Predstavljen novi Ford Focus

Predstavljen novi Ford Focus

Ford je predstavio novu generaciju svog najpopularnijeg modela koji će se moći podičiti modernijim dizajnom, manjom masom, naprednijom opremom te novim benzinskim i dizelskim motorima. Također, novi će Focus biti dostupan kao hatchback, limuzina, karavan i crossover, dakako ovisno od tržišta do tržišta. Isporuke na europskim tržištima kreću od rujna.

U Fordu novi Focus nazivaju "najpotpunijim i tehnički najkompetentnijim Focusom do sada", a na prvu kupci će primijetiti moderniji i aerodinamičniji dizajn što će se pozitivno odraziti na ekonomičnost vozila te kvalitetnije materijale i izradu. Također, putnička kabina će biti prostranija, a vozačevo okruženje ergonomičnije.

Međuosovinski razmak je produljen za 53 mm, prevjesi su skraćeni stoga novi Focus vizualno djeluje nešto manjim, a nova je C2 platforma zaslužna i za smanjenje mase za otprilike 90-ak kilograma. Kupcima će biti na raspolaganju 13 boja eksterijera, a svaki paket opreme će nositi svoje posebnosti u vidu raznih ukrasa, napataka i sličnih detalja. Između ostalog svakako vrijedi istaknuti sportski ST Line i premium paket opreme Vignale.

Interijer je jednostavniji i moderniji s manje prekidača i višom razinom ergonomije. Prema navodima proizvođača kabina je prostranija, a materijali i završna obrada kvalitetniji. Nadalje, novi će se Focus moći pohvaliti bogatijom opremom općenito, a naglasak će biti na novom infotainmentu i naprednijoj sigurnosnoj opremi, posebno na raznim sustavima pomoći vozaču.

Primjerice tu je sustav autonomnog upravljanja druge razine, automatski prilagodljiva svjetla, sustav Ford Co-Pilot360 koji objedinjava više različitih sustava koji će povećati sigurnost tijekom vožnje, ali olakšati i svakodnevno upravljanje vozilom prilikom parkiranja i sl. Također, novi će Focus biti prvi fordov model u Europi koji će biti opremljen novim head-up zaslonom, a uz njega tu je i cijeli niz raznih sigurnosnih sustava koji bi uz snažniju konstrukciju (torzijska krutost je povećana za 20%) trebali osigurati odličnu izvedbu na testovima sigurnosti.

Budući vlasnici novog Focusa će moći izabrati između nekoliko EcoBoost benzinskih i EcoBlue dizelskih motora koji zadovoljavaju posljednje Euro 6 emisijske standarde. Ove će motore biti moguće upariti sa 6-stupanjskim ručnim te s novim 8-stupanjskim automatskim mjenjačima.

Ponudu benzinaca će otvoriti 1,0-litreni EcoBoost (107 g/km CO2), a slijedit će ga 1,5-litreni EcoBoost (122 g/km) sa sustavom deaktivacije cilindara. Prvi će biti dostupan u izvedbama snage 85, 100 i 125 KS, a drugi u verzijama snage 150 i 182 KS. Dizelsku će ponudu činiti novi 1.5 EcoBlue (91 g/km CO2) snage 95 i 120 KS (oba najvećeg okretnog momenta od 300 Nm) te 2,0-litreni EcoBlue (112 g/km CO2) snage 150 KS te najvećeg okretnog momenta od 370 Nm.

Na kraju još dodajmo kako će novi Focus na pojedinim tržištima biti dostupan i kao limuzina s petorim vratima te kao karavan. Limuzina je prvenstven namijenjena istočnoj Europi te Kini gdje ovakvi modeli još uvijek uživaju značajnu popularnost. Također, tu je i Focus Active s posebnim dizajnom, dodatnim oblogama lukova blatobrana, višom podnicom i raznim drugim detaljima.

Kasnije će ponuda biti proširena ST i RS verzijama, a vjerojatna je i hibridna izvedba.

1