Toyota Prius 1.8 VVT-i Sol

6. studenog 2012.
Test - Toyota Prius 1.8 VVT-i Sol
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET 

Simbol ekološke podobnosti

Umjereno osvježena edicija najpoznatijeg hibridnog automobila na svijetu ne nudi mnogo novosti, no tjedan dana za ovim upravljačem potsjetilo nas je tko je započeo eru čistih automobila. Prius i dalje ostaje jedan od najštedljivijih modela današnjice
3778
Toyotin Prius kudikamo je više od pukog automobila pa čak i više od običnog "rekordera štedljivosti". On je, kroz tri generacije, postao simbolom jedne nove ideje i novog smjera u automobilskoj industriji. No, predviđanja, a bilo ih je bezbroj, u dobroj se mjeri ipak nisu ispunila i hibridni automobili danas ne preuzimaju iole značajniji udio na svjetskim tržištima.

Ipak, za Prius znaju svi i za njime se glave okreću kao za rijetko kojim automobilom. Njegov nečujan rad pri minimalnim brzinama, "mistična elektronika" koja nadzire rad pogonskog sklopa pa i sam izgled čine ovaj automobil jedinstvenim i upadljivim. Ljubitelji računala i SF filmova, u Priusu su pronašli automobil kakav su sanjali. Oni suprotnog mišljenja, naći će mu ponešto zamjerki, a istina je, vjerojatno, negdje po sredini.

Nakon izvedbe Executive testirane u travnju 2010, Prius je na ovaj test došao u blago, gotovo neprimjetno osvježenom izdanju. Ponudu i na našem tržištu, kao i do sada, predstavlja kombinacija jednog hibridnog pogonskog sklopa te tri paketa opreme. Prius Luna je početni model i njegova cijena kreće od 231.040 Kn.

Testirani paket opreme Sol u najpoznatijem hibridnom automobilu na svijetu stajat će vas od 247.000 Kn, dok najskuplji model, Prius Executive stoji od 269.800 Kn.

3778
U teoriji...

Osvježenja koja je Prius donio u novoj modelnoj godini uglavnom su kozmetičke naravi. Izvana, promjene su najuočljivije na obliku prednjeg branika i položaju svjetala za maglu, dok je otraga izmijenjen dizajn svjetala. U interijeru je Toyota pokušala razbiti monotoniju boja, no jeftin dojam tvrde plastike koje ima na pretek, nažalost je i dalje tu. Konačno, pored estetike, dorađeni su i paketi opreme koji su sada nešto bogatiji, što vrijedi prvenstveno za infotainment. Pogonski je sustav ostao nepromijenjen.

Od opreme koju sa sobom nosi paket Sol potrebno je izdvojiti serijski automatski klima uređaj (za gotovo 32 tisuće Eura mogao je, doduše, biti i dvozonski), Head-up zaslon, 17-colne lijevane naplatke, središnji zaslon osjetljiv na dodir, kameru za pomoć pri parkiranje unatrag, presvlake sjedala u kombinaciji tkanine i umjetne kože, 6 zračnih jastuka i zr. jastuk za zaštitu koljena vozača itd.

3778
Tu je i lako podesiva Bluetooth podrška za mobilni telefon koja funkcionira besprijekorno, no ukupno gledajući, izbornici putnog računala / infotainment sustava nisu odveć intuitivni.

Tako opremljen, toyotin luksuzni "štedljivac" u načelu pruža sve što bi nam moglo biti potrebno. Zanimljivo je i kako Prius, zahvaljujući velikom kapacitetu baterije, ne smanjuje znatno razinu rada klima uređaja kada su vozilo (i motor) zaustavljeni.

S ergonomske strane gledano, možemo reći kako je riječ o solidno riješenom interijeru. Udobnost je, doduše, stavljena pred bilo kakvu izraženiju potporu tijelu. Prostranost stražnje klupe je doista vrhunska (nije niti čudi da je Prius čest izbor taksista, uz već poslovičnu štedljivost), a niti prtljažnik ne zaostaje (445 dm3), unatoč tome što je zbog smještaja baterije relativno plitak.

3778
U praksi...

Govorimo li o učinkovitosti Priusa, spomenimo i to kako Toyota s pravom naglašava efikasnost njegove aerodinamike. Naime, koeficijent otpora zraka od 0,25 doista je hvale vrijedan rezultat, no kao što znamo, aerodinamika na potrošnju najviše utječe pri većim brzinama, pri kojima Prius (zbog ne odveć povoljnog omjera mase i snage, ali i načina rada mjenjača) ipak troši malo previše. Ne zaboravimo niti kako je još 1989. opelova Calibra ostvarila rezultat od 0,26, no to je neka druga priča...

I ovom prilikom Prius nam je ostavio dojam kako je njegov hibridni sklop najučinkovitiji upravo u gradu. To je, uostalom, i opravdano jer ogroman postotak automobila najveći dio svog životnog vijeka provede upravo u uvjetima urbanog prometa. Ipak, Prius je onda mogao biti i manji jer 4460 x 1745 x 1490 mm i nisu posebno "gradske" dimenzije. S druge strane, prednost toga je raskošna ponuda prostora.

3778
Tijekom ovog testa koristili smo sve načine rada Priusovog mjenjača. U konačnici, gradska je vožnja pružila prosjek od oko 6,6 l/100 km, uz jednak broj kilometara prijeđen u defaultnomnačinu rada, korištenjem moda ECO te s aktiviranom opcijom PWR (Power). Prius ne može prijeći mnogo kilometara isključivo s električnim pogonom (EV mod rada nudi nešto više od 1000 m uz 40-ak km/h), no bešuman rad ovog pogonskog sklopa doista je zabavan.

Na otvorenoj cesti 1480 kg mase (podatak za prazno vozilo) i bezstupanjski (CVT) mjenjač zajamčit će prosjek od oko 7 l/100 km, ako ste vrlo pažljivi. Ipak, jače pritiskanje papučice gasa i dovođenje ovog automobila na veće brzine, a motora u više okretaje (pri čemu postaje vrlo bučan) naglo će povećati i potrošnju goriva. Stoga, očitim jest da kombinirana snaga od 136 KS svoje najbolje pokazuje upravo u gradu.

Zanimljivo je kako je testirani automobil bio opremljen gumama dimenzija 215/45 R 17 koje, barem izgledom djeluju malo preniskog profila za jedan automobil koji nema ama baš ništa s riječju "sportski". No, znamo da ovakve gume imaju manji otpor kotrljanju pa ćemo estetiku donekle ostaviti po strani.

3778
Kada smo već kod guma (ali i podvozja), recimo i to da je Prius vrlo neutralan u bržoj vožnji, uz tek nešto izraženije podupravljanje u oštrim zavojima. Također, donekle neproporcionalna distribucija snage kočenja (u odnosu na pritisak na papučicu), uzrokovana sustavom regeneracije energije kočenja, zahtijeva određeno razdoblje privikavanja.

Toyota Prius nije automobil za one koji traže isključivo nisku potrošnju goriva, napredne elektroničke sustave ili prostranost ovog segmenta. To nije niti automobil za one koji traže sve navedeno odjednom, već za kupce koji su spremni upustiti se u pustolovinu. Prius jest poseban u svakom pogledu i vožnja njime, bilo da sjedite za upravljačem ili na nekom od prostranih mjesta za putnike, predstavlja drukčije iskustvo. To je prvenstveno automobil za ljubitelje tehnologije i one koji žele biti drukčiji.

Prius vas, zasigurno, neće oduševiti svojim voznim svojstvima, no pružit će ugodnu vožnju u tihom i ekološki podobnijem okruženju. Dakako, riječ je o cjenovnom razredu u kojem ovaj automobil ima dostojnih konkurenata, no njegova posebnost ostaje neospornom prednošću.

Posjetite test Toyote Prius 1.8 VVT-i Executive
Vanjski dizajn +- Unutrašnji dizajn -- Sigurnost ++
Oprema +- Ergonomija +- Prostranost ++
Ovjes +- Motor ++ Mjenjač --
Performanse +- Potrošnja goriva ++ Cijena +-
GALERIJA: Toyota Prius 1.8 VVT-i Sol

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing