Fiat 124 Spider

Fiat 124 Spider
tekst: Hrvoje Gattin foto: autonet.hr, Fiat Chrysler Automobiles

Nacionalna prezentacija

Još jedan korak k potpunoj revitalizaciji fiatove ponude je za nama. Atraktivni novi roadster tako nastavlja bogatu povijest otvorenih modela nastalih pod okriljem ove talijanske marke. Model 124 Spider je Image maker za kojim će se svi okretati

Gotovo pola stoljeća nakon predstavljanja legendarnog izvornika, Fiat je na salonu u Los Angelesu 2015. skinuo veo s novog modela. Dakako, izbor lokacije nije slučajno odabran jer je od gotovo 200.000 proizvedenih primjeraka modela 124 Sport Spider (koji je u proizvodnji bio između 1966. i 1985.) oko 75 posto prodano upravo na teržištu Sjeverne Amerike. No i mi, tj. Europa, ovoga puta dobivamo svoj dio tog slasnog kolača čije cijene kreću od 245.724 kn.

Premda nov i premda svoju mehaničku osnovu zahvaljuje najnovijoj inačici legendarnog japanskog roadstera, Fiat 124 Spider s dužnim poštovanjem nosi neke od karakterističnih estetskih obilježja svog slavnog izvornika: oblik maske hladnjaka, bočne linije te drugi elementi karoserije predstavljaju modernu interpretaciju estetike kultnog otvorenog automobila s kraja 1960-ih.

A, kao poseban slatkiš u ovoj priči, na prezentaciji koju je zastupništvo Autocommerce Hrvatska održalo početkom tjedna u okolici Zagreba, imali smo prilike isprobati i najsnažniju izvedbu Fiata 124 Spider koju potpisuje marka Abarth.

Klasične proporcije roadstera

Dizajniran u fiatovom torinskom Centro Style, 124 Spider se odlikuje karakterističnim linijama sportskog otvorenog automobila, ali i klasičnim mehaničkom postavom. To, drugim riječima znači dug poklopac motora, nizak položaj sjedenja i kratak stražnji dio vozila što ne samo da potcrtava dinamičnost već i jamči idealan raspored opterećenja između prednje i stražnje osovine.

Pogonski stroj je smješten sprijeda uzdužno, a prijenos je izveden na stražnje kotače. Konačno, uz dvostruka prednja ramena i višedjelnu stražnju osovinu te uzdužni nosivi element koji ojačava cijelu konstrukciju automobila, uzbudljiva su vozna svojstva zajamčena. Mjenjač je, kao i na MX-5, automobilu od kojeg 124 Spider preuzima mehaničku osnovu, smješten iza prednje osovine.

Dakako, tu je i platneni sklopivi krov koji je jednostavnim pokretom ruke moguće sklopiti ili zatvoriti u nekoliko sekundi, a koji jamči da u oba položaja sportska dinamična silueta ovog automobila ne bude nimalo narušena.

Moderni turbo-benzinac

Pod prednjim poklopcem Fiata 124 Spider naći ćemo tek jedan, no dovoljno snažan i provjeren pogonski stroj. Riječ je o poznatom fiatovom benzinskom turbo motoru obujma od 1368 cm3 koji u ovom automobilu razvija najveću snagu od 140 KS pri 5000 o/min te najveći okretni moment od 240 Nm pri 2250 o/min. Uz skromnu masu od 1050 kg (uključujući spremnik goriva zapremnine od 45 l), ovako motorizirani 124 Spider od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi te dostiže najveću brzinu od 215 km/h.

Pogonsko-prijenosna shema ovog modela dostupna je i u kombinaciji spomenutog motora i automatskog 6-stupanjskog mjenjača (standard je ručni sa 6 stupnjeva prijenosa) koji osigurava najveću brzinu od 214 km/h te ubrzava do 100 km/h za 7,6 s. Dakako, nije vjerojatno niti potrebno naglasiti da se ručni mjenjač odlikuje karakteristično kratkom ručicom, oblikovanom posebno za 124 Spider te prijenosnim omjerima koji jamče istaknute performanse, ali ujedno i povoljnu potrošnju goriva.

Zahvaljujući niskoj masi vozila i štedljivom benzinskom trubo-motoru, Fiat 124 Spider se može pohvaliti i povoljnim rezultatima potrošnje goriva. Konkretnije, uz emisije CO2 od 148, odn. 153 g/km (ručni / autom.), ovaj automobil u mješovitom ciklusu jamči 6,4 odn. 6,6 l/100 km.

Oprema za razmažene

Na našem je tržištu novi fiatov roadster dostupan uz dvije razine opreme, kao 124 Spider te 124 Spider Lusso. Oba ponuđena paketa nude autoradio s CD MP3 čitačem, USB i AUX priključcima te 6 zvučnika i klima uređaj. Također, obje razine opreme serijski donose aktivni poklopac motora (za zaštitu pješaka), ESP, ISOFIX priključak na sjedalu suvozača, aktivne naslone za glavu i lukove za zaštitu od prevrtanja te prednje i prednje bočne zračne jastuke. Početna razina opreme isporučuje se sa 16, a Lusso sa 17-colnim kotačima.

U bogatoj ponudi dodatne opreme, Fiat 124 Spider (ovisno o odabranom paketu) nudi i detalje kao što su kamera za pomoć pri vožnji unatrag, Keyless entry sustav, grijanje sjedala, senzor za kišu i svjetlo, Infotainment sustav s Bluetooth podrškom i 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir te dva USB priključka. Za bolji pogled iz vozila u ponudi dodatne opreme nalaze se i napredna prednja svjetla u kombinaciji LED i halogene tehnike s funkcijom osvjetljavanja zavoja.

Konačno, za vrhunsku kvalitetu zvuka, čak i sa spuštenim krovom, tu je sustav ozvučenja marke Bose s devet zvučnika, uključujući po dva zvučnika u naslonima za glavu na svakom sjedalu te subwoofer.

Šlag na torti – 124 Spider Abarth

I dok se modeli 124 Spider i Lusso sklapaju u mazdinim pogonima u Hiroshimi, posebna izvedba Abarth dovršava se u pogonu grupacije FCA, torinskoj tvornici Mirafiori. Riječ je o izvedenici pokrertanoj istim 1,4-litrenim benzinskim turbo motorom, no u izvedbi snage od 170 KS i najvećeg okretnog momenta od 250 Nm.

Posebnosti izvedbe Abarth su brojne, a podrazumijevaju niže podvozje, isključivo 17-colne kotače, Drive Mode Selector za odabir standardnog ili sportskog načina rada pogonsko-prijenosnog sustava, Brembo kočnice (ventilirani / puni disk promjera 280 / 280 mm), ovjes Bilstein, diferencijal s ograničenim proklizavanjem itd.

Ovaj je model opremljen i posebnim ispušnim sustavom Record Monza (s četiri ispušne cijevi) kako bi se zajamčio karakteristično moćan zvuk svojstven abarthovim modelima, a tu je i maksimalno opremljena unutrašnjost uz presvlake od Alcantare te posebne boje karoserije i mogućnosti personalizacije. Ovaj 1060 (autom. 1080) kg težak sportski model dostiže najveću brzinu od 232 km/h (229 km/h), do 100 km/h ubrzava za 6,8 (6,9) sekundi te ima potrošnju goriva u mješovitoj vožnji od 6,4 (6,6) l/100 km.

Cijene Fiata 124 Spider Abarth na hrvatskom tržištu kreću od 332.352 kn.

https://gdehr.hit.gemius.pl/lshitredir/id=d54MrIsn7PJvzg48P5lEBcnlXWAr3sbV8xP4YJLwhtT.B7/fastid=dlotdyuihyqnizbapywiuzdednmv/stparam=smimkpkhho/url=https://www.mercedes-benz.com/growup/hr/hr?utm_source=autonet.hr&utm_medium=display&utm_campaign=mercedes_autonet&utm_content=contentover_wallpaper
SKROLAJ ZA SADRŽAJ