Mercedes-Benz B klasa

7. listopada 2011.
Premijere - Mercedes-Benz B klasa
piše: Goran Topić  foto: Daimler AG 

Temeljito nova generacija

Nedavno predstavljena druga generacija B klase je automobil s kojim stuttgartski proizvođač okreće novu stranicu kada je riječ o kompaktnim modelima. Pojedinačnih novosti je toliko da ih je gotovo nemoguće nabrojati
2647
B klasa u potpunosti novi automobil s novom benzinskom i dieselskom motorizacijom, novim ručnim i novim mjenjačem s dvije spojke te cijelom niskom raznih elektroničkih pomagala zahvaljujući kojima ovaj automobil uistinu označava posve drukčiju tehnološku eru u Mercedesu, barem kada je riječ o kompaktnim automobilima.

U Stuttgartu tvrde kako se niti jedan njihov model nikada nije u ovoj mjeri izmijenio u odnosu na svog izravnog prethodnika, a vozač i putnici će ostvareni napredak ponajviše cijeniti zbog odlične ekonomije koja je ostvarena bez žrtvovanja dinamičnosti, bogate ponude prostora, visokog stupnja komfora te, dakako, sigurnosti.

Vanjski dizajn nove B klase čini ovaj automobil prepoznatljivim mercedesovim proizvodom i kao takav će se, ovisno o afinitetima, nekome svidjeti više a nekome manje. No, kudikamo je značajnije naglasiti kako je gotovo svaki dio karoserije dobrim dijelom podređen povećanju aerodinamičnih svojstava automobila.

2647
Naime, najveću razliku u dimenzijama, koje iznose 4359 x 1786 x 1557 mm, predstavlja gotovo 5 cm smanjena visina, a razna dizajnerska i konstrukcijska rješenja doprinijela su vrlo niskom otporu zraka (Cd = 0,26). Paket ECO Technology koji će postati dostupan nešto kasnije, dodatnim će unaprjeđenjima povećati ekonomičnost, a koeficijent otpora zraka sniziti na svega 0,24, što je uistinu odličan rezultat za jedno MPV vozilo.

Nova bi B klasa trebala biti dostupna s četiri paketa opreme, a proizvođač jamči dug popis standardnih i opcijskih detalja (posebice vezano uz sigurnosnu opremu i infotainment), nekoliko različitih boja i vrsta presvlaka i sl. Sve u svemu, u Mercedes-Benzu obećavaju visok stupanj individualizacije automobila.

Ponuda prostora značajno je porasla u odnosu na prethodnika i u ovaj bi se automobil bez ikakvih problema trebalo moći udobno smjestiti petero putnika. Obujam prtljažnika iznosi 486 dm3, no odabirom opcijskog sustava Easy-Vario Plus s uključenim pomicanjem stražnjih sjedala za 140 mm, zapremina raste na čak 666 dm3. Inače, preklapanjem naslona stražnjih sjedala ukupni obujam prtljažnika raste na 1545 dm3.

2647
Pored rasta prostranosti i bogatije opreme, novu će B klasu, kažu u Mercedesu, karakterizirati i viši stupanj ergonomije, kvalitetniji materijali te bolja završna izrada, što bi trebalo postaviti nove standarde u klasi.

B klasu pokreće nova motorizacija uparena s novim ručnim i automatskim mjenjačima. Štoviše, 4-cilindrični benzinski motori označavaju korak naprijed u Mercedesu. Naime, s ovim je motorima po prvi put u kompaktnu klasu uvedena treća generacija mercedesovog sustava izravnog ubrizgavanja goriva koja je ranije debitirala u V6 i V8 BlueDirect motorima.

Isprva će biti dostupan 1,6-litreni benzinac koji će u modelu B180 razvijati snagu od 90 kW, odnosno 122 KS, a u modelu B200 115 kW, odnosno 156 KS. Njihov najveći okretni moment od 200 i 250 Nm dostupan je već od 1250 o/min.

2647
Novi dieselski 4-cilindrični motor je pogonski stroj s trećom generacijom Common-Rail sustava i predstavlja daljnji razvoj motora koji nam je poznat iz modela C i S klase, no s obujmom smanjenim na 1,8 litara.

Ovaj će motor u modelu B180 CDI razvijati snagu od 80 kW, odnosno 109 KS, a u modelu B200 CDI snagu od 100 kW, odnosno 136 KS. Najveći okretni moment im iznosi 250, odn. 300 Nm, što je dostupno od 1400, odnosno 1600 o/min.

Premijerno će biti predstavljen i novi 7G-DCT 7-stupanjski mjenjač s dvije spojke. Ovaj je prijenos vrlo kompaktan i uparen je sa sustavom Stop & Start. Standardni će izbor prijenosa činiti novi 6-stupanjski ručni mjenjač, a posebno hvali njegovu malu masu, uglađenosti i doprinos ekonomičnosti automobila. Potrošnja nove B klase u mješovitoj vožnji će se, prema tvorničkim podacima kretati između 4,5 i 6,1 l/100 km.

2647
Prema proizvođačevim tvrdnjama konstrukcija karoserije i ovjes novog automobila će ponuditi agilnost kakvoj nema premca u ovom segmentu. Naime, u odnosu na prethodnika znatno je povećana dinamičnost ovjesa, no ne na račun komfora.

To je postignuto nižim težištem, novim stražnjim (Four-Link) ovjesom i unaprijeđenim ESP sustavom nadzora stabilnosti vozila. U opcijskoj se opremi nalazi i sportski ovjes s kojim je vozilo niže za 20 mm, a dodatak čine i tvrđi amortizeri te Direct-Steer sustav upravljanja.

Novost čini i dorađeni elektromehanički upravljački sustav koji će ponuditi veću izravnost i osjećaj agilnosti te pružiti vozaču bolji ugođaj u vožnji. Djelomično će, manjom potrebom za energijom od prethodnika, dodatno pridonijeti smanjenju potrošnje.

2647
Očekivano, nova je B klasa vrhunski opremljena raznom sigurnosnom opremom, a radarski sustav upozorenja na predstojeći sudar uparen sa sustavom Brake Assist, kao dio standardne opreme, predstavlja prvijenac u kompaktnoj klasi. No, pored njega tu je pregršt sigurnosnih stavki od maksimalno 9 zračnih jastuka do naprednih elektroničkih sustava. Spomenimo još i mercedesov sustav zaštite putnika Pre-Safe koji je prvi puta dostupan u ovom segmentu.

Nova će se Mercedes-Benz B klasa na europskim tržištima naći već u studenom ove godina, a za sada recimo kako će joj se cijena na njemačkom tržištu kretati od 26.001 Eura za model B 180 BlueEfficiency. Cijena se tako, unatoč mnogim poboljšanjima, neće mijenjati u odnosu na prethodni model.

Agilnija i ekonomičnija te istodobno udobnija i prostranija, nova bi B klasa prema svemu što o njoj možemo pročitati, trebala osvojiti sve one kupce koji traže kompaktni gradski, no prije svega i obiteljski automobil.

GALERIJA: Mercedes-Benz B klasa

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing