Pri vrhu smo EU: u Hrvatskoj 445 automobil na 1.000 stanovnika

Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) objavilo je godišnje statistike o automobilima koji se trenutačno nalaze u prometu na području Europske unije, a ono otkriva neke zanimljive podatke
Najnovije izvješće o “Automobilima u upotrebi”, Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), izdano je ovoga tjedna, a donosi podatke o vrsti, količinama i karakteristikama vozila koja se mogu pronaći na cestama Europske unije. Izvješće za 2023. godinu završava s podacima za 2021. godinu, a donosi i neke povijesne usporedbe te detaljne preglede stanja po zemljama. Mi ćemo se osvrnuti na podatke za Hrvatsku.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Prema ovom izvješću, u EU je aktivno nešto više od 286 milijuna vozila, od čega je 249,5 milijuna osobnih automobila, dok ostatak otpada na kamione, kombije i autobuse. U Hrvatskoj je 2021. godine bilo aktivno nešto više od 2 milijuna vozila: 1,79 milijuna automobila, 162.000 kombija, 51.000 kamiona te oko 5.000 autobusa.
Prosječna starost 13 godina
Ono što smo znali i od ranije, jest da smo po godištu automobila ispod prosjeka EU. Dok prosječna starost osobnih automobila na području EU iznosi 12 godina, u Hrvatskoj je to 13,5 godina. Kod lakih gospodarskih vozila bolji smo od prosjeka (11 godina u Hrvatskoj, 12 u EU), kod kamiona smo točno na sredini (14,2 godina u EU, 14,3 u Hrvatskoj), dok su nam autobusi godinu dana mlađi od prosjeka (12,7 godina u EU, 11,7 u Hrvatskoj).
Vrlo smo motorizirani
Dodatnu zanimljivost otkrivaju podaci o motoriziranosti građana, odnosno o broju aktivnih automobila na tisuću stanovnika. Prosjek Europske unije u ovoj je rubrici 567 osobnih automobila na 1.000 stanovnika, dok u Hrvatskoj on iznosi 445. Najviše motorizirani su Italija (672), Poljska (684) i Luksemburg (698). Na začelju te ljestvice nalaze se Rumunjska i Latvija, s 396 i 400 automobila na 1.000 stanovnika.
U Hrvatskoj je među osobnim automobilima najviše dizelaša (55,5%), slijede benzinci (40%), a 3,4% automobila pogonjeno je plinom. U segmentu elektrificiranih automobila ne briljiramo: tek 0,2% je baterijsko električnih, a 0,8% je hibrida. No, ovo su podaci za 2021. godinu – tijekom prošle godine i u nas je porasla prodaja električnih i elektrificiranih vozila, pa očekujemo poboljšanje slike u narednim izvješćima.