačem Easy-R. Dizelski motori su: dCi 75 Start & Stop te dCi 90 Start & Stop s ručnim mjenjačem ili robotiziranim ručnim mjenjačem Easy-R. Cijela je paleta dacijinih modela od sada dostupna s motorima pokretanima na plin.

Duster od sada i s EDC mjenjačem


8800
U razdoblju od 12 godina udio automobila s automatskim mjenjačem na europskom je tržištu porastao za šest posto na 18% 2015. godine. Dacijin automatski mjenjač s dvostrukom spojkom EDC alternativa je ručnim mjenjačima. Duster je s mjenjačem EDC dostupan u kombinaciji s dizelskim motorom dCi 110 4x2 Start & Stop.
Automatski mjenjač s dvostrukom spojkom EDC spaja udobnost i uglađenost automatskog mjenjača s potrošnjom i niskim emisijama CO2 usporedivim s ručnim mjenjačem.

8800
Mjenjač EDC upotrebljava dvije spojke: jedna upravlja neparnim stupnjevima prijenosa (prvim, trećim i petim), a druga parnim (drugim, četvrtim i šestim) te stupnjem prijenosa za vožnju unazad. Promjenama stupnjeva upravljaju elektronički pokretači pod nadzorom elektroničke jedinice koja odabire odgovarajući stupanj prijenosa, ovisno o komandama vozača. Stupnjevi se mijenjaju prijenosom snage s jedne spojke na drugu. Prva se spojka otvara, a druga istovremeno zatvara, što jamči neprekinut pogon tijekom promjena stupnja prijenosa bez gubitaka energije.

Ovaj sustav jamči brze izmjene stupnjeva prijenosa do najvišeg mogućeg stupnja za određenu brzinu vožnje, čime se smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2. Tehnologija mjenjača EDC donosi više udobnosti i brže reakcije. EDC uključuje i Hill-Holder, sustav pomoći pri kretanju na uzbrdici.

I na kraju - prodajni rekordi Dacie


8800
Krajem listopada 2016. Dacia je zabilježila prodaju od 477.967 vozila, što predstavlja rast od 6%. Dacijin je udio na europskom tržištu porastao za 2,4%, u euroazijskoj regiji za 8,2% te u regiji Magreb za 18,5%. Dacia je na čak 27 od 44 tržišta na kojima je prisutna ostvarila rast udjela ili novi prodajni rekord. U Europi je Dacia prodala ukupno 346.882 automobila. To je novi rekord i rast od 11,1 posto. Sandero i Duster bili su treći odnosno drugi u svojim segmentima prodaje fizičkim kupcima, a zanimljivo je spomenuti i kako je Sandero drugi najprodavaniji automobil u Francuskoj kad je riječ o prodaji fizičkim osobama.

Dacijini osvježeni modeli proizvode se u tvornicama u Pitestiju u Rumunjskoj, Tangieru i Casablanci u Maroku te Oranu u Alžiru. Sve ove tvornice sada rade u tri smjene kako bi ispunile sve veću potražnju kupaca. Dacia nastoji proizvoditi svoje automobile što je bliže moguće najvažnijim tržištima kako bi mogla ispuniti različite potrebe i zahtjeve svojih kupaca.
GALERIJA: Dacia - nova paleta modela

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2017 by Internet Softver Design by WEB Marketing