Peugeot 3008

25. svibnja 2016.
Predstavljamo - Peugeot 3008
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Automobiles Peugeot 

Međunarodna statička prezentacija

S novom koncepcijom, druga generacija peugeotovog modela 3008 proširuje ponudu crossovera svog proizvođača. Moderan izvana i iznutra, novi 3008 odlikuje se bogatom opremom i učinkovitim motorima. Model 3008 upoznali smo na pretpremijeri održanoj u Parizu
8163
Već je sada jasno kako će novi 3008 biti prava zvijezda peugeotovog izložbenog prostora na predstojećem međunarodnom salonu automobila u Parizu, koji svoja vrata otvara početkom listopada. Naime, Peugeot 3008 u svojoj drugoj inkarnaciji donosi izmijenjen koncept - sada se više ne radi o jednovolumenu već o crossoveru iz C segmenta koji se tako priključuje ovoj sve traženijoj klasi automobila.

No, pored pripadnosti drugoj i sada daleko traženijoj kategoriji automobila, novi 3008 svoje tržište argumente pokazuje i modernim dizajnom vanjštine, kao i interijera te naprednom opremom koja uključuje peugeotov "trademark" modernog vremena, i-Cockpit najnovije izvedbe s digitalnom pločom s instrumentima. Novi Peugeot 3008 na hrvatskom će se tržištu naći krajem listopada.

Futuristički dizajn


8163
Svojim vanjskim izgledom novi Peugeot 3008 jasno naglašava kako se radi o modernom Crossoveru koji jasno nastavlja aktualnu estetsku filozofiju svog proizvođača. No, neka od obilježja tog dizajna posebno nam upadaju u oči. Tu svakako spadaju okomit prednji dio karoserije, dug i gotovo vodoravan poklopac motora koji predstavlja siluetu vozila nalik na onu koncepta HX1, podignuta bočna linija karoserije s relativno niskim bočnim prozorima, zaštitne obloge koje akcentiraju robusnost te povišena karoserija potcrtana velikim kotačima dimenzije od 17 do 19 cola.

Već uobičajeno za Peugeot, prednjim dijelom vozila dominira raskošno dimenzionirana maska hladnjaka koja je podijeljena u dva dijela, a tu su i široko razmaknuta svjetla za maglu te glavna svjetla s posebnim izduženim "potpisom" dnevnih LED svjetala i opcijskom Full-LED tehnologijom. Već od druge razine opreme Peugeot će uz model 3008 ponuditi i Black Diamond,sjajno lakirani crni krov koji dodatno naglašava individualnost ovog crossovera. Konačno, tu je i stražnji kraj sa sada već karakterističnim svjetlima s tri okomita segmenta.

8163
U interijeru se nastavlja priča modernog i dobro promišljenog izgleda. Vozačevo je okruženje usredotočeno na novu izvedbu peugeotovog i-Cockpita koji uključuje obruč upravljača malog promjera koji sada ima i ravni gornji dio te u cijelosti digitalnu ploču s glavnim instrumentima, dijagonale od 12,3 inča. Ovaj je zaslon moguće i personalizirati, a između ostalog omogućuje prikaz niza informacija: navigacije, sustava za pomoć u vožnji, parametara motora, putnog računala, podataka o vožnji itd.

Ovisno o razini opreme središnjom će konzolom novog Peugeota 3008 dominirati veliki, 8-inčni zaslon infotainment sustava osjetljiv na dodir. Ispod njega nalazi se šest, pomalo neobično dizajniranih prekidača koji omogućavaju pristup upravo onim funkcijama za koje trebamo brz odabir: radiju, klima uređaju, navigaciji, postavkama vozila, telefonu i mobilnim aplikacijama.

Bogata oprema i visoka razina sigurnosti


8163
Kako je već i uobičajeno, svaki novi model dolazi i s paketom opreme koji je bogatiji od prethodnika, ali i nerijetko nadilazi ranije standarde klase. Ništa drukčije nije niti s novim Peugeotom 3008 koji nudi cijeli niz detalja u opremi zahvaljujući kojima su komfor i sigurnost podignuti na još višu razinu.

Nabrojat ćemo tek nekoliko elemenata opreme kao što su veliki panoramski krovni otvor s električnim otvaranjem, prednja sjedala s pneumatskim masažnim sustavom u osam točaka, Hi-Fi sustav proizvođača Focal, indukcijski punjač za pametni telefon, Mirror Link, 3D navigacijski sustav TomTom Traffic, a bez skidanja pogleda s ceste omogućeno je telefoniranje, biranje glazbe, čitanje i sastavljanje tekstovnih poruka, odabir rute...Konačno, tu je i posebni osvježivač unutrašnjosti dostupan uz tri različita mirisa.

Sve rašireniji, sustavi potpore vozaču u velikom su broju prisutni i u novom Peugeotu 3008. Ovaj je automobl tako opremljen sustavom Distance Alert koji vozača upozorava na mogućnost sudara ili naleta na pješaka, dok sustav Active Safety Brake automatski koči vozilo ukoliko vozač nije reagirao na upozorenje. Active Safety Brake je aktivan:

- ako je brzina vozila između 5 i 140 km/h kada prepozna vozilo u pokretu
- ako brzina vozila nije veća od 80 km/h kada prepozna vozilo koje stoji
- ako brzina vozila nije veća od 60 km/h kada prepozna pješaka

8163
Također, tu su i drugi sustavi aktivne pomoći poput onog koji će upozoriti vozača o nenamjernoj promjeni vozne trake (između brzine od 65 i 180 km/h) te sustav koji upozorava vozača na umor - upozorenje se uključuje čim sustav prepozna da vozač nije napravio stanku tijekom dva sata vožnje pri brzini većoj od 65 km/h. Nadalje, tu su i sustavi za automatsko isključivanje dugih svjetala, prepoznavanje prometnih znakova, nadzor tzv. mrtvog kuta itd.

Aktivni tempomat, odn. kako ga u Peugeotu nazivaju Adaptivni regulator brzine, također će se naći u ponudi novog modela 3008. Riječ je o sustavu koji koristi senzor dometa od 150 m te djeluje pri brzinama u rasponu između 30 i 180 km/h. Ovaj sustav omogućava potpuno zaustavljanje vozila, a bit će dostupan uz određene pakete opreme ili kao opcija uz modele s automatskim mjenjačem (osim 1.2 PureTech 130 EAT6).

Ekonomični i učinkoviti pogonski strojevi


8163
Novi je Peugeot 3008 pokretan paletom modernih i štedljivih pogonskih strojeva koji se odlikuju vrhunskim rezultatima unutar svojih kategorija. Benzinski motor 1.2 PureTech 130 (Start & Stop) ispušta 115 g/km CO2, dok 1.6 THP 165 (Start & Stop) s mjenjačem EAT6 ispušta samo 129 g/km CO2. U ponudi su dostupne tri benzinske izvedbe:

1.2 PureTech 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem: 130 KS, 230 Nm, 5,1 l/100 km, 117 g/km CO2
1.2 PureTech 130 S&S sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT6: 130 KS, 230 Nm, 5,2 l/100 km, 120 g/km CO2
1.6 THP 165 S&S sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT6: 164 KS, 240 Nm, 5,7 l/100 km, 129 g/km CO2

Kod dizelskih motora tehnologija BlueHDi omogućuje emisije u rasponu između 103 i 124 g/km CO2 za snagu od 100 do 180 KS. Motori 1.6 BlueHDi i 2.0 BlueHDi također su među najučinkovitijima na tržištu. U ponudi je dostupno pet dizelskih izvedbi:

8163
1.6 Blue HDi 100 S&S s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem: 100 KS, 254 Nm, 4,0 l/100 km, 103 g/km CO2
1.6 BlueHDi 120 S&S sa 6-stupanjskim ručnim ili automatskim mjenjačem EAT6: 120 KS, 300 Nm, 4,2 l/100 km, 108 g/km CO2
2.0 BlueHDi 150 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem: 150 KS, 370 Nm, 4,4 l/100 km, 114 g/km CO2
2.0 BlueHDi 180 S&S sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT6: 180 KS, 400 Nm, 4,8 l/100 km, 124 g/km CO2

Prostranija unutrašnjost


8163
Interijer nove generacije Peugeota 3008 povećan je u odnosu na prethodnika kako bi pružio još više komfora i praktičnosti svojim putnicima. Unutar dimenzija od 4447 x 1906 x 1624 mm te uz međuosovinski razmak od 2675 mm, prostor za noge straga povećan je za 24, širina u visini laktova sprijeda za 17, u visini laktova straga za 4 mm, dok je prostor u visini glave straga povećan za 36 mm (u izvedbi bez panoramskog staklenog krova).

Obujam prtljažnika također je povećan u odnosu na predhodnu izvedbu modela 3008 te sada zaprima 591 dm3 uključujući prostor ispod podnice. Najveći dostupni obujam iznosi respektabilnih 1670 dm3. Inače, podnicu prtljažnika je radi lakšeg utovara predmeta moguće djelomično izvući te ona u tom položaju podnosi opterećenja do 100 kg.

I na kraju...


Novi se Peugeot 3008 proizvodi u Francuskoj, u pogonu Sochaux, a svi pogonski sklopovi dobavljaju se iz francuskih tvornica Trémery i Douvrin. Zato će taj model od lansiranja nositi oznaku Origine France Garantie. I na kraju, potsjetimo se još jednom kako će druga generacija modela 3008 prvi puta biti predstavljena javnosti na salonu automobila u Parizu 2016, a njegova prodaja na hrvatskom tržištu započet će krajem listopada.

GALERIJA: Peugeot 3008

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing