Jeep Renegade 1.6 MultiJet FWD Limited

27. svibnja 2015.
Test - Jeep Renegade 1.6 MultiJet FWD Limited
tekst: AUTONET  foto: AUTONET, Saša Lisjak 

Velik korak, malog SUV-a

Talijanski je dizajn nenadmašan i nekako nam izgleda da je legendarnoj ikoni off-roada upravo to nedostajalo da dostigne vrh svoje kategorije. Testirani Renegade pripada sredini ponude te nudi solidnu opremu, vrhunski izgled i štedljiv dieselski motor
6922
Dolaskom Renegadea mnogi su od nas pomislili kako je na scenu konačno stupila karika koja je u svijetu automobila za slobodno vrijeme cijelo vrijeme nedostajala. I, bili smo u pravu jer automobili u ovoj klasi svoju popularnost mogu zahvaliti porastu slobodnog i aktivnog stila života suvremenih ljudi, koji u prirodi ili nekoj rekreaciji pronalaze odušak od stresnog života svakodnevice.

Suvremeni SUV automobili prečesto su kombinacija platforme kompaktnog modela koji se kotrlja na prevelikim kotačima i ne nudi konkretne osobine ni terenca ni kompakta. Od prvih je bitno manje sposoban, a od drugih skuplji te nedovoljno praktičan u gradskim gužvama. Iz tih razloga SUV svoju popularnost pronalazi u ljudskom neznanju i mladim mamama iz predgrađa, no dolaskom Renegadea, tome je došao kraj.

Na našem je tržištu, u ponudi zastupništva Autocommerce Hrvatska, trenutno dostupno ukupno osam izvedbi Jeepa Renegade. One su podijeljene na tri paketa opreme (Longitude, Trailhawk i Limited), a obuhvaćaju izvedbe s pogonom na prednje i sva četiri kotača. Nadalje, dostupan je benzinski motor 1.4 (140 KS) te dieseli 1.6 (120 KS) i 2.0 (140 i 170 KS). Konačno, moguć je izbor ručnih ili automatskih mjenjača. Ponuda kreće s Renegadeom 1.4 Turbo MultiAir FWD Longitude (189.308 Kn), a završava na prestižnoj izvedbi 2.0 MultiJet 4WD Trailhawak s autom. mjenjačem, vrijednoj 294.479 Kn.

U teoriji...


6922
Vanjština je naravno prva koja će privući velik broj ljudi, a tu je Renegade nenadmašan. U konačnici, od dizajnera je i zatraženo da stvore potpuno novi SUV koji će simbolizirati dizajn Jeepa jer je prvi model marke koji ulazi na tržište malenih SUV vozila u više od 100 regija diljem svijeta. I na kraju, uvjet je bio da Renegade pruži osjećaj slobode i "otvorenosti" koji datira od samih korijena, 1941. godine i modela Willys MB, a koji je i danas prisutan s modelom Wrangler.

Prepoznatljiva robusnost prednjeg kraja donekle je "smirena" bočnom linijom koja oduševljava jednostavnim izričajem dok je stražnji kraj dovoljno moderan i upečatljiv i čini Renegade sportski kompaktnim i ne predimenzioniranim. Dug je 4236 mm, širok 1805 mm i visok 1667 mm, a međuosovinski razmak mu iznosi 2570 mm. Iako kompaktan, nudi i više nego dovoljno unutarnjeg prostora. Prtljažnik ima obujam koji varira od 351 do 1297 litara, a koliko su ljudi u Jeepu bili predani ovom poslu dokazuju i oblikom i kvalitetom čitave unutrašnjosti.

6922
Armaturna je ploča izvedena precizno i vrlo kvalitetno te doista može posramiti ostale konkurente, kako oblikom, tako i kvalitetom. Da, možda se nekome čini prejednostavna, ali to je Jeep, a i jednostavnost je ponekad iznimno poželjna. Također, u unutrašnjosti testirani automobil nudi napredne detalje opreme kao što uključuje sustav UConnect sa 7 inčnim višenamjenskim zaslonom i Bluetooth sustavom telefoniranja dok su sigurnost i zaštita putnika također prednjačili u razvoju novog Renegadea.

To uključuje 6 zračnih jastuka u osnovnoj opremi, ESP s elektroničkim sustavom za zaštitu od prevrtanja (ERM), sustav za sprečavanje udaraca sprijeda Warning-Plus, sustav za upozorenje u slučaju napuštanja prometne trake... Od dodatne je opreme testirani automobil imao tek 18-colne lijevane naplatke i dvobojnu karoseriju (bijelu s crnim krovom) što s osnovnih 206.047 cijenu podiže na 212.887 Kn.

U praksi...


6922
Jeep nam je ponudio automobil koji doista na najbolji mogući način kombinira kvalitete kompakta i upotrebljivost terenskog automobila, dakle upravo ono što je nedostajalo. Tako je nastao Renegade, automobil koji već na prvi pogled odaje svoje podrijetlo. Svoju trenutnu popularnost ovaj model zaslužuje bez pogovora, a opremljen je tehnološki iznimno naprednim pogonom (testirani automobil je ipak samo 4x2), vrhunskim motorom, velikom dozom praktičnosti i dizajnom koji je spreman pokoriti tržište i konkurenciju.

Pod prednjim poklopcem Renegadea svoj je radni prostor pronašao 1.6 MultiJet II sa 120 KS koji nudi okretni moment od 320 Nm (najveći u klasi) pri niskih 1750 o/min. Od prvog prijeđenog kilometra ne ostavlja sumnju da je riječ o dovoljno potentnom stroju, sasvim dostatnim za gotovo tonu i pol težak automobil. Naravno, njegova najveća vrijednost je potrošnja, a u konačnici i cijena. Za one željne brže vožnje Jeep u ponudi ima i snažnije benzinske i dieselske motore. No, mislimo da je ovo ipak prava mjera za one koji žele automobil moćnog izgleda, niske potrošnje i sasvim razumne cijene.

6922
Vozne osobine su karakteristične za jedan ovakav SUV, dovoljno je dinamičan i stabilan, zavoje savladava s lakoćom, no primjetna su naginjanja u zavojima. Za vrijeme testiranja, što možete vidjeti i na fotografijama, snijeg je prekrio Zagreb i tada smo malo zavapili za pogonom 4x4 jer mišljenje je da bi uz dobre terenske gume ovaj automobil porazio i razvikanije konkurente koji se hvale iznimnim terenskim mogućnostima. No, i ovako opremljen čvrsto leži na cesti, a ovjes je dobro prilagođen pa ipak nije pretvrd na lošim podlogama.

Potrošnja se u normalnim uvjetima može držati na oko 6,5 litara, što je s obzirom na težinu te kutijast dizajn i više no zadovoljavajuće. Uz sve to Renegade pruža osjećaj visoke sigurnosti i vožnje pravog Jeepa.

I na kraju...


Paket opreme Limited, kojim je bio opremljen testni model, također nudi sve što trebamo u svakodnevnom životu i to prema cijeni koja malo prelazi 200 tisuća kuna. Zvuči odlično, naravno ovaj iznos nije malen, ali za njega iz Italije dolazi automobil pred kojim se ostali konkurenti uistinu mogu sakriti. Jeep, koji je i s Grand Cherokeejem napravio dobar posao, s Renegadeom također ima ponudu kojoj je teško odoljeti. Automobil je to koji nudi gotovo sve, koji je iskoristiv u svim situacijama i to prema cijeni koja vas neće dovesti na prosjački štap. Pogon 4x4 vam ostavljamo na izbor, a za kraj ostavljamo podatak i o primamljivih pet godina jamstva.

---

Pogledajte i izvještaj s nacionalne prezentacije Jeepa Renegade.
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn +- Sigurnost ++
Oprema +- Ergonomija +- Prostranost ++
Ovjes +- Motor ++ Mjenjač +-
Performanse ++ Potrošnja goriva ++ Cijena ++
GALERIJA: Jeep Renegade 1.6 MultiJet FWD Limited

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing