Jel to sad znači da dotrajalu bateriju od laptopa koja drži još samo sat-dva mogu staviti u duboko zamrzavanje na nekoliko dana (mjeseci?) i da će duže raditi? Ako je netko probao nek javi rezultate.
Smrzavanje pogoduje litij-ionskim baterijama
- poruka: 23
- |
- čitano: 5.727
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
"No statistical difference, with a 95% confidence level, in cell performance was found on two cell chemistries and form factors (18,650 energy NCA and small pouch power NMC) between the cells that were flash frozen and the control groups. This provides initial confidence that flash cryogenic freezing will not affect battery lifetime and ageing."
navodi na suprotni zaključak od onoga kojeg navodi autor.
ne kužim sad: kad budem veliki, hoću li biti litij-ionska baterija ili ne?
Ako se baciš u tekući dušik (to mi od-narasli i veliki često radimo) ne budeš litij-ionska baterija, sve dok te ne odmrznu
Bar tako članak kaže...
-da, možda .. nedovoljno .. ili (na moj način, sasvim ok text..) :) tj premali stat.uzorak da bi se bilo što tvrdilo, a tad pitanje čemu uopće takva tvrdnja? Tj dovoljno je da nema dokazani negativan učinak, u odnosu na nesmrznutu.. jer je transport razlog testa, dok je moguć sideefekt trajnost-ciklusi (no to je vjerojatnije samo novinarska-hype-patka ili želja.. pa i često samo probrani komadi neke serije na kojima se obave testovi, dok ostatak serije možda da koji postotak lošije rezultate kao i sve ostalo u masovnoj proizvodnji gdje kvaliteta serije oscilira unutar tolerancije no jedna baterija može savršeno raditi desetljeće druga crkne nakon desetak sati.. i to je sve unutar statistike = sarma a kupac-(ne)sretnik ovisi o sreći koji komad ubode kao na lotu).
-eto, sad je jasnije :)))
Zanimljivo, litij ne gori na 77 K. Baš me zanima što gori na 77 K?
Naime, da bi nešto gorilo kisik mora biti u plinovitom stanju. A vrelište kisika je na 90 K.
Zanimljivo, litij ne gori na 77 K. Baš me zanima što gori na 77 K?
Naime, da bi nešto gorilo kisik mora biti u plinovitom stanju. A vrelište kisika je na 90 K.
Pa kisik i jest u plinovitom stanju, samo je baterija ohladjena
Ali kisik koji je u dodiru sa baterijom nije.
Naime, da bi nešto gorilo kisik mora biti u plinovitom stanju. A vrelište kisika je na 90 K.
Brzo, zovi NASA-u i objasni im da im rakete ne mogu letjeti...
Naime, da bi nešto gorilo kisik mora biti u plinovitom stanju. A vrelište kisika je na 90 K.
Brzo, zovi NASA-u i objasni im da im rakete ne mogu letjeti...
A zašto im rakete ne bi mogle letjet? Možda iz istog razloga zbog kojeg ni SUI automobili ne mogu voziti? Pa onda, da bi ipak mogli vozit ili letjet, SUI motori koriste nešto što se zove rasplinjač (ili ti po naški - karburator).
A zašto se rasplinjač zove rasplinjač to možeš provjerit na wikipediji.
A što se događa s tekućim kisikom na 90 K kad mu dovedeš imalo energije u vidu iskre, zagrijavanja vodiča pri lošem spoju i sličnim problemima koji mogu uzrokovati vatru? Isto što i u rasplinjaču.
Dodatno, u kontektu litijevih baterija, litij reagira s kisikom i u tekućem obliku. NASA je tu jako oprezna jer čak i u nekim slitinama Aluminja s Litijem se javlja reakcija, a kako su im takve slitine zanimljive zbog mehaničkih svojstava, morali su detaljno istražiti reakcije. I sad, kad litij krene reagirati s kisikom, javlja se i toplina koja diže temperaturu kisika, pa se ode u popularni glazbeni format.
A što se događa s tekućim kisikom na 90 K kad mu dovedeš imalo energije u vidu iskre, zagrijavanja vodiča pri lošem spoju i sličnim problemima koji mogu uzrokovati vatru? Isto što i u rasplinjaču.
Dodatno, u kontektu litijevih baterija, litij reagira s kisikom i u tekućem obliku. NASA je tu jako oprezna jer čak i u nekim slitinama Aluminja s Litijem se javlja reakcija, a kako su im takve slitine zanimljive zbog mehaničkih svojstava, morali su detaljno istražiti reakcije. I sad, kad litij krene reagirati s kisikom, javlja se i toplina koja diže temperaturu kisika, pa se ode u popularni glazbeni format.
Da. A kad u nuklearnom reaktoru zakaže cirkulacija rashladne vode, dolazi do pregrijavanja šipki urana i njihovog talenja, koje onda padnu na dno reaktorske posude, rastale je i gorivo odcuri sve do Kine, ako je reaktor bio u Americi ili do Amerike, ako je reaktor bio u Kini.
Naime, da bi nešto gorilo kisik mora biti u plinovitom stanju. A vrelište kisika je na 90 K.
Brzo, zovi NASA-u i objasni im da im rakete ne mogu letjeti...
A zašto im rakete ne bi mogle letjet? Možda iz istog razloga zbog kojeg ni SUI automobili ne mogu voziti? Pa onda, da bi ipak mogli vozit ili letjet, SUI motori koriste nešto što se zove rasplinjač (ili ti po naški - karburator).
A zašto se rasplinjač zove rasplinjač to možeš provjerit na wikipediji.
Provjeri ti jer rasplinjac ili karburator ne "rasplinja" kiseonik vec benzin ;) Zasto ga dizel auto nema ;)
Naime, da bi nešto gorilo kisik mora biti u plinovitom stanju. A vrelište kisika je na 90 K.
Brzo, zovi NASA-u i objasni im da im rakete ne mogu letjeti...
A zašto im rakete ne bi mogle letjet? Možda iz istog razloga zbog kojeg ni SUI automobili ne mogu voziti? Pa onda, da bi ipak mogli vozit ili letjet, SUI motori koriste nešto što se zove rasplinjač (ili ti po naški - karburator).
A zašto se rasplinjač zove rasplinjač to možeš provjerit na wikipediji.
Provjeri ti jer rasplinjac ili karburator ne "rasplinja" kiseonik vec benzin ;) Zasto ga dizel auto nema ;)
Da, a kiseonik je u tekućem stanju.
Ti ocigledno ne baratas materijom. Karburator ti rasprsuje bezin i mijesa ga sa vazduhom. Benzin je u tecnom stanju a vazduh u gasovitom... Vazduh tj kiseonik u sus motoru niti u jednom momentu nije u tecnom stanju.....
Da. A kad u nuklearnom reaktoru zakaže cirkulacija rashladne vode, dolazi do pregrijavanja šipki urana i njihovog talenja, koje onda padnu na dno reaktorske posude, rastale je i gorivo odcuri sve do Kine, ako je reaktor bio u Americi ili do Amerike, ako je reaktor bio u Kini.
Ne može do Kine (ili u obrnutom slučaju, do Amerike). Eventualno do središta Zemlje.
Ti ocigledno ne baratas materijom. Karburator ti rasprsuje bezin i mijesa ga sa vazduhom. Benzin je u tecnom stanju a vazduh u gasovitom... Vazduh tj kiseonik u sus motoru niti u jednom momentu nije u tecnom stanju.....
Vidi vraga, ko bi to rekao.
Da. A kad u nuklearnom reaktoru zakaže cirkulacija rashladne vode, dolazi do pregrijavanja šipki urana i njihovog talenja, koje onda padnu na dno reaktorske posude, rastale je i gorivo odcuri sve do Kine, ako je reaktor bio u Americi ili do Amerike, ako je reaktor bio u Kini.
Ne može do Kine (ili u obrnutom slučaju, do Amerike). Eventualno do središta Zemlje.
42 x ;)