Ford Focus 1.6 TDCi Champions Edition

20. studenog 2012.
Test - Ford Focus 1.6 TDCi Champions Edition
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET 

Konkurent svima

U širokom rasponu ponuđenih izvedbi, fordov Focus doista nudi za svakoga ponešto. Bilo da se radi o snažnom i bogato opremljenom modelu, ili onome bližem početku ponude, poput testiranog, Focus se odlično snalazi u svakoj ulozi
3823
Još jedan snažan igrač u C segmentu nalazi se pred nama. Fordov je Focus automobil kod kojeg ništa nije prepušteno slučaju i koji će, ovisno o odabranom paketu opreme i pogonskom stroju ponuditi širok raspon zadovoljstava (ili zadovoljavanja potreba). Ona počinju od pukog gradskog prijevoza, a završavaju u doista posebnim sportskim "vodama".

Aktualni Focus, bez sumnje, jedan je od privlačnijih automobila u svojoj kategoriji. Bilo da je riječ o njegovom izgledu ili voznim svojstvima, ovo nije automobil koji podilazi prolaznim trendovima, već jedan od onih s kojima možemo uživati u vrijednostima poput napredne ergonomije, preciznog podvozja i ostalih, zahtjevnijem vozaču usmjerenih osobina.

Ford Focus, u izvedbi s petorim vratima, na našem se tržištu nudi u čak 32 verzije. To podrazumijeva sedam paketa opreme, pet prema snazi različitih benzinskih motora te pet dieselskih. Ponuda počinje s 86 KS snažnim Focusom 1.6 Ti-VCT Duratec cijene od 109.800 Kn, najjeftiniji diesel je 95 KS snažni 1.6 TDCi s istim paketom opreme, a "priča" o Focusu 5v završava 163 KS snažnim dieselskim modelom s Powershift mjenjačem i paketom opreme Titanium, vrijednim 200.700 Kn.

Sve navedene, aktualne, cijene su akcijske. Testirani automobil, pokretan početnim dieselom i opremljen posebnim paketom Champions, vrijedan je 139.762 Kn (18.562 Eur).

3823
U teoriji...

Iako smo već zaključili kako je Focus atraktivno dizajniran automobil, neki će reći da se o ukusima nebi trebalo raspravljati. Ipak, mnogi se slažu da je u odnosu na prethodnu generaciju napravljen velik korak naprijed, posebno na prednjem dijelu vozila. Jedini detalj s kojim je Focus donekle krenuo putem mainstreama agresivno je velika prednja maska hladnjaka. No, aktualni je Focus automobil modernog i dinamičnog izgleda, lišen pretjeranih dizajnerskih "izleta" u nepoznato.

Donekle drukčiju priču susrećemo u interijeru ovog automobila. Pomalo agresivno dizajnirana prednja armatura i naglašeno šarenilo boja na instrumentima (svijetlo plave kazaljke!) možda i nisu u potpunom skladu s elegantnom i poprilično "smirenom" vanjštinom, no ergonomski funkcioniraju vrlo dobro, premda je potrebno određeno vrijeme privikavanja na neobičan raspored nekih prekidača.

3823
Udobnost i prostranost su na razini očekivanog u C segmentu. Tako na stražnjoj klupi i ne možemo očekivati mjesto za koljena viših osoba, no prtljažnik obujma od 316 dm3 pomaže Focusu s petorim vratima u potpunom ispunjavanju uloge obiteljskog automobila. Prednja su sjedala vrlo udobna i nude doista nizak položaj sjedenja, no uz odličan Focusov ovjes, nebi im nedostajala nešto izraženija bočna potpora.

Testirani je Focus 1.6 TDCi bio opremljen posebnim paketom nazvanim Champions Edition. Dakako, riječ je o paketu opreme kojim Ford obilježava 20 godina sponzorstva UEFA-ine Lige prvaka, a koji je smješten u donji dio ponude. Tako se uz testirani Focus serijski dobiva ručni klima uređaj, 6 zračnih jastuka, 16-colne alu-naplatke, ESP, svjetla za maglu sprijeda i otraga, putno računalo, elektropodizače prednjih prozora (automatski je samo vozačev i to isključivo pri spuštanju!) itd.

3823
U praksi...

Testirani Focus 1.6 TDCi Champions Edition svojom motorizacijom pokazuje kako se radi o štedljivom modelu s početka ponude. Stoga, njegova prava uloga i jest u gradu. Tu će, na prvome mjestu, doći do izražaj razumna potrošnja 1,6-litrenog dieselskog motora koji je tijekom ovog testa "zahtijevao" 7,5 l/100 km.

To jest više od dvije litre iznad tvornički propisane vrijednosti, no vjerujemo, i dalje sasvim umjereno. Također, nikako ne smijemo zaboraviti spomenuti 6-stupanjski ručni mjenjač čija preciznost i umjerena dužina hodova ručice podižu ugođaj vožnje na dodatnu razinu.

3823
No, ono što pokazuje potencijal Focusa kao modela i dokazuje njegovu naklonost vozačima koji takve osobine znaju cijeniti, svakako je preciznost podvozja, vrlo neutralno ponašanje u zavojima i izražena udobnost. Dakako, riječ je o udobnosti koja ne ostavlja kompromisa prema pitanju voznih osobina. Stražnja višedjelna osovina i prednji McPherson odlično odrađuju posao na svim cestama, dok serijski ABS i ESP sustavi povećavaju razinu sigurnosti kada podloga postane (pre)skliska.

Na kraju, potrebno je okrenuti se i cijeni. Istina jest da fordovi automobili u toj "temi" imaju ozbiljnih konkurenata na našem tržištu, no s nekim drugim argumentima iznesenim i u ovom testu, nude osobine koje velik broj modela u C segmentu nije u stanju pružiti. Focus je, trenutno, na hrvatskom tržištu 8. najprodavaniji automobil u svom segmentu, što je nesumnjivo rezultat ispod razine koju ovaj model pruža u svim argumentima kojima ocjenjujemo automobile.

S prtljažnikom solidne prostranosti i vrlo dobrom ergonomijom, ovo bi mogao biti i izbor za obiteljska putovanja, barem ako niste previše zahtjevni prema pitanju opremljenosti. S druge strane, testirani Focus nudi sasvim dovoljno za svakodnevne gradske potrebe gdje će, uostalom, pokazati i svoje najbolje osobine.

---

Pogledajte i test Focusa 1.6 EcoBoost Titanium
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn +- Sigurnost ++
Oprema +- Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes ++ Motor ++ Mjenjač ++
Performanse +- Potrošnja goriva ++ Cijena +-
GALERIJA: Ford Focus 1.6 TDCi Champions Edition

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing