Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4WD Limited

16. studenog 2015.
Test - Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4WD Limited
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Saša Lisjak 

Ljepotan za sve prilike

Bilo da vam je cilj blatnjavo korito kakve rijeke ili odlazak u operu, Renegade će se snaći u svim ulogama koje mu namijenimo. Ovaj privlačni kompaktni SUV promaknuo je Jeep stepenicu više prema pitanju dizajna i otvorio legendarnoj marki nova vrata. Testirali smo ultimativnu izvedbu
7528
Još uvijek relativno novi, vlasnik Jeepa krenuo je velikim koracima u osvježavanje palete svog američkog partnera. I, već od prvog pokušaja Fiat je postigao pun pogodak, kako s Renegadeom tako i prestižnim Grand Cherokeejem. Nije tu isključivo riječ o dizajnu, jer, napredovala je i tehnika pa se novi Jeepovi mogu doista pohvaliti kako su izašli iz svojevrsne "arhaičnosti" te se promaknuli u više nego li konkurentne SUV / offroad modele.

Na našem tržištu, zastupnik Autocommerce Hrvatska nudi ukupno osam izvedbi Jeepa Renegade. Riječ je o modelima s pogonom na prednje ili na sva četiri kotača, a ovaj privlačni SUV donosi i prvi automatski mjenjač s 9 stupnjeva u svojoj kategoriji, u kombinaciji s 2,0-litrenim MultiJet II dieselom snage od 140 ili 170 KS. Pogonski strojevi kreću od benzinskog 1.4 Turbo MultiAir-a snage od 140 KS, dok diesele predstavljaju 1,6-litreni MultiJet sa 120 KS te 2-litreni MultiJet u izvedbama sa 140 ili 170 KS. Ponudu paketa opreme zaokružuju izvedbe Longitude, Limited i Trailhawk, a cijene kreću od 189.308 kn koliko je potrebno izdvojiti za Renegade 1.4 Turbo MultiAir FWD Longitude, do 294.479 kn koliko stoji prestižni Renegade 2.0 MultiJet 4WD LOW Trailhawk.

Jeep Renegade je prvo vozilo iz tvrtke Fiat Chrysler Automobiles razvijeno je u zajedničkoj suradnji talijanskih i američkih dizajnera i inženjera te je prvi model u povijesti marke koji se u cijelosti proizvodi u Italiji, u obnovljenoj tvornici u Melfiju.

U teoriji...


7528
Premda se moramo složiti kako je uspješnost dizajna, dijelom, stvar osobnog ukusa, malo se kome Renegade neće svidjeti. No, mi bi smo otišli i korak dalje te ustvrdjeli kako se radi o uvjerljivo najatraktivnijem SUV modelu srednje kategorije. Renegade u svom izgledu tako spaja tradicionalne vrijednosti Jeepa, robusnost na prvom mjestu, ocrtane u uglatim linijama koje su, pak, uspješno povezane u vrlo modernu cjelinu. I, još jedna napomena.

Naime, koliko god atraktivni bili današnji kompaktni SUV / Crossover modeli, posebice oni s dalekog istoka, malo koji će od tih automobila za desetak godina izgledati dobro. Renegade zasigurno hoće! Inače, izgled vanjštine ovog automobila potpisuje američki dizajner Jeremy Glover, no već je na prvi pogled jasno da je talijanski utjecaj bio itekako snažan.

7528
Ipak, kako to nerijetko biva, budžeti su ograničeni pa nam izgleda da je onaj dizajnerski, u slučaju Jeepa Renegade, također bio. To se, naime, ogleda u interijeru koji odiše jednostavnošću i robusnošću, no nekako ipak nije (možda niti blizu) na razini izgleda vanjštine. Tek-Tonic..., kako su u Jeepu prozvali dizajnerski jezik interijera ovog automobila, ... definira kombinacija mekanih i na dodir ugodnih oblika s robusnim i funkcionalnim detaljima. Iskreno, ne znamo što bi to točno trebalo značiti, no činjenicom jest da ćemu u unutrašnjosti istovremeno zateći mekane obloge i krutu plastiku (npr. obloge vratiju) koja donekle ruši ukupni dojam.

Inače, interijer Jeepa Renegade je dijelom prepoznatljivog obiteljskog nasljeđa. Naime, sklop prekidača za upravljanje klima uređajem, 5-inčni zaslon infotainment sustava Uconnect i još ponešto detalja poznati su nam iz drugih automobila grupacije FCA. Tu je i višenamjenski obruč upravljača koji izvrsno leži u ruci, a sve što okružuje vozača i što mu je neophodno tijekom vožnje, lako je dostupno. Također, položaj sjedenja je visok i nudi dobru preglednost što je i jedan od bitnijih zahtjeva kod automobila ove kategorije. Ipak, zamjerku bi smo uputili samim sjedalima koja nisu posebno udobna niti pružaju dovoljno potpore tijelu pa ćete se tijekom vožnje često "premještati" tražeći optimalni položaj.

7528
U ovom srednje dimenzioniranom SUV modelu (4255 x 1805 x 1697 mm) udobno će se smjestiti četvero putnika, a na odmet neće biti ni solidno dimenzionirani prtljažnik koji zaprima 351, odnosno 1297 dm3 s preklopljenim naslonom stražnjih sjedala. Prtljažnik ima i praktičnu pomičnu podnicu s kojom je moguće podijeliti njegov prostor. Uz to, Renegade u svojoj unutrašnjosti nudi i dovoljno mjesta za odlaganje manjih predmeta, a tek bi pretinci u prednjim vratima mogli biti nešto veći.

Testirani je automobil, iza izvedbe Trailhawk, drugi najskuplji Renegade dostupan na našem tržištu i kao takav, doista je bio bogato opremljen. Uz već spomenuti infotainment sustav koji nudi upravljanje mobilnim telefonom bez upotrebe ruku, Bluetooth podršku i audio-streaming te USB priključak, tu su i putno računalo, automatska 2-zonska klima, prednja i stražnja svjetla za maglu, lijevani naplaci, tempomat, krovni nosači itd.

Tu je i vrlo kompletan popis sigurnosne opreme koji uključuje 6 zračnih jastuka, ESP s elektroničkim sustavom za zaštitu od prevrtanja (ERM), sustav za sprječavanje naleta na vozilo sprijeda (Warning Plus) te sustav za upozorenje u slučaju napuštanja prometne trake. Zanimljivo je da niti najskuplja izvedba Renegadea nije serijski opremljena ksenon glavnim svjetlima, no na testiranom su nas automobilu obične "halogenke" doista iznenadile svojom učinkovitošću.

U praksi...


7528
Već je prvi prvim kilometrima za upravljačem Jeepa Renegade jasno kako se radi o vrlo čvrstom automobilu. Naime, i na lošijim podlogama nema nikakvih znakova uvijanja karoserije, a cijeli se automobil doima itekako čvrstim. No, drukčije i nije moglo biti uz reputaciju kakvu Jeep mora održavati. Upravo stoga, ali i uz pogon na sva četiri kotača, doista ne bi bilo fer ovaj automobil "natjerati" da svoj životni vijek provede isključivo na asfaltu.

Testirani je Renegade bio pokretan poznatim fiatovim 2-litrenim Common Railom koji razvija 140 KS pri 3750 te 350 Nm pri niskih 1750 o/min. Takva motorizacija doista je najbolji izbor za automobil mase od 1530 kg koji će se ponekad naći i na kakvom šumskom blatnjavom putu. Tu će, pak, do izražaja doći učinkovit pogon na sva četiri kotača koji je u slučaju testirane izvedbe dodatno potpomognut sustavom Selec-Terrain. Riječ je o sustavu koji nudi izbor između četiri pretprogramirana načina rada pogonsko-prijenosne grupe: automatski, snijeg, pijesak i blato. Tako je Renegade doista spreman na sve izazove, a od pomoći će biti i sustav nadzora nad brzinom pri vožnji nizbrdo.

Poseban tehnički biser, jer ga takvime doista moramo nazvati, testiranog automobila predstavlja izvrsni 9-stupanjski automatski mjenjač koji potpisuje ZF. Riječ je o prvom takvom prijenosu u ovoj kategoriji automobila, a koji se odlikuje brzim i praktički neprimjetnim izmjenama stupnjeva prijenosa. Za slučaj da se poželite poigrati ili tek brzo prebaciti mjenjač u niži stupanj, npr. prilikom pretjecanja, tu je i ručni način rada koji je jednako učinkovit.

7528
Da je Renegade 2.0 MultiJet 4WD Limited doista zaslužio epitet automobila solidnih terenskih mogućnosti dokazuju još dva prekidača: onaj za zaključavanje 4WD pogona te drugi, namijenjen aktiviranju reduktora što sve zajedno Renegade, opremljen poput ovog, čini doista visokosposobnim offroaderom. A, da se radi o SUV automobilu u vožnji neće prečesto doći do izražaja, barem ne u negativnom smislu. Dakako, naginjanja karoserije su nešto veća nego li kod kakve limuzine, no Renegade je i dalje vrlo poslušan automobil koji će biti jednako spretan i okretan u vožnji kakvim šumskim puteljkom kao i na gradskim prometnicama. Za sigurno zaustavljanje brinu se kočnice sheme ventilirani / puni disk, a tu su i serijski ESP sustav te sustav ERM protiv prevrtanja, koji će možda nekima i dobro doći u "škakljivim" situacijama.

7528
Konačno, vrijeme je da se dotaknemo performansi i potrošnje. Premda je dovoljna, posebice za jedan automobil ove kategorije, najveću brzinu od predviđenih 182 km/h nije lako doseći. To je, zasigurno, rezultat uglate karoserije koja pored svoje nesumnjive privlačnosti ipak ima utjecaja i na aerodinamičke osobine ovog Jeepa. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h testiranom Renegadeu je potrebno 10,0 sekundi, a proizvođač je za ovaj 140 KS snažni SUV s automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača propisao potrošnju goriva od 6,9 l/100 km u gradskoj vožnji te 5,2 na otvorenoj cesti.

Dakako, pretpostavljate, koliko se god trudili, te vrijednosti nismo uspjeli dostići. No, 8,5 l/100 km u gradu te 7,2 na otvorenoj cesti, koliko smo ostvarili tijekom ovog testa, sasvim su dobar rezultat. Ono što ipak predstavlja određeni minus je relativno mali spremnik goriva koji zaprima tek 48 litara te tako dosta ograničava doseg Renegadea na putovanjima.

I na kraju...


Jeep je s modelom Renegade doista okrenuo jednu posve novu stranicu svoje povijesti. Riječ je o, nesumnjivo, daleko najatraktivnijem kompaktnom SUV modelu koji je istovremeno moderan, no i dovoljno klasičan da se istakne u mnoštvu automobile svoje kategorije. Renegade 2.0 Multijet 4WD Limited, uz to, nudi obilje opreme i visoku razinu sigurnosti što ga čini doista kompletnim, koju mu god ulogu u svom obiteljskom životu namijenili. No, nemojmo zaboraviti kako je ovo tek uvjetno SUV automobil - uz pogon na sva četiri kotača, reduktor i sustav Selec-Terrain, Renegade je itekako sposoban izvan asfalta. Uostalom, ništa manje nismo niti očekivali od legendarnog imena Jeep.

---

Pogledajte i test Jeepa Renegade 1.6 MultiJet FWD Limited
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn +- Sigurnost ++
Oprema ++ Ergonomija +- Prostranost ++
Ovjes +- Motor ++ Mjenjač ++
Performanse ++ Potrošnja goriva ++ Cijena ++
GALERIJA: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4WD Limited

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing