Ferrari SF90 Stradale – prvi plug-in hibridni propeti konjić

Ferrari SF90 Stradale – prvi plug-in hibridni propeti konjić

Ferrari je predstavio svoj prvi plug-in hibridni model pod oznakom SF90 Stradale. Riječ je o serijskom vozilu s kojim se obilježava devedeseta godišnjica osnivanja ferrarijevog sportskog, odnosno trkaćeg odjela Scuderia Ferrari kojeg je 1929. osnovao Enzo Ferrari.

Najveća i najznačajnija novost kod ovog automobila je njegov pogonski sklop. Naime, radi se o PHEV-u kojeg čine središnje smješteni benzinski turbo V8 te tri električna motora, od kojih se jedan nalazi između V8-ice i novog 8-stupanjskog mjenjača s dvije spojke, dok su druga dva smještena na prednjoj osovini.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Benzinac razvija snagu od 574 kW, odnosno 780 KS te najveći okretni moment od 800 Nm. Električni motori imaju kombiniranu snagu od 162 kW, odnosno 220 KS, a energiju za svoj rad crpe iz 7,9 kWh litij-ionske baterije koja će ovom automobilu omogućiti električnu autonomiju (samo uz upotrebu prednjih kotača) od oko 25 km.

Pogon je dakle na sva četiri kotača, a kombinirana snaga ovog pogonskog sklopa iznosi 735 kW, odnosno 1000 KS. Nadalje, SF90 Stradale teži svega 1570 kg, što znači da mu je specifično opterećenje vrhunskih 1,57 kg/KS. Stoga ne čudi da će uz vrhunska aerodinamička svojstva ovaj automobil do 100 km/h ubrzati za svega 2,5 sekundi te do 200 km/h za 6,7 sekundi. Najveća brzina će mu pak iznositi 340 km/h.

Iz Ferrarija napominju da je održavanje mase relativno niskom bio zahtjevan zadatak s obzirom da je električni dio pogonskog sklopa dodao oko 270 kg. Iz tog razloga masa je morala biti snižena na drugim područjima pa su se u Maranellu za izradu šasije i karoserije poslužili različitim laganim i naprednim materijalima. Pored pozitivnog utjecaja na masu, nova je šasija sada 20% otpornija zna savijanje, a za 40% joj je povećana torzijska krutost u odnosu na dosadašnje ferrarijeve proizvode.

Pogonski će sklop nuditi četiri načina rada, a vozač će ih birati putem prekidača na upravljaču. Radi se o načinima rada eDrive (električni pogon), Hybrid (naglasak na ekonomičnosti), Performance (V8 se ne gasi tijekom vožnje) i Qualify (puni potencijal pogonskog sklopa). Za veću stabilnost i bolju upravljivost u svim situacijama će se pobrinuti novo razvijeni sustav eSSC (electonic Side Slip Control) koji uparuje rad nekoliko različitih sustava te električnih motora kako bi vozilo bilo još agilnije i sigurnije.

Kao što je i za očekivati od jednog Ferrarija, unatoč činjenici da je velika pažnja posvećena aerodinamici izgled vozila zbog toga nije pretjerano patio, a samo vozilo je lako prepoznatljivo. Tu je i bogata oprema, koja uključuje i 16-inčnu digitalnu instrumentnu ploču, head-up zaslon i sl.

Podijeli:
1