Ferrari SF90 Stradale – prvi plug-in hibridni propeti konjić

Ferrari SF90 Stradale – prvi plug-in hibridni propeti konjić

Ferrari je predstavio svoj prvi plug-in hibridni model pod oznakom SF90 Stradale. Riječ je o serijskom vozilu s kojim se obilježava devedeseta godišnjica osnivanja ferrarijevog sportskog, odnosno trkaćeg odjela Scuderia Ferrari kojeg je 1929. osnovao Enzo Ferrari.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Najveća i najznačajnija novost kod ovog automobila je njegov pogonski sklop. Naime, radi se o PHEV-u kojeg čine središnje smješteni benzinski turbo V8 te tri električna motora, od kojih se jedan nalazi između V8-ice i novog 8-stupanjskog mjenjača s dvije spojke, dok su druga dva smještena na prednjoj osovini.

Benzinac razvija snagu od 574 kW, odnosno 780 KS te najveći okretni moment od 800 Nm. Električni motori imaju kombiniranu snagu od 162 kW, odnosno 220 KS, a energiju za svoj rad crpe iz 7,9 kWh litij-ionske baterije koja će ovom automobilu omogućiti električnu autonomiju (samo uz upotrebu prednjih kotača) od oko 25 km.

Pogon je dakle na sva četiri kotača, a kombinirana snaga ovog pogonskog sklopa iznosi 735 kW, odnosno 1000 KS. Nadalje, SF90 Stradale teži svega 1570 kg, što znači da mu je specifično opterećenje vrhunskih 1,57 kg/KS. Stoga ne čudi da će uz vrhunska aerodinamička svojstva ovaj automobil do 100 km/h ubrzati za svega 2,5 sekundi te do 200 km/h za 6,7 sekundi. Najveća brzina će mu pak iznositi 340 km/h.

Iz Ferrarija napominju da je održavanje mase relativno niskom bio zahtjevan zadatak s obzirom da je električni dio pogonskog sklopa dodao oko 270 kg. Iz tog razloga masa je morala biti snižena na drugim područjima pa su se u Maranellu za izradu šasije i karoserije poslužili različitim laganim i naprednim materijalima. Pored pozitivnog utjecaja na masu, nova je šasija sada 20% otpornija zna savijanje, a za 40% joj je povećana torzijska krutost u odnosu na dosadašnje ferrarijeve proizvode.

Pogonski će sklop nuditi četiri načina rada, a vozač će ih birati putem prekidača na upravljaču. Radi se o načinima rada eDrive (električni pogon), Hybrid (naglasak na ekonomičnosti), Performance (V8 se ne gasi tijekom vožnje) i Qualify (puni potencijal pogonskog sklopa). Za veću stabilnost i bolju upravljivost u svim situacijama će se pobrinuti novo razvijeni sustav eSSC (electonic Side Slip Control) koji uparuje rad nekoliko različitih sustava te električnih motora kako bi vozilo bilo još agilnije i sigurnije.

Kao što je i za očekivati od jednog Ferrarija, unatoč činjenici da je velika pažnja posvećena aerodinamici izgled vozila zbog toga nije pretjerano patio, a samo vozilo je lako prepoznatljivo. Tu je i bogata oprema, koja uključuje i 16-inčnu digitalnu instrumentnu ploču, head-up zaslon i sl.

Podijeli:
1