Hyundai i20

28. siječnja 2015.
Vozili smo - Hyundai i20
piše: Hrvoje Gattin  foto: M. Lang, Hyundai Motor Company 

Nacionalna prezentacija

Atraktivni, novi i20 kreće u veliko osvajanje tržišta. Potpomognut modernim izgledom, funkcionalnom unutrašnjošću i bogatom opremom, hyundaijev mališan mogao bi pokvariti račune mnogima u B segmentu. Cijene kreću od 79.990 Kn
6507
Priča o hyundaijevom B segmentu započinje 2002. godine predstavljanjem modela Getz. Bio je to malen i simpatičan automobil koji je nudio dovoljno, uz skromnu cijenu čime je osvojio sasvim solidan broj kupaca i u nas. Šest godina kasnije, pod novom nomenklaturom s početnim slovom "i", Hyundai je na pariškom salonu otkrio Getzovog nasljednika, model i20. Redizajn, koji je prikazan u svibnju 2012. produžio je vijek ovom popularnom mališanu kako bi ostao svjež do predstavljanja nove generacije. Konačno, prošle godine Pariz je još jednom bio mjestom predstavljanja, a druga generacija Hyundaija i20 sada je pristigla i na naše ceste.

Na hrvatskom tržištu, zastupnik Hyundai auto Zagreb nudi ukupno 16 izvedbi modela i20. Cijene kreću od 79.990 Kn koliko je potrebno izdvojiti za početni, benzinski model, preko 101.990 Kn koliko stoji početni dieselaš pa do 121.990 Kn što je cijena najopremljenije verzije. Narudžbe se već zaprimaju, objavljeno je na konferenciji za domaće medije održanoj pred dva dana u Zagrebu.

6507
Atraktivan izgled i više prostora

Još jedan hyundaijev model napravljen prema europskim ukusima, novi je i20 dostojni sljedbenik dizajnerske filozofije svog proizvođača nazvane Fluidic Sculpture, sada II generacije. A, atraktivan vanjski i unutrašnji dizajn koji, nema tome sumnje, novi i20 izdiže iznad dobrog dijela konkurenata i ovoga puta potpisuje hyundaijev razvojni tim iz njemačkog Rüsselsheima. No, novi dizajn nije samo lijep - on je i aerodinamičniji uz koeficijent od 0,30 (ranije 0,32).

U odnosu na prethodnika, novi je i20 narastao kako bi pružio više prostora u svojoj unutrašnjosti. Uz dimenzije od 4035 x 1734 x 1474 mm, automobil je tako 40 mm dulji, 24 mm širi te 16 mm niži, a uz skraćenje prednjeg prevjesa prudužen je i međuosovinski razmak za 45 mm (sada: 2570 mm). Također, uz rast dimenzija povećan je i prostor za noge otraga gdje će mjesta za koljena (provjerili smo!) bez problema naći i odrasle osobe. Prtljažnik je narastao za 10% u odnosu na onaj prethodnika te sada zaprima 326 / 1042 dm3. Tu je i posebna pregrada zahvaljujući kojoj se preklapanjem naslona stražnjih sjedala dobiva potpuno ravna podnica.

6507
U interijeru je naglasak stavljen na unaprijeđenje ergonomije, a upotrijebljeni su materijali većeg dojma kvalitete. Prednja armatura sada se odlikuje središnjom konzolom zakrenutom za 5 stupnjeva prema vozaču te jasnim i preglednim sučeljem i ergonomski dobro razmještenim prekidačima. Osvjetljenje instrumenata i središnje konzole je decentno i manje "šareno" nego li kod starijih modela Hyundaija. Dostupna su četiri uređenja interijera: siva unutrašnjost Comfort grey te dvobojne - siva / plava, siva / bež i siva / Cappucino. Konačno, u ponudi je i devet boja karoserije: četiri su metalik, tri s bisernim efektom te dvije obične (doplata za metalik /bisernu boju iznosi 2.500 Kn).

Funkcionalna i bogato opremljena unutrašnjost

Izvana i iznutra, novi je Hyundai i20 znatno opremljeniji od prethodne generacije. Tako i ovaj model donosi detalje za koje možemo, premda već pomalo uvriježeno, reći da dolaze "iz viših segmenata". Ovisno o razini serijske ili dodatne opreme, i20 donosi LED dnevna svjetla, prednja svjetla za maglu s funkcijom osvjetljavanja zavoja, kombinirana LED stražnja svjetla, a atraktivnost vanjštine potpisuju i 16-colni alu-naplaci.

6507
U interijeru je poseban naglasak stavljen na zvučnu izolaciju te moramo primijetiti da se benzinski motori u praznom hodu doista gotovo i ne čuju. Sva četiri prozora mogu biti opremljena elektropodizačima, elektrokromatski unutrašnji retrovizor u svom postolju ima i senzor za kišu, u ponudi je i automatski 2-zonski klima uređaj s hlađenim pretincem za rukavice, komande audio-sustava, Bluetooth telefona i tempomata dostupne su na upravljaču, a radio CD MP3 uređaj ima USB i AUX priključak. Tu su i dvije 12V utičnice sprijeda, a na vrhu prednje armature moguće je dobiti nosač za pametni telefon s integriranim priključkom za punjenje (trenutno su podržani iPhone i samsungova obitelj Galaxy).

Komfor novog Hyundaija i20 potpisuju i dostupni detalji opreme kao što su električno pomični panoramski krovni prozor, električna brava prtljažnika, prednji i stražnji senzori za pomoć pri parkiranju te brojni praktični pretinci u interijeru namijenjeni odlaganju manjih predmeta.

U ponudi novog Hyundaija i20 nalazi se četiri standardna paketa opreme te dva dodatna: iStart, iLike, iThink te iThink+ uz dodatak paketa Comfort i Comfort Panorama. Zanimljivo je napomenuti kako razlika u cijeni između prva dva paketa iznosi 8.000 Kn, no razlika vrijednosti same opreme je čak 15.000 Kn:
6507
 
Sigurnost

Kako bi obitelji imale najvišu moguću razinu zaštite, u novi je Hyundai i20 ugrađen cijeli niz sigurnosnih sustava. Za početak, spomenimo kako je u izradi karoserije primjenjeno čak 42% laganih čelika visoke čvrstoće (ranije: 16%) čime su povećane sigurnost putničkog prostora i torzijska krutost karoserije.

6507
Već od početnog paketa opreme i20 je opremljen prednjim i prednjim bočnim zračnim jastucima te zračnim zavjesama, ABS i ESP /TCS sustavima, VSM sustavom upravljanja nad stabilnošću vozila, sustavom pojačanja sile kočenja, sustavom za pomoć pri kretanju na uzbrdici, nadzorom nad pritiskom u gumama, automatskim otključavanjem vratiju u slučaju sudara, predzatezačima prednjih i stražnjih sigurnosnih pojaseva, ESS sustavom aktiviranja svih pokazivača smjera u slučaju naglog kočenja... Novi i20 može biti opremljen i sustavom upozorenja o nenamjernom napuštanju vozne trake (LDWS - iznad 60 km/h) te već spomenutim osvjetljavanjem zavoja.

Ponuda motora i mjenjača

Paleta pogonskih strojeva druge generacije Hyundaija i20 obuhvaća tri benzinska te dva dieselska motora. Priča započinje motorom 1.2 DOHC najveće snage od 75 KS, najvećeg okretnog momenta od 122 Nm te tvornički propisane potrošnje u mješovitoj vožnji od 4,8 l/100 km i emisije CO2 od 112 g/km. Ovako motorizirani i20 dostiže najveću brzinu od 160 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 13,6 s.

6507
Motor 1.2 DOHC dostupan je i u 85 KS (također 122 Nm) snažnoj izvedbi oznake HP. Ovako motorizirani Hyundai i20 troši 4,8 l/100 km u mješovitoj vožnji, ima emisiju CO2 od 119 g/km, razvija najveću brzinu od 170 km/h te do 100 km/h ubrzava za 13,1 s. Najsnažniji benzinski pogon je 1.4 DOHC snage od 100 KS (134 Nm) koji troši 5,3 l/100 km te ispušta 122 g CO2 po kilometru. Performanse mu dostižu 184 km/h te 11,6 s.

Dieselsku ponudu započinje 1120 cm3 velik 1.1 CRDi koji razvija 75 KS i 180 Nm, a u prosjeku troši 3,6 l/100 km i ispušta 94 g/km CO2. Ovako motorizirani i20 razvija najveću brzinu od 159 km/h te do 100 km/h ubrzava za 16 s. Konačno, u ponudi je i 1.4 CRDi najveće snage od 100 KS (240 Nm) koji se odlikuje vrijednostima od 3,7 l/100 km i 97 g/km, a jamči brzinu od 175 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 12,1 s.

Spomenimo i kako su 1,2-litreni benzinski motori dostupni uz ručni mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa, a oba dieselska pogona isporučuju se uz, također ručni, mjenjač sa 6 stupnjeva. Izvedba s 1,4-litrenim benzinskim motorom dostupna je uz ručni 6-stupanjski ili automatski mjenjač s 4 stupnja prijenosa.

6507
I na kraju...

Nakon više od 400.000 prodanih primjeraka Hyundaija i20, od predstavljanja 2008. godine, korejski proizvođač s pravom ima velika očekivanja od nove generacije svog predstavnika u B segmentu. Sa svim, u ovom tekstu navedenim, argumentima i20 će pokušati zadržati postojeće, ali i privući nove, posebno mlađe kupce te nadmašiti njihova očekivanja.

Pod krilaticom Space meets Style Hyundai cilja na 350 prodanih primjeraka na hrvatskom tržištu tijekom 2015. godine, ulazak u 10 najprodavanijih modela u segmentu te 4-postotni tržišni udio u B segmentu koji trenutno zauzima visokih 24% hrvatskog tržišta te je drugi, odmah ispod niže srednje klase (C segmenta - i30). Novi se Hyundai i20 proizvodi u turskoj tvornici Assan Otomotiv Sanayi što će omogućiti brže isporuke u usporedbi s prethodnom generacijom.

---

Preuzmite cjenik novog Hyundaija i20 s detaljnim opisom svih paketa opreme
Posjetite: hyundai.hr
GALERIJA: Hyundai i20

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing