Frankfurt 2007.

16. rujna 2007.
Saloni - Frankfurt 2007.
piše: Hrvoje Gattin  foto: AutoNet 

2012. kuca na vrata!

Iako je za ovogodišnji IAA pripremljeno čak 88 svjetskih premijera, pažnja javnosti skrenula je u drugom pravcu. Naglasak je bio na ekologiji o kojoj je gotovo svaki proizvođač imao nešto za reći
210
Kao što to biva na svakom velikom salonu automobila, tako ni u Frankfurtu ove godine nije nedostajalo blještavila i svjetala ogromnih reflektora. Doduše, možemo reći kako se sav taj glamur malo stišao tijekom posljednjih nekoliko godina, no uzbuđenja nikada nema premalo. Ovogodišnji je, 62. po redu, IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) u Frankfurtu predstavio više od 260 novih proizvoda, među proizvođačima automobila 128 inovacija te 88 svjetskih premijera. I doista, novosti je bilo mnogo, čemu je možda najbolji dokaz šira lista Europskog izbora za automobil godine koja sadrži 33 modela. Dakako, gotovo sve novo smo već vidjeli i, u dobrome dijelu, predstavili na našim stranicama. No, trebalo je otići u Frankfurt i na svoje se oči uvjeriti.

Vjerojatno ne postoji čovjek u Europi, ako već ne i na kugli zemaljskoj, koji je iole zainteresiran za automobile (ili politiku), a da nije čuo za famoznu odluku Europske unije da do 2012. godine ograniči emisiju ugljičnog dioksida za osobna vozila na 120 grama po kilometru. Da ne ulazimo previše u priču, ta je odluka zapravo rezultat neuspjeha Europske komisije koja je još 1995. predložila, kasnije prihvaćenu, strategiju smanjenja emisije štetnih plinova. Ta se strategija sastojala od tri segmenta, a prvi od njih je podrazumijevao da europski, japanski i južnokorejski proizvođači automobila trebaju dobrovoljno smanjiti emisiju CO2 na 140 g/km do 2008. Naime, u razdoblju od 1995. i 2004. došlo je do smanjenja emisije s prosječnih 186 na 163 g/km što, očito, nije ostavilo dovoljno "prostora" da bi se tijekom slijedećih osam godina ostvarilo traženih 120 grama. Pa ipak, ovogodišnji je IAA bio možda i prvi veliki europski salon automobila na kojem su automobili koji nemilice troše gorivo bili stavljeni u drugi plan. Čak su i neki, tradicionalno veoma "gladni", modeli predstavljeni u hibridnim verzijama.

210
Pobuna značajnih proizvođača

No, buka se tu nije stišala. Već kada je Europska komisija odlučila kako do 2012. treba smanjiti emisiju CO2 za osobna vozila na 120 g/km (160 g/km do 2015. za teretna vozila), mnogi su stali na suprotnu stranu. Naime, još je u kolovozu šest članica EU (zemlje istočne Europe) odlučilo podnijeti tužbu na odluku Europske komisije vezanu uz smanjenje dozvoljenih emisija štetnih plinova. U svijetu automobila među prvima se protiv novih pravila podigao Porsche. Naime, ovaj je proizvođač luksuznih sportskih automobila najavio kako postoji mogućnost podizanja tužbe, ako EU nastavi s pritiskom.

210
Prvi čovjek Porschea, Wendelin Wiedeking je izjavio da preporučena ograničenja smatra "u potpunosti naivnima". Wiedeking je pojasnio kako zahtjevi za određenom razinom emisije mogu isključivo biti primijenjeni u okvirima određenog automobilskog segmenta, a ne kao prosječna vrijednost za cjelokupnu gamu modela nekog proizvođača. Uostalom, takav je stav i više nego li razumljiv uzmemo li u obzir da automobili iz porscheovog programa u prosjeku imaju emisjiju CO2 od 289 g/km. Pa ipak, a kako je pojašnjeno prilikom posjeta greenpeace-ovaca porscheovoj tvornici u Zuffenhausenu, "Porsche sudjeluje u ukupnoj emisiji CO2 osobnih vozila s manje od 0,1 posto, njihovi automobili imaju najmanju emisiju CO2 po jednoj konjskoj snazi, a u planu je i smanjivanje emisije CO2 za više od 20 posto do 2012. godine". Ipak, aktivisti Greenpeacea su ostali neumoljivi, nazvavši Porsche "Klimatskim svinjama".

Prebacimo se malo na Daleki istok. Toyotin menadžer Mike Hawes je izjavio kako je njihov plan, kao i ostalih članova Japanskog udruženja proizvođača automobila, dobrovoljno ostvariti emisiju CO2 od 140 g/km do 2009. No, Hawes je izjavio i kako će ostvarivanje razine od 120 g/km do 2012. biti teško izvedivo. Sergio Marchionne, prvi čovjek Grupe Fiat, je u Frankfurtu izjavio kako predviđeni deadline za 2012. nije ostvariv. I tako, da ne nabrajamo dalje, primjera ima još mnogo, a dolaze iz usta ljudi koji doista mnogo znače u svijetu automobila. Za kraj spomenimo tek podatak da osobna vozila, na svjetskoj razini, sudjeluju u ukupnoj emisiji štetnih plinova s nekih 3 posto. Draga naša teška industrijo...

210
No, dobro, a što zapravo ima novoga?

Kao što već i sami pretpostavljate, među mnogobrojnim novostima ovogodišnjeg salona IAA u Frankfurtu ogroman su dio izložaka predstavljala "ekološki osviještena" vozila. Gotovo svaki je proizvođač imao nešto za reći na tu temu, uz poseban naglasak na tehnologiju koja je trenutno očito najprimjenjivija - hibride. Tako je i cilj velike većine proizvođača na ovogodišnjem IAA bio predstaviti vozila u čijim motorima izgara manje goriva. Možda je, prema našem mišljenju, i najveći doprinos u tom smjeru došao od strane uobičajenog i dobro nam poznatog Otto-motora, no ovoga puta s malim obujmom, turbopunjačem i velikom snagom. Nekoliko automobila s takvim pogonima već smo imali prilike testirati (Peugeot 207 RC ili Opel Corsa OPC), no ideja je otišla kudikamo dalje od donedavno jedva dostižnih 100 KS/l.

210
Tako je za ovogodišnji frankfurtski salon proizvođač dijelova za motore, stuttgartska tvrtka Mahle, predstavila svoj novi downsizing projekt. Riječ je o 1,2-litrenom 3-cilindričnom benzinskom motoru koji razvija oko 200 KS i koji bi bio namijenjen automobilima poput mercedesove nove C klase. Mahle je u projekt smanjenja potrošnje goriva ušao uz pomoć dva turbopunjača (razvijeni su u britanskom odjelu ove tvrtke, nekadašnjem Cosworthu) i posebno lagane konstrukcije gotovo svake komponente. Također, Mahle najavljuje prototip 2-cilindričnog motora namijenjenog japanskim miniautomobilima te 2,4-litrenog V6 za europske limuzine iz viših segmenata.

Ideja ugradnje malih motora relativno velikih snaga u punom je zamahu. Renault je predstavio 1,5 i 1,6-litrene pogone za treću generaciju Lagune, a i Fiat razvija motor obujma od 900 kubičnih centimetara. A, ovo je tek vrh cijele priče. I mnogi drugi proizvođači kreću u smjeru tog, za nas veoma pametnog, načina smanjenja potrošnje goriva. Valeo, još jedan poznati proizvođač automobilskih dijelova, najavljuje motor bez bregastih vratila. Srećom, netko se očito sjetio da tehnologija Formule 1 nebi trebala biti bačena u vjetar...

210
Proizvođači i njihovi izlošci

Dakako, uz uobičajeno bogat foto album te kratke opise najznačajnijih noviteta u nastavku ovog teksta, nije nam cilj navoditi sve novo što smo imali prilike vidjeti u Frankfurtu. Ipak, izdvojit ćemo nekoliko zanimljivosti. Mercedes-Benz, BMW i Audi su predstavili modele s hibridnim tehnologijama putem benzinsko ili dieselsko-električnog pogona, stop-start sustavima te sustavima regenerativnog kočenja. BMW je, očekivano, još više razvio svoju paletu modela pokretanih vodikom. Čak je i ranije spomenuti Porsche dao svoj udio u cijeloj ovoj priči. Predstavljen je hibridni SUV Cayenne s benzinsko-električnim pogonom.

Njemački su proizvođači, vjerojatno štiteći status svoje države kao ekonomske i industrijske predvodnice Unije, predstavili još mnogo drugih rješenja usmjerenih k štednji goriva i smanjenju emisije štetnih plinova. Volkswagen, Ford i Opel su prikazali modele označene nazivima koji brzo podsijećaju kako se radi o ekološki naprednim vozilima. Ford u budućnost gleda sa štedljivim dieselskim modelima nazvanim ECOnetic, dok je Opel predstavio naziv ecoFLEX, namijenjen svojim modelima s niskom emisijom. Volkswagen je liniji BlueMotion sada dodao i Golf.

210
U vremenima kada sve više proizvođača automobila dolazi u Kinu s planovima za izgradnju tvornica, od kojih su neke modernije čak i od matičnih, europskih, Kinezi se polako probijaju na tržište Starog kontinenta. Tako je veliku paniku, koja se na kraju ipak donekle stišala, podigao nastup zastupništva China Automobile Detschland. Naime, oni su za IAA pripremili jedan miniautomobil i dva SUV-a. To, samo prema sebi, nebi bilo ništa odveć neobično ili neprimjereno da se ne radi o besramnim kopijama nekih dobro nam znanih automobila. Početak prodaje sva tri "Kineza" u Njemačkoj kreće nakon zatvaranja ovog salona, a predvodnik priče svakako će biti Shuanghuan CEO, prilično doslovna kopija BMW-ovog X5 koja se već prodaje u Italiji, uz cijenu od 25.000 Eura. U ponudi je i mikroautomobil Noble, kopija smartovog modela ForTwo, koji se od svog izvornika razlikuje tek prema četiri ugrađena sjedala. Cijena će mu u Njemačkoj iznositi 7.000 Eura. Konačno, jedini proizvod tvrtke Jonway Automobile te ujedno i model čiju sliku donosimo u našem foto albumu, jest UFO. Riječ je o SUV-u srednje klase koji malo i previše podsijeća na drugu generaciju Toyote RAV4. Cijena? Tek 15.000 europskih zelembaća.

Autoindustrija je još jednom, no ovoga puta možda i više nego li ikada, pokazala kako su politika i proizvodnja osobnih vozila neminovno i čvrsto povezane discipline. Uostalom, kako i nebi bile kada je najlakše udariti po džepu običnih smrtnika, koji samo žele voziti novi i lijepi auto. I to, budimo iskreni, svi jako želimo. Za utjehu svima kojima, kao i nama, već ide para na uši od raznoraznih ekoloških filozofiranja, ostaje frankfurtska premijera jednog doista lijepog automobila koji nam je pokazao kako je ljubav spram vožnje još uvijek daleko od izumiranja. Pogađate li? Dakako, riječ je o Ferrariu 430 Scuderia kojeg je otkrio osobno glavni promotor ove tvrtke. Hvala ti Michael.

Međunarodni salon automobila IAA Frankfurt 2007. svoja je vrata novinarima otvorio 11. i 12. rujna, a za javnost je otvoren od 15. do 23. rujna. Cijena ulaznice iznosi 13 Eur (15 Eur vikendom). Radno vrijeme je od 09 do 19h.
Službene stranice međunarodnog salona automobila u Frankfurtu: www.iaa.de


Ukratko o najznačajnijim novitetima...



210
Audi A4

Audi će A4 ponuditi s pet motora, nekoliko razina opremljenosti, zanimljivim izborom mjenjača te prednjim ili quattro pogonom. Novi A4 koristi elemente i tehnologije preuzete izravno iz modela više klase. Na ovaj način Audi još jednom potvrđuje svoj vrlo poznati i često spominjani slogan Napredak kroz tehniku. Prvi primjerci će biti isporučeni krajem studenog ove godine, a očekivana cijena na domicilnom tržištu je od oko 26.000 Eura.

Za lansiranje novog modela A4, Audi je predvidio pet motora, dva benzinska i tri TDI. Svi koriste tehnologiju izravnog ubrizgavanja goriva, a dva 4-cilindrična i V6 TDI su s turbopunjačima. Ulazni benzinski motor je 1.8 TFSI, dok je 3.2 FSI član audijeve obitelji ultra modernih V6 motora i najjači u ponudi novoga A4. Razvija 265 KS i 330 Nm najvećeg momenta u rasponu od 3000 do 5000 o/min. Potrošnja je za 1,2 l/100 km niža nego kod 10 KS slabijeg motora odlazeće generacije.

Svi modeli s ručnim mjenjačem imaju indikator stupnja prijenosa integriran u zaslon Driver Information System. Osim što pokazuje u kojem se stupnju mjenjač nalazi, informira koji bi stupanj prijenosa smanjio potrošnju goriva. Modeli 3.2 FSI i 3.0 TDI serijski su opremljeni novom generacijom quattro pogona s 40 posto momenta na prednjim i 60 posto na stražnjim kotačima.

210
Ford Kuga

Potpuno novi model Ford Kuga kreće u proizvodnju početkom 2008. godine u njemačkoj tvornici Saarlouis. Njegovo tržišno predstavljanje u Europi očekuje se u proljeće 2008. godine. "Predstavljanjem Ford Kuge održavamo obećanje iz Pariza 2006. da ćemo razviti atraktivan novi model temeljen na fantastičnom konceptu iosis X za manje od dvije godine", rekao je John Fleming, Predsjednik i CEO, Ford Europe. Dizajneri su primijenili svoj uzbudljivi kinetički dizajn kako bi fordovoj ponudi dodali kompaktan i naočit novi 4x4 crossover.

Novi je model razvijen na fordovoj C platformi na kojoj se temelji C-Max i nagrađivani S-Max. Na vanjski su izgled automobila uvelike utjecali konceptni Iosis X koji je prošle godine predstavljen u Parizu te je ovo ujedno i posljednji korak u razvoju fordove dizajnerske filozofije kinetičkog dizajna. Posljednja hibridna tehnologija Plavog ovala će stići i do konačne proizvodne verzije te će time Kuga postati prvi hibridni Ford u Europi.

210
Jaguar XF

XF ulazi na mjesto koje je dugo vremena bilo zauzeto jaguarovim limuzinama srednje veličine poput originalne XJ Serije 1, automobila manjeg od današnjeg XJ. No, za razliku od mnogih limuzina u D/E premium klasi, XF pomiče uvriježene granice three box stila i kreira limuzinu s četvorim vratima i pet sjedala, ali coupéovskim linijama. Jaguarov novi dizajnerski izraz, koji je debitirao s novim XK, prvi puta je primijenjen na limuzini.

Novi XF će biti dostupan s četiri motora: 2,7-litrenim V6 turbodieselom i V6 benzincem obujma od tri litre, 4,2-litrenim atmosferskim V8, te 4,2-litrenim turbo V8. Oba V6 motora ponuđena su kod Luxury i Premium Luxury modela, dok će atmosferski V8 biti dostupan samo uz razinu opremljenosti Premium Luxury. Karakteristike turbodieselskog V6 uključuju najnoviju generaciju izravnog ubrizgavanja goriva Common Rail s piezoelektričnim brizgaljkama. Ispušni sustav V8 motora je također kompletno prerađen kako bi ostao tih pri srednjim brzinama, ali i dao prodoran zvuk grmljavine moćnog V8 pogona pri jakom ubrzanju. U atmosferskoj verziji razvija 298 KS, a u turbo izvedbi 416 KS.

Automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa poznat je kao jedan od najboljih na svijetu i već dokazan u drugim jaguarovim modelima. Koristi se na svim izvedbama novog XF-a i nema mogućnosti odabira ručnog mjenjača. Zanimljivo je spomenuti da je XF SV8 jedini auto u svojoj klasi s 20-colnim kotačima u serijskoj opremi. Jaguar XF se, ovisno o tržištu, već može naručiti. Prvi primjerci će kupcima biti isporučeni u ožujku 2008. godine.

210
Mazda6

Jedna od najznačajnijih svjetskih premijera na ovogodišnjem salonu IAA u Frankfurtu svakako je bila i mazdina limuzina iz D segmenta, druga generacija Mazde6. Nova "šestica" zasigurno će pomoći Mazdi u nastojanju da vrati poziciju najprodavanije japanske marke u Europi. Druga generacija je za 65 mm dulja od prethodnice kako bi se osiguralo više mjesta u unutrašnjosti i prtljažniku, ali i ostvarila još bolja aerodinamika (sada 0,27). Naglašen sportski izgled nove Mazde6 posebno pojačavaju istaknuti rubovi prednjih blatobrana. Kao i do sada, Mazda će model 6 ponuditi u tri karoserijske izvedbe, kao limuzinu, limuzinu s podiznim vratima prtljažnika te kao karavan.

Novost u ponudi pogonskih strojeva predstavlja 2,5-litreni benzinski motor (170 KS) razvijen iz prethodnog 2,3-litrenog. U ponudi su i 1.8 (120 KS) te 2.0 (147 KS) benzinci kao i poznati 2-litreni turbodiesel sa 143 KS. Aktivnu sigurnost osiguravaju posljednje generacije sustava ABS, DSC, TCS i BAS, a u Mazdi posebno naglašavaju kako zaustavni put na suhoj podlozi s brzine od 100 km/h iznosi 39 m. Aktivnoj sigurnosti i dobrim voznim svojstvima doprinose i višedjelna prostorna stražnja osovina te unaprijeđeni prednji ovjes nove Mazde6.

Elektronički sustav CF-Net predstavlja skup prekidača smještenih na upravljaču pomoću kojih je moguće nadzirati rad audio uređaja, klime, sustava navigacije i putnog računala. Ljubitelje kvalitetnog zvuka ponovno će obradovati Bose s osam zvučnika i integriranih Bluetooth sustavom.

210
Opel Agila B

Nova Agila donosi više prostora od prethodnice, ali i puno dinamičniji dizajn. Povećanje dimenzija, i to vrlo primjetno, nije moglo biti zaobiđeno, ali je Agila ostala u kategoriji gradskog automobila. Preko 440.000 primjeraka Agile prodano je tijekom sedam godina i mnogi vlasnici sigurno s nestrpljenjem očekuju u potpunosti novi model.

Dva benzinska motora imat će premijeru u Opel Agili. Radi se o suzukijevim motorima s aluminijskom glavom i blokom motora, te dvije bregaste osovine. Ulazni motor je litreni 3-cilindraš s četiri ventila po cilindru. Motor razvija sasvim solidnih 65 KS omogućavajući najveću brzinu od 160 km/h. Veći benzinac ima četiri cilindra i za gradski auto respektabilnih 86 KS. U kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem do 100 km/h ubrza za manje od 12 sekundi i postiže 174 km/h. Uz ovaj motor moći će se dobiti i automatski mjenjač s četiri stupnja prijenosa što je vrlo primamljiva opcija za gradske uvjete vožnje.

Teško je zamisliti neki novi model koji ne bi bilo moguće kupiti i s dieselskim motorom. Razvijen od strane GM Powertraina u Agilu će se ugrađivati 1,3-litreni Common Rail već poznat iz Corse i Astre. U Agili razvija 75 KS i troši ispod, prema tvorničkim podacima, pet litara na svakih 100 kilometara. Najavljena je emisija CO2 s vrijednošću ispod 130 g/km. Osim živahnih motora agilnost Agili priskrbljuje i podvozje koje će ujedno biti i dovoljno robusno za gradske izazove. Ovisno o tržištu Agila će biti opremljena i ESP-om i zračnim zavjesama. Kontrola trakcije se može isključiti.

210
Peugeot 308

Cilj projekta T7 bio je podići najbolje osobine 307-ice na višu razinu. Model 308 napravljen je na platformi 307 i na temeljima njegove arhitekture oko koje su se radile sve nove studije. Počeci radova oko stila buduće 308-ice krenuli su još krajem 2003. godine zajedno s konceptinim 907 otkrivenim 2005. u Parizu. Sprijeda je 308 pravi predstavnik peugeotove obitelji i jedna dobro usklađena kompilacija elemenata 207 i 407. Posebno se ističu velik otvor za dovod zraka uveden na modelu 407.

Peugeot 308 će prema izboru motora i mjenača biti na raspolaganju u 10 različitih izvedbi, a odmah nakon svjetske premijere u njih četiri, dok će se na ostale morati pričekati kraće vrijeme. U ponudi će biti tri benzinska motora razvijena u suradnji grupacije PSA i BMW-a, te tri HDi motora. Odmah će se moći kupiti 1,6-litreni VT-i sa 120 KS povezan s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem i 1,6-litreni THP sa 150 KS, također povezan s ručnim mjenjačem. Ovi motori će se ubrzo moći dobiti i s 4-stupanjskom automatikom, kao i temeljni benzinac 1.4 VT-i, s ručnim mjenjačem. Zanimljivo je spomenuti kako Peugeot uz benzinske motore ne predviđa ručni mjenjač sa 6 stupneva prijenosa.

Nešto je drugačija situacija s ponudom HDi motora. Odmah po lansiranju bit će dostupna snažnija izvedba 1,6-litrenog HDi motora sa 110 KS i ručnim 5-stupanjskim mjenjačem te dvolitreni HDi sa 136 KS i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. U planu su slabiji 1.6 HDI s 90 KS s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, snažniji 1.6 HDi povezan s ručnim elektronički kontroliranim 6-stupanjskim mjenjačem te dvolitreni sa 6-stupanjskom automatikom. Ulazni HDi ima turbopunjač fiksne geometrije i pri prosječnoj potrošnji ispušta 120 g/km CO2. Za proizvodnju 308 su odabrane tvornice u Sochauxu i Mulhouseu.

210
Renault Laguna III

Laguna lll donosi novi dizajn, koji je više evolucija postojećeg nego radikalni pomak kao što je bio slučaj na prijelazu s prve na drugu generaciju. Auto je zadržao spoj naglašene dinamičnosti s vrlo primjetnom elegancijom i već izgledom obećava dosta zadovoljstava u vožnji. Renault je istovremeno predstavio limuzinu i karavan koji se zove Sport Tourer i dulji je za 110 mm uz zadržavanje istog međuosovinskog razmaka. Obujam prtljažnika kod Lagune Sport Tourer je od 501 do 1593 litre. Obje karoserijske izvedbe su vizualno izvrsno uravnotežene. Limuzina ima stražnja svjetla s LED diodama za prepoznatljiv noćni potpis. Ovisno o motoru i opremi Laguna lll dolazi s kotačima od 16 do 18 cola.

Nova Laguna od samog početka dolazi s velikim izborom motora, a temelj su ipak turbodieseli. Uz serijski ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa uz neke motore je moguće dobiti i automatski prijenos. Ponuda benzinaca obuhvaća dvolitreni atmosferski motor sa 140 KS i turbo sa 170 KS povezan s proaktivnim automatskim 6-stupanjskim mjenjačem. Ulazni motor će biti 1,6-litreni sa 110 KS i 151 Nm, niskom potrošnjom i malim troškovima održavanja. Na vrhu ponude će biti novorazvijeni Alijansin V6, ali ne na samom početku prodaje. U ponudi dCi motora su 1,5-litreni te tri izvedbe 2-litrenog.

Umjesto teškog i manje ekonomičnog 1,9-litrenog dCi motora Renault je Lagunu odlučio ponuditi s motorom 1.5 dCi snage od 110 KS, još jednom ilustrirajući razvoj tzv. downsizinga. Ovako motorizirana Laguna lll imat će vrlo važnu ulogu u renaultovom Eco2 programu zaštite okoliša. Veći, 2.0 dCi dolazi s tri razine snage motora: 130, 150 i 175 KS ili 320, 340 i 380 Nm. Motori su dostupni s filterom čestica i pružaju kontinuirano ubrzanje do 5200 o/min. Izvedba sa 150 KS bit će dostupna s proaktivnim automatskim mjenjačem. Ovaj mjenjač je razvijen u suradnji s japanskim partnerom Jacto i ponuđen je primjerno u novom Scénicu krajem 2006. i potom u Espaceu početkom ove godine. Prvi stupanj prijenosa je 18% kraći, a šesti sedam posto duži od prethodne 5-stupanjske automatike. U europske prodajne salone Laguna lll dolazi 12. listopada.

210
Volkswagen Tiguan

Izgled Tiguana, posebno prednji kraj, inspiriran je studijskim modelom Concept A, crossoverom između coupea i SUV-a. U Volkswagenu tvrde kako je Tiguan posebno namijenjen vozačima željnima gradskog automobila s respektabilnim voznim svojstvima i u off-road uvjetima. Kada stigne na tržište glavnu konkurenciju će mu činiti automobili poput Honde CR-V ili Toyote RAV-4. Kupci će moći izabrati između ukupno pet motora od kojih je svaki opremljen turbopunjačem. Riječ je o TSI i TDI motorima, a u VW-u su se odlučili upotrijebiti motore s turbopunjačima jer oni značajno smanjuju potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova te istovremeno povećavaju performanse.

U ponudi će biti tri benzinska TSI i dva dieselska TDI pogona. Dieselski motori, oba obujma od 2,0 litre, razvijaju snagu od 140 i 170 KS te najveći okretni moment od 320 i 350 Nm već pri 1750 o/min. Oba TDI motora već sada zadovoljavaju Euro 5 norme koje će na snagu stupiti 2009. TSI benzinci, sva tri obujma od 1,4 l, s izravnim ubrizgavanjem goriva razvijaju snagu od 150, 170 i 200 KS. Najveći okretni moment ovih motora je 240 Nm pri 1750 o/min za slabiji te 280 Nm pri 1800 Nm za dva snažnija.

Pogon na sva četiri kotača je dio standardne opreme, a u Tiguanu će se moći smjestiti petoro putnika. Dolazak na tržište se očekuje krajem ove godine, dok bi se početna cijena trebala kretati oko 24.000 Eura.
GALERIJA: Frankfurt 2007.

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing