Kia cee'd

4. svibnja 2012.
Premijere - Kia cee'd
piše: Goran Topić  foto: Kia Motors Corporation 

Kia ozbiljnija no ikad

Prethodna generacija modela cee'd bila je jasan pokazatelj kako i drugi dio obitelji Hyundai-Kia postaje ozbiljan igrač na europskim tržištima te da se modeli Kie nikako ne smiju zaobići prilikom izbora novog automobila. Novi cee'd nastavlja stopama prethodnika
3253
Kia je na ovogodišnjem ženevskom salonu predstavila drugu generaciju modela cee'd i to u karavanskoj i hatchback verziji s petorim vratima, a kasnije možemo očekivati dolazak izvedbi s trojim vratima te kabriolet (!).

Veliki uspjeh prethodnika, koji je ujedno bio i prethodnik cijele linije novih i svojim karakteristikama vrlo privlačnih kijinih modela, označio je novu eru za svog proizvođača i pred cee'd postavio visoke ciljeve.

Naime, prva generacija cee'da, predstavljena 2007, prvi je ozbiljan igrač Kie u kompetitivnom europskom C segmentu te ujedno i najprodavaniji model ovog proizvođača na europskim tržištima pa Koreanci od noviteta ne očekuju ništa manje. Posebice stoga što je riječ o modelu koji je osmišljen, dizajnira i konstruiran prvenstveno za europska tržišta, a i proizvodi se na Starom kontinentu.

Drugim riječima, sofisticiraniji, rafiniraniji i ekonomičniji novi bi cee'd s unaprijeđenim voznim svojstvima trebao dodatno povećati ugled Kie kod europskih kupaca i biti predvodnik modelne ponude svog proizvođača i u nadolazećem razdoblju.

3253
Novi je cee'd dulji (+50 mm) te neznatno niži i uži (-10 mm) od svog prethodnika, što ga vizualno (zajedno s dizajnom koji predstavlja daljnji razvoj sada već poznatih obiteljskih linija), čini znatno dinamičnijim i modernijim, no istodobno i ozbiljnijim modelom. Također, novi je dizajn imao i svoje praktične posljedice u poboljšanju aerodinamičnih svojstava automobila što će se pak pozitivno odraziti na smanjivanju buke te dakako na potrošnju.

Usprkos činjenici da se druga generacija temelji na novoj platformi, međuosovinski razmak nije mijenjan, no uređenje interijera s nešto širim tragom kotača (+17 mm sprijeda i +32 mm straga) donosi povećanje ponude prostora. Ponuda prostora u prtljažniku je narasla za 40 l, odnosno sada iznosi 380 dm3, ili najvećih 1318 dm3 preklapanjem djeljivog naslona stražnje klupe (podaci za hatchback izvedbu).

3253
Kupce novog cee'd će u unutrašnjosti dočekati i veća kvaliteta upotrijebljenih materijala i izrade, kao i bogatija standardna i opcijska oprema, sigurnosna i ona koju nazivamo infotainmentom. U Kiji smatraju kako će novi cee'd s lakoćom doseći maksimalni rezultat od 5 zvjezdica na EuroNCAP testu, a tome će pripomoći i cijela abeceda standardnih te opcijskih pomoćnih sustava aktivne i pasivne sigurnosti te znatno čvršća konstrukcija automobila.

Također, u Kiji napominju kako je uređenje interijera znatno poboljšano, što se prvenstveno odnosi na vozačevo okruženje, odnosno na ergonomičnost upravljanja i korištenja vozila. Drugim riječima, pazilo se na svaki detalj koji će ovaj model pomaknuti prema konkurentima iz tzv. near-premium segmenta koji je kijinim stručnjacima bio cilj.

Poboljšanju ukupnog dojma svakako će pripomoći i prošireni popis dostupnih presvlaka, ukrasnih detalja i sl. Recimo i kako će novi cee'd biti dostupan s deset različitih boja eksterijera (pet novih), a dostupni će biti 15, 16, 17 i 18-colni naplaci, ovisno o izvedbi i paketu opreme.

Novi će cee'd (kako na kojem tržištu) biti dostupan s nekoliko benzinskih i dieselskih motora koji će u odnosu na prethodnika ponuditi povećanje ekonomičnosti i bolje performanse.

3253
Benzinsku će ponudu tako činiti 1.4 MPI i 1.6 GDI motori snage od 100 i 135 KS, a pojedina će tržišta dobiti i 1.6 MPI sa 130 KS. Ljubitelji diesela će moći izabrati između 1.4 VGT snage od 90 KS i 1.6 VGT koji će biti dostupan u izvedbama snage od 110 i 128 KS.

Svi će motori standardno biti upareni sa 6-stupanjskim ručnim, a pojedini i sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem, dok će 1.6 GDI biti moguće naručiti i s novim kijinim 6-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke.

Novi će cee'd biti moguće opremiti s tzv. EcoDynamics tehonologijama namijenjenim dodatnom povećanju ekonomičnosti kijinih automobila. Riječ je o rješenjima koja će biti dostupna s dieselskim i benzinskim modelima s ručnim mjenjačima, a uključivat će sustav Stop & Start, gume s niskim otporom kotrljanju i sustav nadzora rada alternatora (Alternator management system - AMS).

Zahvaljujući povećanoj torzijskoj krutosti šasije (45% kruća od prethodnika), unaprijeđenom kočničkom i upravljačkom sustavu, širem tragu kotača, Multilinku straga te mnogim drugim izmjenama, u Kiji tvrde kako su vozne sposobnosti novog cee'da usporedive s vodećim modelima u ovom segmentu iz tzv. near-premium razreda.

Novi cee'd će se proizvoditi u kijinoj tvornici u Žilini, u Slovačkoj, a njegova prodaja na europskim tržištima samo što nije započela. Prvo stiže hatchback, a karavan se očekuje u drugoj polovini godine. Snažni aduti bi i dalje trebala biti konkurenta cijena te 7-godišnje jamstvo.

GALERIJA: Kia cee'd

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing