Nissan Juke 1.2 DIG-T Tekna

7. svibnja 2015.
Test - Nissan Juke 1.2 DIG-T Tekna
tekst: AUTONET  foto: AUTONET, Saša Lisjak 

Uvijek poseban

Juke je nesumnjivo jedan od najneobičnijih automobila na našim cestama. Otkako se pojavio, stvoren je pravi mali mit oko ovog crossovera. Testirali smo pripadnika osvježene edicije s downsizanim benzinskim motorom i najbogatijom opremom
6850
Crossoveri, uostalom kao i SUV vozila, imaju možda i pomalo nezahvalni zadatak biti automobili koji pokazuju karakter svog vlasnika, a Juke je nedvojbeno najbolji pokazatelj toga. Poseban i potpuno drukčiji od svega ostaloga što možemo vidjeti na našim prometnicama u posljednje se četiri godine prometnuo u pravog trendsettera. I sasvim je sigurno, privlači pažnju gdje god se s njim pojavili, posebice u testiranoj, žutoj kombinaciji.

Ovom prilikom testirali smo Juke iz osvježene, Facelift, edicije koji je u ponudi domaćeg zastupnika, tvrtke Renault Nissan Hrvatska dostupan u 14 izvedbi. Ponudu započinje 115.400 Kn vriedni Juke 1.6 Visia pokretan benzinskim motorom snage od 94 KS (1598 cm3). Nadalje, u ponudi su i snažnije 1,6-litrene izvedbe: sa 117 KS (1598 cm3) te verzija DIG-T sa 190 KS (1618 cm3). Ponudu benzinaca zaokružit će ovom prilikom testirani 1,2-litreni motor DIG-T snažan 116 KS.

Dieselsku ponudu modela Juke predstavlja provjereni 1.5 dCi, dostupan isključivo u izvedbi snage od 110 KS. Od paketa opreme sodtupni su Visia, Acenta i Tekna, a Juke sa 190 KS snažnim benzinskim motorom dolazi i u izvedbi s pogonom na sva četiri kotača te bezstupanjskim mjenjačem X-Tronic.

Poseban dio priče o nissanovom modelu Juke predstavlja izvedba Nismo. Ova sportska verzija pokretana je motorom obujma od 1618 cm3 koji razvija 147 kW (200 KS). Najekskluzivniji je Juke tako dostupan kao 1.6 DIG-T Nismo te MCVT 4x4 Nismo. Ova posljednja izvedba, s pogonom na sva četiri kotača na našem tržištu stoji 248.000 Kn.

U teoriji...


6850
Preinake nakon redizajna tiču se novog izgleda prednjeg i stražnjeg dijela Jukea s većim naglaskom na uglađenost i sportske detalje, no i dalje je svaki detalj jedinstven te se doslovno o svakom djeliću ove karoserije vode polemike između gorljivih pristaša i onih, pretežno konzervativnije nastrojenih koji baš i ne odobravaju nissanove dizajnerske smjernice. Ipak, atraktivnost mu se ne može poreći.

Iza te neobične i vrlo upadljive vanjštine, krije se jednako "nabrijan" interijer prepun krivulja i rijetko viđenih estetsko/ergonomskih rješenja. To je, u izvjesnoj mjeri, oduzelo ponešto prostora putnicima (u usporedbi s uglatim, jednostavnim linijama koje oslobađaju najviše mjesta), no pohvalno je da se Nissan potrudio prenijeti sve značajke vanjskog dizajna u unutrašnjost Jukea.

6850
Ergonomija i prostranost uspjele su vrline interijera malog nissanovog crossovera, a u testiranom primjerku imali smo prilike "igrati" se i s mnogobrojnim elektroničkim sustavima koji se serijski isporučuju uz najvišu razinu opreme, paket Tekna. Recimo i da je preinakama prtljažnog prostora u modelima s pogonom na prednje kotače obujam povećan za 40 posto (do 354 litre), čime je postao najveći u klasi.

Testirani je automobil, u okviru paketa opreme Tekna imao sljedeće značajnije detalje: 17-colne alu-naplatke Shiro, senzor za kišu, inteligentni ključ, sustav Start & Stop, navigacijski uređaj sa stražnjom kamerom, Around View Monitor, Nissan Safety Shield, tempomat i limitator brzine, CD/radio/MP3 + USB i AUX priključke i Bluetooth, sportske presvlake, LED dnevna svjetla, putno računalo...

Od dodatne opreme tu su bili žuta metalik boja, Paket Premium (kožna i grijana prednja sjedala) te električni panoramski stakleni krov sa crnom oblogom stropa. Za Nissan Juke 1.2 DIG-T Tekna tako je potrebno izdvojiti 152.990 Kn, a za izvedbu poput testirane 174.083 Kn.

U praksi...


6850
Uz estetske promjene, Nissan Juke se od redizajna može pohvaliti i novim benzinskim motorom s turbopunjačem DIG-T smanjenog obujma koji nudi bolje performanse uz manju potrošnju i emisiju CO2. Točnije, ispod poklopca motora nalazi se 1,2 litreni DIG-T benzinski turbo sa 116 KS i 190 Nm s kojim smo se već susreli pod prednjim poklopcem Qashqaija. U radu je ovaj motor vrlo miran i bez nekih većih vibracija, no ujendo i živahan, a osvaja i spomenutim okretnim momentom od 190 Nm koji je dostupan već od 2000/min.

6850
Iako nije stvoren za jurnjavu, za vožnju gradom i normalnu vožnju autocestom bit će dostatan. Tu mu pomaže i dovoljno precizan 6-stupanjski ručni mjenjač dok kao boljku ističemo nešto izraženije naginjanje karoserije pri bržim prolascima kroz zavoje. Recimo i da je uz standardni način vožnje moguće izabrati i način rada Sport (brži odaziv na gas, precizniji upravljač) te Eco način vožnje. Putno nam je računalo nakon sedmodnevnog testa pokazivalo vrijednost od tek nešto iznad 6 i pol litara u mješovitoj vožnji što je, bez sumnje, itekako solidan rezultat.

I na kraju...


Premda je u današnjim vremenima sve teže uspoređivati različite automobile prema cijeni, jer je uz bezbroj oprema i motorizacija različitih klasa teško snaći se, cijena testiranog automobila svakako nije skromna. Naime, potrebno je uzeti u obzir kako se ovdje radi o malom crossoveru, prvenstveno gradske namjene. No, testirani Juke 1.2 DIG-T Tekna nudi mnogo, a uz paket opreme Acenta (koji je sasvim dovoljno opremljen), Juke može biti vaš i za 130 tisuća kuna što je ipak kudikamo prihvatljivije.
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn +- Sigurnost ++
Oprema ++ Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes +- Motor ++ Mjenjač +-
Performanse +- Potrošnja goriva +- Cijena +-
GALERIJA: Nissan Juke 1.2 DIG-T Tekna

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing