Nissan Cube

15. svibnja 2009.
Premijere - Nissan Cube
piše: Dubravko Kuleš  foto: Nissan Motors Co. Ltd. 

Kocka dolazi u Europu

U Europu će sljedeće godine konačno stići neobičan nissanov automobil koji ne želi biti tako definiran. Cube je osvježenje na sceni, prije svega zbog posebnog, asimetričnog dizajna
U poplavi sve sličnijih automobila koji se pojavljuju na tržištu svaka pojava originalno, ili bolje rečeno, neobično oblikovanog modela predstavlja dobrodošlo osvježenje. Dizajnerima je, čini se, najviše mašte i slobode izražavanja dopušteno u razvoju manjih automobila. Limuzine, SUV-ovi i luksuzna klasa imaju neke standarde koji se moraju zadovoljiti, dok gradski automobili namijenjeni urbanim sredinama naklonost kupaca pokušavaju steći dizajnom, ali inteligentnim, koji je u stanju pratiti sve traženiju ponudu prostora bez obzira na vanjske dimenzije. Nissan je 2003. već osvojio klijentelu trećom generacijom Micre i njenim zanimljivim izgledom. Micra do dolaska nove generacije pomalo pada u drugi plan, ali Nissan ima novog aduta kojeg će krajem godine ponuditi i na europskom tržištu. Automobil neobičnog oblika zove se Cube (kocka) i prilično doslovno dočarava svoje ime.

141
Microvan Cube nije novost u svijetu automobila, ali je trebalo proći 12 godina da postane dostupan i na Starom kontinentu. Cube je nastao na temeljima Micre. Premijeru je imao u Japanu 1998, druga generacija je predstavljena 2002, a prošle jeseni u Los Angelesu predstavljena je i treća s 1,5-litrenim benzincem za japansko i 1,8-litrenim za američko tržište. U nizu novih modela koje je u Ženevi 2009. predstavio Nissan, Cube je izazvao posebno zanimanje. Uvođenje na tržište je planirano za jesen ove godine, dok se prve isporuke očekuju početkom 2010.

Nakon Japana i Amerike Cube je odlučio osvojiti i Europu te tako postati globalno vozilo. Geometrija i arhitektura ovoga Nissana više su nego jedinstveni. Zbog dizajna bitno drukčijeg od uobičajenog, za Cube u Nissanu tvrde da ga ne žele definirati isključivo kao automobil. Kombinacijom posebnih, asimetričnih oblika, istinskom prostranošću, osobnošću i toplom atmosferom u interijeru, Cube bi trebao zauzeto posebno mjesto na tržištu. Cube nije namijenjen određenoj skupini kupaca, nego se od njegovog šarma očekuje osvajanje skupina koje baš nimalo ne zanimaju automobili. Asimetričan dizajn i opuštajuća unutrašnjost potpuno redizajniranog Cubea treće generacije iznenađujuće su šarmantni i domišljato funkcionalni. Već je Cube druge generacije postao kockastiji, kompaktniji i kao pravi japanski proizvod svojim izgledom osvojio je Tokio.

141
Nissan Cube je ubrzo stekao publiku izvan Japana. Na žalost mnogih, nije ga bilo moguće kupiti, ali je osvajao fotografijama u modnim i lifestyle časopisima, preko Interneta i putem video materijala. Novi Cube će na sreću Europljana konačno biti dostupan i njima. U Europu dolazi s posve kockastim dizajnom koji nikad prije nije bio tako originalan, domišljat, zabavan funkcionalan pa čak i pomalo luckast. Novi Cube je nasljedio avangardni dizajn prethodnika, ali je ujedno dobio na dinamičnosti uz još jači karakter. U odnosu na ukupnu duljinu (3890 mm) Cube ima izuzetno dugačak međuosovinski razmak (2530 mm).

Uz kotače u samim kutevima karoserije Cube nudi odličnu iskorištenost prostora. Premda se zahvaljujući jedinstveno dizajniranoj, asimetričnoj karoseriji ističe u moru današnjih mahom sličnih automobila, Cube nudi i niz čvrstih, racionalnih argumenata da ga kupite. Birat će ga osobe koje ga doživljavaju kao produžetak svoje osobnosti i odraz svoje posebnosti", rekao je Simon Thomas, viši potpredsjednik nissanova Odjela prodaje i marketinga za Europu. Cube ima vrlo širok trag kotača koji mu pomaže da se stvori dojam samouvjerenosti pa ga neki slikovito opisuju kao "buldoga sa sunčanim naočalama". Posebno se ističe strast kojom je razvijan Cube. Pierre Loing, nissanov europski potpredsjednik za planiranje proizvoda ističe da je samo ekipa koja je razvijala GT-R imala više entuzijazma pri radu. "Stalno su crtali, skicirali, dodavali zamisli i prijedloge i tako se rodila i razvila predodžba buldoga. Nije to bio uobičajen razvojni proces", pojašnjava Loing.

141
Vizualnoj predodžbi buldoga pridonose široka prednja svjetla i nova maska motora, dimenzije karoserije i kratak stražnji kraj. Širini i dojmu spuštenosti stražnjeg kraja doprinose uska i vodoravno položena svjetla. Stvaratelji Cubeovih oblika težili su čistom dizajnu pa su neke uobičajene linije jednostavno izbrisane. Forma staklenika je Cubeova posebnost. A nosači su izvučeni prema van i skoro su okomiti čime je postignuta bolja vidljivost prema naprijed. Okvir prednjih bočnih prozora je oblikovan prema uzoru na okvire za fotografije. Asimetrični prozor "omotan" oko stražnjeg kraja poboljšava dijagonalnu vidljivost i dizajnerska je posebnost Nissana Cube. Nova generacija Cubea svoju jedinstvenost izražava i kroz izbor boja karoserije vrlo slikovitih imena kao što su Bijeli biser, Tamna čokolada ili Morsko tirkizna.

Uz odabir boje, individualnost se može naglasiti različitim dezenima staklenoga krova ili naljepnicama na karoseriji. Interijer je iznenađujuće prostran i opuštajuće udoban, prema objašnjenju iz Nissana, čak i za pet osoba. Putnički prostor je vrlo prilagodljiv i nadahnut dizajnerskim elementima masažnih kada. Unutrašnjošću se provlače zaobljene linije posebno vidljive na blagoj valovitosti ploče s instrumentima, na oblogama vrata, u obliku sjedala, držačima za čaše i komandama klima uređaja. Dizajn valovitih linija je inspiraciju našao u prirodi i posebno u mrešaknju vode kada nešto u nju kapne. Prednja sjedala su vrlo udobna, a stražnja klupa je klizna u stilu lounge sofe. Namješta se u tri položaja i viša je od prednjih sjedala tako da putnici imaju bolju preglednost. Vidljivost unatrag je odlična zahvaljujući asimetričnoj konstrukciji stražnjeg kraja. Vrata prtljažnika se otvaraju u stranu što u nekim situacijama olakšava pristup prtljažniku.

141
Unutrašnjost je vrlo svijetla zahvaljujući velikim staklenim površinama koje uključuju i panoramski krov. No, Cube ni tu ne prestaje s iznenađenjima, jer osim klasične rolete za zaštitu od sunca ima i shoji zavjesu inspiriranu tradicionalnim japanskim zavjesicama od rižina papira koja propušta svjetlost, ali ne i toplinu. Cube ima asimetrične svjetlo plave i bijele instrumente radi lakšeg razlikovanja brzinomjera i brojača okretaja. Unutrašnjost je dostupna u dvije glavne boje, crnoj i bež. Cijelom unutrašnjošću raspoređeni su pretinci i zanimljivi detalji poput gumenih vrpci u različitim bojama umetnutih na obloge vratiju, koje služe za pridržavanje auto karata i sličnog.

Budući da do dolaska na tržište još ima prilično vremena, Cube se i dalje više gleda kroz prizmu dizajna, dok su tehničke osobine blago potisnute u drugi plan. Dokaz tome je i, još uvijek potpuni, izostanak podataka o performansama i potrošnji za obje motorizacije. Zna se da će se u Europi nuditi dva motora, 1,6-litreni benzinski sa 110 KS i 1,5–litreni dCi sa 106 KS i filterom čestica. Dieselski motor je povezan s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok su za benzinsku određeni ručni 5-stupanjski i CVT mjenjač. Nissan Cube je automobil za kupce koji žele istaknuti strast prema individualnosti, bez obzira što im automobili nisu posebno važni. Cube bi svojom osobnošću mogao ući u društvo Minija ili Fiata 500.
GALERIJA: Nissan Cube

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing