Renault Zoe & Twizy

Renault Zoe & Twizy
tekst: Hrvoje Gattin foto: autonet.hr, Renault SA

Nacionalna prezentacija

Izgleda da je na pomolu prava mala električna revolucija: Renault je na hrvatsko tržište doveo dva zanimljiva EV automobila. Zoe predstavlja futurističku alternativu gradskim kompaktima, dok je Twizy prvenstveno okrenut trendsetterima

Bez obzira na argument koji stavimo u prvi plan, radi li se o ekološkoj osviještenosti, pukoj štednji, želji za vožnjom u tišini ili čemu drugome, električni automobili polako i sigurno kreću naprijed. A, sa željom da dominaciju s europskog tržišta prenese i na hrvatsko, Renault je krenuo u prodaju svojih EV vozila i kod nas.

Tako smo se, u organizaciji zastupništva Renault Nissan Hrvatska, proteklog tjedna u Zagrebu upoznali s adutima ove ponude, električnim vozilima Zoe i Twizy kao i dostavnim Kangoom Z.E. Uz doseg koji će zadovoljiti sve gradske potrebe, u Renaultu naglašavaju i vrijednost državnih poticaja na kupnju hibridnih i električnih vozila uz koje (ako budu ponuđeni za sljedeću godinu), cijene ovih modela mogu postati kudikamo prihvatljivijima.

Inače, početna izvedba Renaulta Zoe na našem tržištu stoji 231.900 kn, za osnovni je Twizy potrebno izdvojiti 76.900 kn, dok cijene modela Kangoo Z.E. počinju od 159.900 kn.

Renault Zoe

Najprodavaniji električni automobil u Europi i električni automobil iz B segmenta s najvećom autonomijom, kompaktni Zoe tipični je predstavnik svoje klase. Ovaj je model dostupan u izvedbama s mogućnošću brzog punjenja Q90 (najviše 43 kW) sa snagom od 65 kW (88 KS) te sa standardnim punjenjem kao R90 (najviše 22 kW) uz najveću snagu motora od 68 kW (92 KS).

Bitno je napomenuti da je Zoe na naše tržište pristigao u osvježenom izdanju s povećanim kapacitetom baterije (Z.E. 40 - 41 kWh) čime mu je autonomija prema NEDC testnom ciklusu povećana na 400 km (u Renaultu navode realni doseg od 300 km).

Tako je na hrvatskom tržištu dostupno šest izvedbi Renaulta Zoe koje su podijeljene na tri paketa opreme: Life, Intens i Bose. Isključivo je početni paket dostupan uz bateriju manjeg kapaciteta (22 kWh), također i uz bateriju Z.E. 40, dok su sve ostale izvedbe dostupne isključivo uz novu bateriju povećanog kapaciteta.

Renault navodi kako punjenje modela Zoe priključivanjem na gradsku mrežu (kućna utičnica) predstavlja tek alternativu, dok se najbolji rezultati ostvaruju na specijaliziranim punionicama. Tako je bateriju ovog automobila moguće napuniti do 80% kapaciteta za 30 min do 1h 45 min, ovisno o dostupnosti brzog punjača i tome radi li se o izvedbi Q90 ili R90.

Dakako, autonomija ne ovisni isključivo o kapacitetu baterije već i o uvjetima vožnje pa tako Renault navodi da doseg modela Zoe Q90 (22 kWh) po ljeti iznosi 150, a zimi 100 km. S druge strane palete, izvedba R90 s baterijom Z.E. 40 ljeti ima doseg od 300, a zimi od 200 km (sve navedeno prema Renaultovim realnim vrijednostima).

Recimo i kako se Renault na našem tržištu odlučio na model prema kojem kupac kupuje bateriju zajedno s vozilom (za razliku od u Europi uobičajenog leasinga na bateriju). Jamstvo na bateriju iznosi 8 godina / 160.000 km nakon kojeg razdoblja proizvođač jamči dostupnost 66% nominalnog kapaciteta.

Renault Twizy

Trendsetteri napokon mogu odahnuti jer se na tržištu pojavilo alternativno vozilo kojem niti jedno drugo nije ravno. Renault Twizy je četverokotač (za vozače već od 15 god.) koji je dostupan u dvije izvedbe: s najvećom brzinom od 45 te od 80 km/h, a nudi autonomiju do 100 km.

Sporija izvedba (kategorija vozila L6e) ima masu (bez baterije) od 350 kg te najveću snagu od 4 kW (5 KS, 33 Nm) te je namijenjena isključivo za prometovanje gradom. Snažnija izvedba Twizyja ima masu od 400 kg, najveću snagu od 15 kW (20 KS, 57 Nm) te ju je moguće koristiti na cestama namijenjenim za promet motornih vozila i autocestama. Kaciga nije obavezna.

Za razliku od modela Zoe, Renault Twizy je predviđen isključivo za punjenje putem zidne utičnice, a za potpuno punjenje baterije potrebno je 3h 30 min. Konačno, uz standardni Twizy koji nudi dva sjedala u tandemu, Renault je ponudio i praktičnu dostavnu izvedbu Cargo koja prima samo vozača, no nudi i prtljažnik obujma od 180 dm3.

Jamstvo na bateriju modela Twizy iznosi 3 godine / 50.000 km nakon kojeg razdoblja proizvođač jamči dostupnost 66% nominalnog kapaciteta.

Uz gradske modele i jedan dostavni: Kangoo Z.E. 33

Ovaj ekološki osviješteni dostavni model dostupan je u četiri karoserijske inačice: s dva sjedala, kao Maxi Furgon s produženom kabinom te kao Maxi u osobnoj izvedbi s 5 ili 2 sjedala. Kangoo Z.E. pokreće 44 kW (60 KS) snažni električni motor, a automobil nudi stvarni doseg od 135 do 200 km, ovisno o izvedbi. Baterija ima kapacitet od 33 kWh.

Osim podatka od 6 sati punjenja potrebnog za praznu bateriju, zanimljivo je i da se nakon samo sat vremena punjenja dobiva dosatnih 35 km dosega. Jamstvo na bateriju modela Kangoo Z.E. 33 iznosi 5 godina / 100.000 km nakon kojeg razdoblja proizvođač jamči dostupnost 66% nominalnog kapaciteta.

Cijene ovog automobila, bez PDV-a, iznose 159.900 kn (Kangoo Z.E. 33 Express), 168.900 kn (Express Maxi Furgon) te 178.900 kn (Express maxi s produženom kabinom).

  • Kekva Koja Remse

    "Twizy 45 FP
    Life
    4 kW (5 KS)
    76.900 kn"...a najnoviji"Twingo" košta 68.900,00 KN,koji je
    za razliku od ove igračke,zvane "Twizy",kompletan auto u pravom smislu te riječi...nema tu "kruha",dok je takav ne srazmjer cijena!
    Ta igračka nebi trebala koštati više od 50.000 kn,da bi bila ispaltiva.
    Ovako ne vidim koji bi,da ne kažem sad šta...dao te novce za poluproizvod,kad za manje može imati,kompletan auto!?